d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1459460461
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 35,993
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,177.00
Oct 5 2019 01:56pm
Joker



Såg då den omtalade "Joker" igår på bio.
Vet inte exakt vad jag ska säga. Personligen vill jag dela upp betyget för själva filmen och för karaktären.
Filmen var inte jätte bra men absolut inte dålig. Däremot var karaktären Joker och skådespeleriet riktigt bra utfört.
Ger filmen 2,5 av 5 i betyg, men karaktären/skådespeleriet Joker får 4,5 av 5.
Det är inte jätte mycket handling i filmen, det mesta är en resa om hur själva karaktären Joker byggs upp.
Jag tänkte precis efter vi sett den att det hade passat riktigt bra som en första film, med typ 1 eller 2 uppföljare.
Vill ge filmen total sätt mer än en 3a, men kan inte riktigt ge den en 4a heller, så 3,5 får det bli.

Helhetsbetyg: 3,5 av 5.


IMDB: https://www.imdb.com/title/tt7286456/?ref_=ttls_li_tt




~~~ Litttle_Brothers rating lista :rolleyes: ~~~

0 = Skräp, du ångrar att du ens såg filmen, och man vill ha tillbaka den del av sin livstid man spenderade på att se den.
1 = Dålig film, inte totalt skräp men utan tvekan en dålig film, möjligtvis något litet i filmen som var bra/roligt men absolut inget man vill se igen.
2 = Sådär film, en film som funkar att se, går att se igen "om man vill chilla med kompisgänget". Men inte nog bra för att du ska direkt vilja se den igen.
3 = Bra film, en bra film helt enkelt, som inte är en topp-favorit. Men som är helt okej och som kan ses igen vid senare tillfälle.
4 = Väldigt bra film, en film som du tycker är riktigt bra och verkligen en sevärd film och som absolut kan ses flera gånger till.
5 = Världs-bra film, en film som du verkligen älskar, en av dom bästa filmer du någonsin sett. En film i världsklass i dina ögon helt enkelt.
Member
Posts: 92,228
Joined: Dec 8 2005
Gold: 470.46
Dec 22 2019 11:14pm
Ska se the rise of Skywalker idag, känns ju lite meningslöst när man redan vet att Darth Voldemort är Lukas mamma men hoppas den är något underhållande iaf
Member
Posts: 81,367
Joined: Apr 29 2005
Gold: 163,226.58
Trader: Trusted
Dec 22 2019 11:51pm
Quote (SCXiao @ 23 Dec 2019 06:14)
Ska se the rise of Skywalker idag, känns ju lite meningslöst när man redan vet att Darth Voldemort är Lukas mamma men hoppas den är något underhållande iaf


Dör dumbledore eller?
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Dec 23 2019 06:26pm
Quote (SCXiao @ 23 Dec 2019 06:14)
Ska se the rise of Skywalker idag, känns ju lite meningslöst när man redan vet att Darth Voldemort är Lukas mamma men hoppas den är något underhållande iaf


hur va den?

enligt recensioner ska den va en riktig sumprunkarfilm
Member
Posts: 92,228
Joined: Dec 8 2005
Gold: 470.46
Dec 24 2019 03:01am
Quote (BraSma @ 24 Dec 2019 01:26)
hur va den?

enligt recensioner ska den va en riktig sumprunkarfilm


Jag tycker den var klart sevärd men ingen top10 direkt :(
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jan 15 2020 02:14pm
Oscarsnomineringarna släppta idag

Mest nomineringar kammade Joker hem med elva. Tätt följt av The irishman och Once upon a time in hollywood med 10 vardera.

https://oscar.go.com/news/nominations/oscar-nominations-2020-list-nominees-by-category

Quote
Best motion picture of the year nominees:

FORD V FERRARI

Peter Chernin, Jenno Topping and James Mangold, Producers

THE IRISHMAN

Martin Scorsese, Robert De Niro, Jane Rosenthal and Emma Tillinger Koskoff, Producers

JOJO RABBIT

Carthew Neal and Taika Waititi, Producers

JOKER

Todd Phillips, Bradley Cooper and Emma Tillinger Koskoff, Producers

LITTLE WOMEN

Amy Pascal, Producer

MARRIAGE STORY

Noah Baumbach and David Heyman, Producers

1917

Sam Mendes, Pippa Harris, Jayne-Ann Tenggren and Callum McDougall, Producers

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

David Heyman, Shannon McIntosh and Quentin Tarantino, Producers

PARASITE

Kwak Sin Ae and Bong Joon Ho, Producers


Hittills sett endast Once upon a time å den var nice. Lite trög emellanåt och verkade sakna en klar och uppenbar riktning - men bars som vanligt i Tarantinos filmer upp av coola karaktärer och kulminerade i ett minnesvärt blodbad ^^
7/10

Var slö förra året men ska försöka plöja igenom alla, även några som inte är "best motion picture" men som återkommer upprepade gånger i andra kategorier.
