d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1436437438439440461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 848.22
Jul 20 2016 01:57am
Orc bruden var ju sexig B)

Spoiler alert

Nej det var en riktig klyscha, huvudpersonen blir kär i någon fiende, "the protector" eller någon annan viktig stark karaktär byter sida och hans lärling tar över, kungen slutar lita på huvudpersonen, någon med nära relation till huvudpersonen dör osv osv osv osv

/end spoiler alert

Men trots det så gillade jag den, just för att det var Warcraft och jag är som sagt en riktig wow fanboy. Det är troligen ingen film jag kommer se igen men jag älskade den för vad den var och jag längtar efter uppföljaren :)
Member
Gold: 4,972.00
Jul 20 2016 04:27am
Quote (Litttle_Brother @ 20 Jul 2016 00:00)
Bra grafik? Visst, saker ser snyggt ut, men de gör knappast handlingen bättre. Sen ser ju alla filmer bra ut på bio nu för tiden imo.

Underhållningsvärdet är ju från person till person såklart, men jag tycker inte den var så underhållande tyvärr.

För fattig handling, vissa saker kändes ganska ologiska, fattig dialog, och då är inte jag direkt dialog-kräsen eller vad man ska kalla det.

ja den va banbrytande på ganska många sätt
Member
Gold: 3.90
Jul 30 2016 08:01am
Sitter och kollar på IP Man 3. Var ganska tam och löjlig i början men verkar som att de gjorde filmen så bara för att en viss individ skulle vara bättre när han väl fick komma igång. Höll på att stänga av med nu så blev det bättre!
Member
Gold: 2,069.00
Jul 31 2016 10:02am
Quote (Makta @ 30 Jul 2016 16:01)
Sitter och kollar på IP Man 3. Var ganska tam och löjlig i början men verkar som att de gjorde filmen så bara för att en viss individ skulle vara bättre när han väl fick komma igång. Höll på att stänga av med nu så blev det bättre!

Var den bra?

Ettan var rätt bra faktiskt, tvåan helt ok också.-
Member
Gold: 3.90
Jul 31 2016 10:40am
Quote (Litttle_Brother @ 31 Jul 2016 17:02)
Var den bra?

Ettan var rätt bra faktiskt, tvåan helt ok också.-

Vissa grejer var meh men den funkar. Mike Tyson är ju med i filmen.. Det enda bra med honom är när han slåss men resten är fan cringe material.
Member
Aug 1 2016 02:34pm
Soldier of Fortune

Såg denna film igår. Vet inte vad jag ska säga riktigt, IMDB betyget speglar ungefär hur filmen var.
Problemet med IMDB betyg, enligt mig åtminstone, är att man ser allt under 5 som "dåligt". Alltså
att allt under 5 är samma skit, oavsett hur lågt det är. Kanske bara jag som har den uppfattningen, jag vet inte.

Men min poäng är i alla fall att det är ju stor egentligen på en 4/10 och 1/10. Och det är väl det med denna film också.
Säger absolut inte att den är bra men den var inte jätte dålig, den kändes sådär.

Den startade rätt bra och jag trodde filmen skulle vara en "seriös action film", men man märkte ganska snabbt att så var inte fallet.
Den var små underhållande och kul till o från. Dock ganska fattig handling och vissa saker kändes bara dumma. Kan inte direkt säga
att jag rekommenderar den. Men skulle man råka se den när man ligger bakfull dagen efter i soffan så funkar den väl att kolla på.

Betyg: 2/5.

