d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1412413414415416461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Dec 10 2015 05:47pm
Quote (Giraff @ 5 Dec 2015 10:43)
Judge Dredd kändes ju lite otippad i den där listan.


Fan den var det ju inte igår man såg! Måste ju kolla den igen nu!

"I AM THE LAW"
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Dec 10 2015 06:16pm
Quote (Snigelfis @ Dec 11 2015 01:47am)
Fan den var det ju inte igår man såg! Måste ju kolla den igen nu!

"I AM THE LAW"


Finns ju få saker som 'r roligare än att försöka låta som Stallone när han pratar.
AAAADRIAN
Banned
Posts: 14,020
Joined: Sep 23 2014
Gold: 101.00
Dec 10 2015 06:27pm
Såg på Spirited Away.
Den var najs

Tänker se Everest (2015) snart, någon som har sett den än?
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Dec 10 2015 08:36pm
Fel tråd

This post was edited by berhemuli on Dec 10 2015 08:42pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 11 2015 12:46am
Quote (Snigelfis @ Dec 11 2015 12:47am)
Fan den var det ju inte igår man såg! Måste ju kolla den igen nu!

"I AM THE LAW"


Akta Rob Schneider på comic reliefen bara, helvete vilken usel ide :cry:
Member
Posts: 16,803
Joined: Jun 4 2006
Gold: 4,972.00
Dec 11 2015 03:01am
Quote (Svartermetalisk @ 11 Dec 2015 08:46)
Akta Rob Schneider på comic reliefen bara, helvete vilken usel ide :cry:


dredd med karl urban mycket hellre än förlamade stallone
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Dec 11 2015 03:09am
såg bölgen/The wave igår. sjukt mysig och lite psykiskt brutal!
4/5 toasters
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 11 2015 03:14am
Quote (enterman @ Dec 11 2015 10:01am)
dredd med karl urban mycket hellre än förlamade stallone


Håller inte med, Stallone är charmig tycker jag, det är Schneider jag är allergisk mot.
Karl Urbans Dredd är för seriös och opersonlig för sitt eget bästa. Stallone I AM THE LAW blir ändå komiskt i sin lökighet men 2012 Dredd är inte rolig men går samtidigt inte heller att ta på allvar så det blir bara kalkon.

Member
Posts: 7,301
Joined: Feb 22 2007
Gold: 3.00
Dec 11 2015 08:20am
Svartermetalisk,

Har du sett Brazil? Vad tyckte du isåfall? Har ett minne av att jag sett den för väldigt längesen, undrar mest om den är värd att se om. :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 11 2015 08:46am
Quote (fohza @ Dec 11 2015 03:20pm)
Svartermetalisk,

Har du sett Brazil? Vad tyckte du isåfall? Har ett minne av att jag sett den för väldigt längesen, undrar mest om den är värd att se om. :)


Den är extremt välgjord men föll mig inte riktigt i smaken ändå, antagligen därför att jag håller Brazils influenser Processen av Kafka och 1984 av Orwell väldigt högt.
Miljöer och effekter imponerar stort men jag tyckte den blev lite långrandig då den tappar fokus någonstans i mitten och skiftar från sociala kommentarer, vilket den gör väldigt bra, till att bli någon form av action / äventyrsfilm som inte fungerar lika bra.
Bitar av den är helt lysande men den gjorde inget vidare helhetsintryck på mig.

På frågan om du ska se den svara jag ett tveklöst: Ja, absolut. Filmen är långt ifrån dålig och även om den inte övertygade mig till 100% så är den såpass unik att den är ett måste för alla filmintresserade imho.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1412413414415416461Next
Add Reply New Topic New Poll