d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1408409410411412461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 30 2015 04:11pm
Det blev 37 filmer för mig i September och här är dom:

https://www.flashback.org/sp54878986

:)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 15 2015 01:21pm
En privattracker jag är med på körde indiskt arthousetema denna månaden så jag yoloade ned en film som heter 27 Down och blev grymt överraskad, en riktigt bra film.
Gripande drama och regissören visar prov på ett helt eget cinematiskt språk, blev sugen på att se mer av regissören och blev helt chockad när jag inser att 27 down var hans enda film. Det är väldigt sällan debutanter spottar ur sig något sådär bra.
Googlar runt lite på honom för jag tycker det verkar konstigt att han bara gjorde en film när han uppenbarligen var sjukt begåvad och visar sig att han dog i en olycka 34 bast gammal. Väldigt tragiskt, han hade antagligen kunnat bli enormt framgångsrik.

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 16 2015 03:38pm
Inside Out.
Feels film, riktigt bra. 8/10.

Cooties.
Optimal ''se med polarna film'', halvt dog av skratt i vissa stunder. 10/10 humor
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Oct 20 2015 10:40am
Då jag har gått ifrån Svenne-rasist till Ukraina-rasist så var jag tvungen att se denna. Betyg kommer så fort jag är klar men den har fått höga betyg så den borde passa bra idag.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 20 2015 12:53pm
Quote (Makta @ Oct 20 2015 05:40pm)
Då jag har gått ifrån Svenne-rasist till Ukraina-rasist så var jag tvungen att se denna. Betyg kommer så fort jag är klar men den har fått höga betyg så den borde passa bra idag.
http://www.youtube.com/watch?v=RibAQHeDia8


Hur var filmen då?

Den där kan vara av intresse för mig, jag är relativt intresserad av Rus-Ukr frågan
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Oct 20 2015 01:46pm
Quote (Svartermetalisk @ 20 Oct 2015 19:53)
Hur var filmen då?

Den där kan vara av intresse för mig, jag är relativt intresserad av Rus-Ukr frågan


Det var nog den tyngsta dokumentären jag har sett som inte handlade om WW2. Löp och köp/ladda ner!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 30 2015 04:09pm
Jag har kört skräcktema här i Oktober, detta är dom 11 filmerna jag sett:

Motorsågsmassakern (1974)

En av skräckgenrens stora klassiker, den är faktiskt otäck ännu. Vissa karaktärer spelar över en del och en av slutscenerna är rätt jobbig (inte på det bra sättet) men överlag en grym och atmosfärisk film som inte förlorat sin förmåga att fascinera.

6 / 10

Rösten från andra sidan (1973)

Ojämn film som inte kan bestämma sig för om den vill vara dramafilm eller rysare och gör båda sakerna halvdant, slutet är coolt men det räcker inte.

4 / 10

Terror Train (1980)

Skön 80-tals slasher, gillar man genren är detta ett säkert kort.

5 / 10

The House of the Devil (2009)

Bra och läskig homage till 80-tals skräckisarna. TI West visar prov på hög kompetens.

6 / 10 rekommenderas.

Train (2008)

Bajsdålig tortyrporr, tänk hostel på ett tåg.

2 / 10

Mysteriet 'Dracula' (1931)

Inte lika bra som Nosferatu men gillar man äldre skräckfilmer är den ett måste.

6 / 10

Arachnid (2001)

Tråkig creatureskräck, bitvis helt ok men unket helhetsintryck.

3 / 10

Zombio (1999)

Amatörgjord zombiefilm från Brasilien, vi bjuds på ultravåld och hemmagjorda praktiska effekter. Detta är gjort på absolut noll budget och med extrem passion för dom Italienska zombiefilmerna, klart rekommenderad om du vill se nollbudget skräck.

4 / 10

The brood - missfostret (1979)

Cronenbergs tidiga Bodyhorror är allihopa sevärda och denna är inget undantag, riktigt läskig och sevärd film.

6 / 10

Djävulsmasken (1960)

Tidig Bava, kompetent och klart rekommenderad om man gillar 60-tals skräck men lyckades inte engagera mig tyvärr. Bava är för övrigt sjukt bra på att använda färger och jag tror det är där det brister för mig, han fungerar inte lika bra i B/W.

5 / 10

Flykten från helvetet (1977)

En av världens absolut bästa skräckfilmer, musik och scenografi är helt perfekt och använder färger på ett helt unikt sätt. Grymt atmosfärisk och fortfarande otäck.

9 / 10

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 30 2015 04:12pm
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Oct 30 2015 07:49pm
Quote (Svartermetalisk @ 30 Oct 2015 23:09)
Flykten från helvetet (1977)

En av världens absolut bästa skräckfilmer, musik och scenografi är helt perfekt och använder färger på ett helt unikt sätt. Grymt atmosfärisk och fortfarande otäck.

9 / 10


Visste inte att de hade gjort en skräckfilm om Skåne..? :ph34r:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 31 2015 01:54am
Quote (Makta @ Oct 31 2015 02:49am)
Visste inte att de hade gjort en skräckfilm om Skåne..? :ph34r:


b)
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Oct 31 2015 04:25am
Trodde du skulle kollat igenom alla Wes Cravens filmer när du ändå körde skräcktema.
Besviken Svarter
Go Back To Svenska Topic List
Prev1408409410411412461Next
Add Reply New Topic New Poll