IMDB-Betyg: 4/10.

~~~ Litttle_Brothers rating lista :rolleyes: ~~~

0 = Skräp, du ångrar att du ens såg filmen, och man vill ha tillbaka den del av sin livstid man spenderade på att se den.
1 = Dålig film, inte totalt skräp men utan tvekan en dålig film, möjligtvis något litet i filmen som var bra/roligt men absolut inget man vill se igen.
2 = Sådär film, en film som funkar att se, går att se igen "om man vill chilla med kompisgänget". Men inte nog bra för att du ska direkt vilja se den igen.
3 = Bra film, en bra film helt enkelt, som inte är en topp-favorit. Men som är helt okej och som kan ses igen vid senare tillfälle.
4 = Väldigt bra film, en film som du tycker är riktigt bra och verkligen en sevärd film och som absolut kan ses flera gånger till.
5 = Världsfilm, en film som du verkligen älskar, en av dom bästa filmer du någonsin sett. En film i världsklass i dina ögon helt enkelt.

Member
Gold: 30.00
Aug 2 2016 04:53am
Har ni sett Skenbart? Thriller-komedi med Gustaf Hammarsten, Robert Gustavsson, Peter Dalle m.fl.

Den var sevärd!
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Aug 5 2016 10:57am
Children of Men eftersom det påminner om den svenska mörk framtid :banana:
Member
Aug 7 2016 10:55am
Suicide Squad

Jag såg Suicide Squad på bio för ett par dagar sedan. Hade inga förväntningar på den,
varken positiva eller negativa, och hade inte ens sett trailern till den. Det enda jag visste
innan var att det skulle vara en action-komedi typ. Problemet med det från första början
är att jag inte är så förtjust i den genren. Filmen var väl okej antar jag, men inte mycket
mer än så. Den var fattig på handling och vissa saker kändes bara överdrivna. Det jag kan
ge plus för är att den har väl rätt bra action till o från vilket hade varit illa om den inte hade
då det är den action-komedi. Karaktärerna är väl helt okej också, men kunde ha varit bättre.

Kan jag rekommendera den? Nja inte direkt, gillar man action/komedi så kanske, men annars nej.
Den enda action/komedin jag sett som faktiskt kändes bra var Deadpool. IMDB-betyget på Suicide Squad
ligger just nu på 7/10 men det lär sjunka senare när fler folk har hunnit ge betyg på den. Jag ger den 2/5.

IMDB-Betyg: 7/10.

0 = Skräp, du ångrar att du ens såg filmen, och man vill ha tillbaka den del av sin livstid man spenderade på att se den.
1 = Dålig film, inte totalt skräp men utan tvekan en dålig film, möjligtvis något litet i filmen som var bra/roligt men absolut inget man vill se igen.
2 = Sådär film, en film som funkar att se, går att se igen "om man vill chilla med kompisgänget". Men inte nog bra för att du ska direkt vilja se den igen.
3 = Bra film, en bra film helt enkelt, som inte är en topp-favorit. Men som är helt okej och som kan ses igen vid senare tillfälle.
4 = Väldigt bra film, en film som du tycker är riktigt bra och verkligen en sevärd film och som absolut kan ses flera gånger till.
5 = Världsfilm, en film som du verkligen älskar, en av dom bästa filmer du någonsin sett. En film i världsklass i dina ögon helt enkelt.

Banned
Gold: 101.00
Aug 7 2016 12:18pm
Quote (Litttle_Brother @ Aug 7 2016 06:55pm)
Suicide Squad

Jag såg Suicide Squad på bio för ett par dagar sedan. Hade inga förväntningar på den,
varken positiva eller negativa, och hade inte ens sett trailern till den. Det enda jag visste
innan var att det skulle vara en action-komedi typ. Problemet med det från första början
är att jag inte är så förtjust i den genren. Filmen var väl okej antar jag, men inte mycket
mer än så. Den var fattig på handling och vissa saker kändes bara överdrivna. Det jag kan
ge plus för är att den har väl rätt bra action till o från vilket hade varit illa om den inte hade
då det är den action-komedi. Karaktärerna är väl helt okej också, men kunde ha varit bättre.

Kan jag rekommendera den? Nja inte direkt, gillar man action/komedi så kanske, men annars nej.
Den enda action/komedin jag sett som faktiskt kändes bra var Deadpool. IMDB-betyget på Suicide Squad
ligger just nu på 7/10 men det lär sjunka senare när fler folk har hunnit ge betyg på den. Jag ger den 2/5.

IMDB-Betyg: 7/10.

http://screenrant.com/wp-content/uploads/suicide-squad-movie-2016-poster.jpeg

Tänkte precis fråga om någon hade sett den än.
Brukar faktiskt gilla action/komedi så kommer nog till att se den även om det är massa snack om den.

Fin rating lista där btw
Go Back To Svenska Topic List
Prev1436437438439440461Next
Add Reply New Topic New Poll