Jag har kört skräcktema här i Oktober, detta är dom 11 filmerna jag sett:
Motorsågsmassakern (1974)
En av skräckgenrens stora klassiker, den är faktiskt otäck ännu. Vissa karaktärer spelar över en del och en av slutscenerna är rätt jobbig (inte på det bra sättet) men överlag en grym och atmosfärisk film som inte förlorat sin förmåga att fascinera.
6 / 10
Rösten från andra sidan (1973)
Ojämn film som inte kan bestämma sig för om den vill vara dramafilm eller rysare och gör båda sakerna halvdant, slutet är coolt men det räcker inte.
4 / 10
Terror Train (1980)
Skön 80-tals slasher, gillar man genren är detta ett säkert kort.
5 / 10
The House of the Devil (2009)
Bra och läskig homage till 80-tals skräckisarna. TI West visar prov på hög kompetens.
6 / 10 rekommenderas.
Train (2008)
Bajsdålig tortyrporr, tänk hostel på ett tåg.
2 / 10
Mysteriet 'Dracula' (1931)
Inte lika bra som Nosferatu men gillar man äldre skräckfilmer är den ett måste.
6 / 10
Arachnid (2001)
Tråkig creatureskräck, bitvis helt ok men unket helhetsintryck.
3 / 10
Zombio (1999)
Amatörgjord zombiefilm från Brasilien, vi bjuds på ultravåld och hemmagjorda praktiska effekter. Detta är gjort på absolut noll budget och med extrem passion för dom Italienska zombiefilmerna, klart rekommenderad om du vill se nollbudget skräck.
4 / 10
The brood - missfostret (1979)
Cronenbergs tidiga Bodyhorror är allihopa sevärda och denna är inget undantag, riktigt läskig och sevärd film.
6 / 10
Djävulsmasken (1960)
Tidig Bava, kompetent och klart rekommenderad om man gillar 60-tals skräck men lyckades inte engagera mig tyvärr. Bava är för övrigt sjukt bra på att använda färger och jag tror det är där det brister för mig, han fungerar inte lika bra i B/W.
5 / 10
Flykten från helvetet (1977)
En av världens absolut bästa skräckfilmer, musik och scenografi är helt perfekt och använder färger på ett helt unikt sätt. Grymt atmosfärisk och fortfarande otäck.
9 / 10
This post was edited by Svartermetalisk on Oct 30 2015 04:12pm