d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1423424425426427461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 798.22
Feb 16 2016 02:48am
A Clockwork Orange (1971)

Jag blir väldigt sugen på att läsa romanen ifall dialogen i den är hälften så avancerad som i filmen. Kommer vara skitjobbig läsning men jag älskar verkligen språket dom använder :D
Member
Gold: 30.00
Feb 16 2016 03:07am
Quote (Simon @ Feb 16 2016 09:09am)
såg tarantinos nya igår, den var bra men man behöver inte se den på bio vilket jag först trodde. man skulle kunna lyssna på dialogen bara och ändå hänga med. hade förväntat mig fler "tarantino-kamera-grejer" men hans humor var iaf där :)

Ja, Tarantino är väääääldigt dialogbaserad vilket är hans svaghet som regissör. Jag gillar hans filmer väldigt mycket och han skriver jättebra dialoger men allihopa hade kunnat vara bättre om han använde sig mer av bildspråk.
Jag har inte sett Hateful Eight ännu men ser fram emot den!
Member
Gold: 3,552.51
Feb 16 2016 06:49am
Quote (Svartermetalisk @ 16 Feb 2016 09:41)
Det är tråkigt att du inte kunde ta den till dig men så kan det vara när man ser stilar man absolut inte är van vid. Jag förstår inte varför du känner för att vräka ur dig skit som "filmfantaster ställer krav på att filmen ska vara dålig", stäng bara av filmen istället om du inte gillar den.
Du har skrattretande dålig attityd både mot mig och mot kultur och jag tycker att du kan ta dig i arslet.

Jag var/blev osäker om du drev när du tipsade om filmen ^^
Ber om ursäkt om du tog illa upp.
Tror även jag formulerade mig lite klumpigt och var inte menat som en pik mot ditt kultur eller dig. Snarare min oförståelse av film ^^

This post was edited by berhemuli on Feb 16 2016 06:53am
Member
Feb 16 2016 03:19pm
Quote (berhemuli @ Feb 16 2016 01:49pm)
Jag var/blev osäker om du drev när du tipsade om filmen ^^
Ber om ursäkt om du tog illa upp.
Tror även jag formulerade mig lite klumpigt och var inte menat som en pik mot ditt kultur eller dig. Snarare min oförståelse av film ^^

Det är en av mina favoritfilmer någonsin men det är ok om du inte gillar den det är det verkligen men din kommentar... Bara tanken att jag skulle ägna all min fritid åt att analysera filmhistorien och läsa filmteori för att systematiskt hålla fast vid värdelösa filmer av ingen anledning Det är upprörande du förminskar mitt största intresse och därmed hela mitt liv.
Jag uttryckte mig lika korkat när jag bad dig ta dig i arslet och ber om ursäkt för det, jag är sjukt omogen ibland så är det.

Jag blir inte upprörd om folk har annan smak än jag men jag tycker att du uttryckte dig jätteklumpigt så därav min starka reaktion, du är väl van vid det här laget då jag dampat loss på dig förut men jag vet inte vad jag kan säga mer utom shit happens.
Member
Feb 16 2016 03:22pm
Quote (SCXiao @ Feb 16 2016 09:48am)
A Clockwork Orange (1971)

Jag blir väldigt sugen på att läsa romanen ifall dialogen i den är hälften så avancerad som i filmen. Kommer vara skitjobbig läsning men jag älskar verkligen språket dom använder :D

Jag har sett den där två gånger, senaste gången kanske fem år sen börjar bli dags att se den igen. Även jag är nyfiken på boken så skriv gärna om ett omdöme om du läser den!
Member
Gold: 3,552.51
Feb 16 2016 03:33pm
Quote (Svartermetalisk @ 16 Feb 2016 23:19)
Det är en av mina favoritfilmer någonsin men det är ok om du inte gillar den det är det verkligen men din kommentar... Bara tanken att jag skulle ägna all min fritid åt att analysera filmhistorien och läsa filmteori för att systematiskt hålla fast vid värdelösa filmer av ingen anledning Det är upprörande du förminskar mitt största intresse och därmed hela mitt liv.
Jag uttryckte mig lika korkat när jag bad dig ta dig i arslet och ber om ursäkt för det, jag är sjukt omogen ibland så är det.

Jag blir inte upprörd om folk har annan smak än jag men jag tycker att du uttryckte dig jätteklumpigt så därav min starka reaktion, du är väl van vid det här laget då jag dampat loss på dig förut men jag vet inte vad jag kan säga mer utom shit happens.

Jo, problemet är att jag tror att alla ska fatta vad jag menar, vilket folk inte gör. :D Men jag fortsätter skriva så ändå av någon anledning. Meningen var i princip att varje gång jag kollat någon av dessa filmer filmkrikter/experter gillar så har jag inte gillat dom. därav dåliga filmer. Inte att dom är dåliga filmer i sig. If that makes any sense. Mer just att den skär sig i min filmsmak och att det är "ett krav" dvs att jag inte gillar filmen för att filmen ska vara bra i filmvärlden. Var inte meningen o förminska ditt intresse ^^ Jag lägger orden klumpigt, iknow. Och jag kan inte ens nu formulera på ett vettigt sätt vad jag menar. Lättast av allt vore om alla i världen tänkte som jag tänker, så skulle jag slippa förklara vad jag menar. :D

Anyways säger mer om mitt filmtittande än om att vad jag tycker om filmkulturen etc.

Inget av det där makear någon sense till någon säkert. :D Men men, standard. :D

Member
Feb 19 2016 01:05am
Det kommer en spelfilm om Florence Foster Jenkis, baserad på en sann historia om en operasångerska som bokstavligt talat inte kunde sjunga. Kommer bli helt awesome.

http://www.imdb.com/title/tt4136084/?ref_=vi_tt_t_hm_hp

Member
Feb 20 2016 02:31pm
Oli jag lyckades kolla in Jar City men den var en stor besvikelse, riktigt generisk -whodunit- polishistoria med några klickar av socialrealism. Tänk typ Beck, Wallander etc fast med högre produktionsvärde och på Isländska.
Inget jag kan rekommendera.

En isländsk film jag däremot kan rekommendera är Life in a Fishbowl som är en mycket stabil dramafilm!
Member
Feb 24 2016 03:55pm
Resurrection med Christopher Lambert, rätt så generisk Seven kopia men lyckas ändå vara bättre än mycket annat i genren.

För fans av kiss the girls, seven, bone collector m.m.

6 / 10, sevärt.
Member
Gold: 3.90
Feb 25 2016 11:55am
Fick för mig att låna en film för 3 veckor sedan men bara 1 person lånade ut den.. Har stått på DL i snart 3 veckor konstant och närmar sig 90%.. Welcome back to the 1990's! Orkade inte hitta en ny version.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1423424425426427461Next
Add Reply New Topic New Poll