Bävar lite inför "The Irishman". 3 och en halv timme lång... Känns maffigt.

Vad tycks? Någon ni sett/vad tyckte ni?

This post was edited by BraSma on Jan 15 2020 02:18pm
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Feb 12 2020 02:33pm
Otippat att Parasite vann, även om jag tyckte den definitivt var uppe och stred i toppen. Mycket speciell film som spelar över hela registret och hänger sig kvar.
Fett förtjänat av Joaqin Phoenix att kamma hem bästa manliga huvudroll. Maken till hängivenhet är sällan skådad, han verkligen tvärdök in i de mörkaste och jobbigaste delarna av människan. En av mina favoritskådisar, så vad på tiden han fick sig en oscar.

Hann se alla utom en. Rejtar dem lite hastigt och lustigt.
Once upon a time in hollywood 7/10
Parasite 7/10
Little Women 3/10 (somnade nästan på biografen. Innehöll för mig ingenting för intresset att greppa tag vid)
Joker 8/10
1917 7/10
Marriage Story 6/10 (riktigt starkt skådespel+manus. Som helhet rätt jobbig film utan belöning tho)
The Irishman 5/10 (FÖR jävla LÅNG och stundvis väldigt rörig. + Kändes som en film som levde på gamla meriter)
Jojo Rabbit 6/10
Member
Posts: 26,140
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,211.60
Feb 14 2020 03:06pm
Quote (BraSma @ Jan 15 2020 09:14pm)
Oscarsnomineringarna släppta idag

Mest nomineringar kammade Joker hem med elva. Tätt följt av The irishman och Once upon a time in hollywood med 10 vardera.

https://oscar.go.com/news/nominations/oscar-nominations-2020-list-nominees-by-category



Hittills sett endast Once upon a time å den var nice. Lite trög emellanåt och verkade sakna en klar och uppenbar riktning - men bars som vanligt i Tarantinos filmer upp av coola karaktärer och kulminerade i ett minnesvärt blodbad ^^
7/10

Var slö förra året men ska försöka plöja igenom alla, även några som inte är "best motion picture" men som återkommer upprepade gånger i andra kategorier.
Bävar lite inför "The Irishman". 3 och en halv timme lång... Känns maffigt.

Vad tycks? Någon ni sett/vad tyckte ni?


Såg Jojo Rabbit i omgångar, som en tv serie.. vet inte, men har kollat på film för det mesta på det sättet på senaste. Tycker det är softare. Gav en hel del skratt haha.

samma med zombieland2 (7/10) och Toystory4 (8/10), alla tre riktigt bra. 7-8/10 på hela bunten. Jag som trodde film var kasst för det mesta i dessa dagar, men hade helt fel där :)

once upon a time in hollywood var seg, har även tröttnat lite på att samma skådespelare används hela tiden...och tarantinos stil om än bra foto. tyckte inte Leo var rätt i den där rollen alls t.ex. 4/10 - såg nog inte hela ens.

This post was edited by TidsL on Feb 14 2020 03:35pm
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Feb 18 2020 05:56am
Quote (TidsL @ 14 Feb 2020 22:06)
Såg Jojo Rabbit i omgångar, som en tv serie.. vet inte, men har kollat på film för det mesta på det sättet på senaste. Tycker det är softare. Gav en hel del skratt haha.

samma med zombieland2 (7/10) och Toystory4 (8/10), alla tre riktigt bra. 7-8/10 på hela bunten. Jag som trodde film var kasst för det mesta i dessa dagar, men hade helt fel där :)

once upon a time in hollywood var seg, har även tröttnat lite på att samma skådespelare används hela tiden...och tarantinos stil om än bra foto. tyckte inte Leo var rätt i den där rollen alls t.ex. 4/10 - såg nog inte hela ens.


Ja det känns mer kravlöst att kolla på film på det sättet, funkar definitivt till lite mer lättsamma, enklare rullar. En del filmer är dock lite svårare att tränga igenom, då kan det sättet (imo) bli lite för fragmentariskt, man måste liksom sitta en stund för att sjunka in i det.

Förstår va du menar! Var nån gång där i mitten där jag också tyckte den var seg och undrade "var fan är den här filmen påväg?" - men måste säga att den fick ett bra uppsving tack vare slutet, så det var synd du inte pallade hela.
Nu när du säger det vill jag tro att jag också tänkte att leo inte kändes helt självklar för den rollen.
Allt som allt en bra rulle, men den står sig inte emot Tarantinos äldre.
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Mar 25 2020 07:27am
Look Who's Back på netflix, fyfan va bra film :rofl:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1459460461
Add Reply New Topic New Poll