Ultraviolethttp://www.lindaviberg.se/wp-content/uploads/2009/11/ultraviolet.jpg
Resume: Amerikansk science fiction från 2006. I en nära framtid härjar ett smittsamt virus som lett till att en stor del av världsbefolkningen förvandlats till vampyrliknande varelser. En av dessa är Violet, en kraftfull och smidig ung kvinna som är fast besluten att slåss för de sina och ställa de som ligger bakom den förödande sjukdomen till svars. Frågan är dock om hon kan rädda den infekterade lille pojken Six från en säker död.
I rollerna: Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, Sebastien Andrieu, William Fichtner. Regi: Kurt Wimmer.
Min åsikt: Överdriven och inte så bra, såg bara första timmen av den dock. Men det jag såg var inte alls bra tbh.
Lite som Matrix fast en mycket sämre variant.
Kanske att den hade fått en 2a om jag hade sett hela och den hade blivit bättre senare, men nu blir det bara en etta.
Rating: 1/5~~~ Litttle_Brothers rating lista
~~~0 = Skräp, du ångrar att du ens såg filmen, och tiden du använde för att se den. Extremt dålig med andra ord.
1 = Dålig film, möjligen nån enstaka sak i filmen som var lite bra/roligt. Inte det sämsta någonsin, med inte nåt man ser igen frivilligt.
2 = En film som funkar att se, går att se igen, men inte nog bra för att du direkt känner dig taggad på att se den en gång till.
3 = En helt normal bra film, som inte är en topp-favorit, men som är helt okej och som kan ses igen.
4 = Väldigt bra film, verkligen sevärd och bra gjord och kan ses flera gånger till.
5 = Världsklass, en film som du verkligen älskar, en av dem bäst filmer du nånsin sett.
Du bedömmer själv hur du ger betyget, om du ger på hur bra du tycker den är eller hur bra den är gjord, eller skådespeleri eller allt sammanlagt.