det här är en röra jag kom på som jag brukar äta som den är ( eftersom den går rätt fort och kräver minimalt med disk osv ), tar kanske 15 minuter o göra.
fräs 1 stor finhacked rödlök, finhackad halv paprika och 1 stor finhackad vitlöksklyfta i en väloljad stekpanna,
tillsätt rikligt med torkad curry och spiskummin så att grönsakerna absorberar kryddorna väl, använd ganska hög hetta men bränn inte.
ha ner en näve soltorkade tomater och ca 3 msk russin och strö över med sesamfrön, blanda runt allt i pannan.
ta en kidneybönkonserv och häll ut spadet i ett glas, häll bönorna i stekpannan och fräs upp dom lite med och därefter i med spadet i pannan också.
koka ner det lite, på med en skvätt grädde och flytande honung, koka ner lite mer och låt svalna.
gillar att skiva över finstrimlad färsk chili över detta, är nog även bra med typ klippt persilja om man vill ha det.
skulle kunna serveras till typ falafel i naanbröd, något jag tänker testa nån gång iaf.
+ simpelt, billigt, lite disk, kort tillagningstid, sött, fett och kryddigt i en och samma och relativt nyttigt.
- typ inget