Quote (Svartermetalisk @ 16 Nov 2015 23:11)
Såg om Heat och den är fortfarande skitbra.
Actionscenerna, karaktärernas förhållanden, Pacinos skådespel allt i högsta klass. Som filmtönt borde jag egentligen hålla antingen Rififi, Ascenseur pour l'échafaud eller The Killing som den bästa Heistfilmen men denna är nog ändå bäst.
Den är sjukt jävla bra ja. Jag älskar att det är helt ologiskt polisarbete också, starta världens shootout mitt i stan
