d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1440441442443444461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Sep 10 2016 11:54pm
Quote (Simon @ Sep 11 2016 12:00am)
kollade du på under ytan?

Naeeeej! Jag var säker på att vi hade den på DVD på jobbet men den var såld senaste gången jag jobbade. Min stationära dator är dessutom paj så kan inte ladda ned den heller.
Jag ska dock helt klart se den, antingen dyker den upp på DVD någonstans eller så fixar jag min dator och tankar skiten.
Member
Gold: 4,972.00
Sep 12 2016 05:14am
Quote (ankiie @ 9 Sep 2016 10:15)
teenage mutant ninja turtles 2016. 7/10. Som vanligt måste man älska ninja turtles, en mix av kaxiga,ödmjuka,smarta,starka,roliga tonåringar som vill ta världen med storm och deras personligheter mixas väl och man får en cocktail av allt det goda.
Animerad film som passar även dem lite äldre lirarna i gemet. Storyn handlar såklart om att rädda världen från ondska. Dessa snubbar vet hur man gör det bäst och själv brukar jag ha det lite tufft att
ta till mig animerade filmer helt slumpmässigt. Eftersom dem kan vara aningen fjantiga, men denna håller måttet in i det sista och ska du vara barnvakt åt en 8-årig kille, se till att ta fram godsakerna, och gör dig redo för underhållning av film du inte vill sova bort!

Skiptrace - 7.5/10. Överraskande att se Johhny Knoxville! Jackass grundaren i skön mix med Jackie Chan. Action komedi som man tror är lite b i början men blir bättre ju mer tiden går.
Slag och sparkar som är ändå anpassat till mer humanistisk nivå som inte tar överton för mycket. Vi vet ju vilka roller Jackie får. inget grovt kampsports-fantasi fajter, utan balanserade slagsmål som blir underhållande att se på.

Bourne 2016 - 7.5/10. Bästa bourne i genrerna i min mening.
Den är genialisk gjord men gör inte högre än så för det är för jävla mycket fart ibland att man inte vill titta på skärmen för man blir nästan snurrig. Sen finns det scener man tycker det nästan är larvigt att motståndarna inte lyckas bättre på.

du är medveten om att han gör bland dom absolut bästa fighting filmerna va? titta på hur han filmar fajter och jämför det med typ Hollywood, det är många "fighting"proffs som har svårt att hänga med i hans stil
Member
Sep 30 2016 03:33pm
Jag fortsätter kolla film, ingen är förvånad.

September:

https://www.flashback.org/sp58635815

This post was edited by Svartermetalisk on Sep 30 2016 03:33pm
Member
Gold: 2,069.00
Sep 30 2016 04:07pm
Quote (Svartermetalisk @ 30 Sep 2016 23:33)
Jag fortsätter kolla film, ingen är förvånad.

September:

https://www.flashback.org/sp58635815

Ip man 3, 1/5 :(

Har du sett 1an och 2an och vad tyckte du om dom isf?
Member
Gold: 26,189.00
Sep 30 2016 04:44pm
Central Intelligence 6/10
War Dogs 7/10
Member
Sep 30 2016 11:40pm
Quote (Litttle_Brother @ Sep 30 2016 11:07pm)
Ip man 3, 1/5 :(

Har du sett 1an och 2an och vad tyckte du om dom isf?

Ett är ju classic, fokken classic. Tvåan var mycket sämre men ändå sevärd.
Trean... den är så amerikaniserad att man kan se den utan undertexter och förstå precis allt som händer. Skurkarna ser arga ut och har argt kroppspråk, hans fru gör puppeyface hela tiden och kan inte skådespela, man hoppas bara att hon ska dö så fort som möjligt så man slipper se skiten. Det finns en väldigt tydlig uppdelning i gott / ont och vem som hör vart är övertydligt från första studen de introduceras. Det finns ingen komplexitet någonstans utan filmen är gjord för att kunna fungera för femåringar och folk som varken kan språket eller orka läsa.

Mike Tyson var givetvis en skitdålig idé jag tror inte jag behöver utveckla mig där.

Ett annat exempel på problematisk amerikanisering är kameran. Det används för mycket zoom och för många klipp vilket gör att man aldrig någonsin ser vad som händer och får huvudvärk. Detta är något som Hollywood hållt på med sista femton åren och alla filmer som kör med detta får 1 / 5, det är den absolut sämsta trenden i film någonsin.

Idén är typ om det är ny information på skärmen varje sekund så kan tillochmed folk som har ADHD se filmen men för den som inte är van vid att spela DotA, lyssna på musik och kolla facebook samtidigt blir den mängden informations som presenteras bara uttröttande.

