Quote (Litttle_Brother @ Sep 30 2016 11:07pm)
Ip man 3, 1/5 :(
Har du sett 1an och 2an och vad tyckte du om dom isf?
Ett är ju classic, fokken classic. Tvåan var mycket sämre men ändå sevärd.
Trean... den är så amerikaniserad att man kan se den utan undertexter och förstå precis allt som händer. Skurkarna ser arga ut och har argt kroppspråk, hans fru gör puppeyface hela tiden och kan inte skådespela, man hoppas bara att hon ska dö så fort som möjligt så man slipper se skiten. Det finns en väldigt tydlig uppdelning i gott / ont och vem som hör vart är övertydligt från första studen de introduceras. Det finns ingen komplexitet någonstans utan filmen är gjord för att kunna fungera för femåringar och folk som varken kan språket eller orka läsa.
Mike Tyson var givetvis en skitdålig idé jag tror inte jag behöver utveckla mig där.
Ett annat exempel på problematisk amerikanisering är kameran. Det används för mycket zoom och för många klipp vilket gör att man aldrig någonsin ser vad som händer och får huvudvärk. Detta är något som Hollywood hållt på med sista femton åren och alla filmer som kör med detta får 1 / 5, det är den absolut sämsta trenden i film någonsin.
Idén är typ om det är ny information på skärmen varje sekund så kan tillochmed folk som har ADHD se filmen men för den som inte är van vid att spela DotA, lyssna på musik och kolla facebook samtidigt blir den mängden informations som presenteras bara uttröttande.
Ladda ned valfri Bruce Lee rulle och se hur hans slagsmålsscener är filmade, sedan jämför du med slagsmålet i mitten av IP man 3 där pojkarna har kidnappats och skillnaden kommer bli mycket tydlig.
Kort sagt har de anlitat amerikanska konsulter som hjälper de nå den amerikanska mainstreampubliken och resultatet blir därefter, riktigt skräp. Anledningen till att jag ser asiatisk actionfilm istället är för att jag är trött på Hollywods skit till att börja med så när IP man franchisen förvandlats till amerikansk action så kan jag bara dela ut bottenbetyg.
This post was edited by Svartermetalisk on Oct 1 2016 12:03am