Ladda ned valfri Bruce Lee rulle och se hur hans slagsmålsscener är filmade, sedan jämför du med slagsmålet i mitten av IP man 3 där pojkarna har kidnappats och skillnaden kommer bli mycket tydlig.

Kort sagt har de anlitat amerikanska konsulter som hjälper de nå den amerikanska mainstreampubliken och resultatet blir därefter, riktigt skräp. Anledningen till att jag ser asiatisk actionfilm istället är för att jag är trött på Hollywods skit till att börja med så när IP man franchisen förvandlats till amerikansk action så kan jag bara dela ut bottenbetyg.

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 1 2016 12:03am
Member
Gold: 2,069.00
Oct 1 2016 04:12am
Quote (Svartermetalisk @ 1 Oct 2016 07:40)
Ett är ju classic, fokken classic. Tvåan var mycket sämre men ändå sevärd.
Trean... den är så amerikaniserad att man kan se den utan undertexter och förstå precis allt som händer. Skurkarna ser arga ut och har argt kroppspråk, hans fru gör puppeyface hela tiden och kan inte skådespela, man hoppas bara att hon ska dö så fort som möjligt så man slipper se skiten. Det finns en väldigt tydlig uppdelning i gott / ont och vem som hör vart är övertydligt från första studen de introduceras. Det finns ingen komplexitet någonstans utan filmen är gjord för att kunna fungera för femåringar och folk som varken kan språket eller orka läsa.

Mike Tyson var givetvis en skitdålig idé jag tror inte jag behöver utveckla mig där.

Ett annat exempel på problematisk amerikanisering är kameran. Det används för mycket zoom och för många klipp vilket gör att man aldrig någonsin ser vad som händer och får huvudvärk. Detta är något som Hollywood hållt på med sista femton åren och alla filmer som kör med detta får 1 / 5, det är den absolut sämsta trenden i film någonsin.

Idén är typ om det är ny information på skärmen varje sekund så kan tillochmed folk som har ADHD se filmen men för den som inte är van vid att spela DotA, lyssna på musik och kolla facebook samtidigt blir den mängden informations som presenteras bara uttröttande.

Ladda ned valfri Bruce Lee rulle och se hur hans slagsmålsscener är filmade, sedan jämför du med slagsmålet i mitten av IP man 3 där pojkarna har kidnappats och skillnaden kommer bli mycket tydlig.

Kort sagt har de anlitat amerikanska konsulter som hjälper de nå den amerikanska mainstreampubliken och resultatet blir därefter, riktigt skräp. Anledningen till att jag ser asiatisk actionfilm istället är för att jag är trött på Hollywods skit till att börja med så när IP man franchisen förvandlats till amerikansk action så kan jag bara dela ut bottenbetyg.

Ok, förstår dig. Har inte sett 3an själv ännu. Men tyckte dom andra 2 var bra, speciellt första då.

Kanske inte heller gillar 3an om den är som du säger. Kommer iaf se den då jag sett dom andra 2.
Member
Gold: 7,480.00
Oct 1 2016 04:27am
Jag gillade tbh inte någon Ip Man, bara sett dem för att alla pratar så mycket om dem. :\

Såg att du sett Naked Lunch Martin, får mig att vilja se den på nytt.
Sist jag såg den hade jag feber, var smått surrealistiskt.
Member
Oct 1 2016 06:05am
Quote (Litttle_Brother @ Oct 1 2016 11:12am)
Ok, förstår dig. Har inte sett 3an själv ännu. Men tyckte dom andra 2 var bra, speciellt första då.

Kanske inte heller gillar 3an om den är som du säger. Kommer iaf se den då jag sett dom andra 2.

Jaha, jag trodde du sett den... mitt råd är att hoppa över den helt. Jag såg den med min lillebror som också älskar ettan och tvåan och han tyckte också att den var skitdålig. Han har dessutom mycket mer normal smak än vad jag har så mitt ogillande mot IP man 3 kan inte förklaras av några snobberier. Den är helt enkelt sämst.

Quote (Giraff @ Oct 1 2016 11:27am)
Jag gillade tbh inte någon Ip Man, bara sett dem för att alla pratar så mycket om dem. :\

Såg att du sett Naked Lunch Martin, får mig att vilja se den på nytt.
Sist jag såg den hade jag feber, var smått surrealistiskt.

Den var skitcool, några riktigt roliga scener i den. Gillar du några andra Cronenbergrullar också?

Member
Gold: 7,480.00
Oct 1 2016 07:05am
Quote (Svartermetalisk @ 1 Oct 2016 13:05)
Den var skitcool, några riktigt roliga scener i den. Gillar du några andra Cronenbergrullar också?

Tror inte jag sett någon annan av honom tbh
Go Back To Svenska Topic List
Prev1440441442443444461Next
Add Reply New Topic New Poll