d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1406407408409410461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 27 2015 03:39pm
Quote (Svartermetalisk @ 27 Sep 2015 23:36)
Jag klickade på länken och förväntade mig antingen något extremt bra eller Sharknado 5 men inget däremellan :D


Jag skrattade faktiskt otroligt mycket, sånt jag älskar med ~D-filmer, de har så sjuka effekter/tankebanor i filmerna att det blir hysteriskt :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 27 2015 03:44pm
Quote (PlaaD @ Sep 27 2015 10:39pm)
Jag skrattade faktiskt otroligt mycket, sånt jag älskar med ~D-filmer, de har så sjuka effekter/tankebanor i filmerna att det blir hysteriskt :D


"Så dålig att det blir bra" brukade mitt ex kallade det, det är helt klart en grej.

Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Sep 27 2015 10:42pm
Quote (Svartermetalisk @ 27 Sep 2015 23:36)
Jag klickade på länken och förväntade mig antingen något extremt bra eller Sharknado 5 men inget däremellan :D


VAAAA! H
Går du efter IMDB score nu svarter!? Det är inte särskilt hipster av dig...
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 28 2015 12:56am
Quote (c00kie_m0nster @ Sep 28 2015 05:42am)
VAAAA! H
Går du efter IMDB score nu svarter!? Det är inte särskilt hipster av dig...


Jag går efter ett flertal faktorer

1) Vad tycker kritiker?
2) Vad tycker bra kritiker?
3) IMDB score ?
4) Tunga priser från filmfestivaler?
5) Vad tycker mina vänner med bekräftat bra smak?
6) Är den med på TSPDT top 2000?
7) Hur är regissörens andra filmer?
8) Är filmen del av en kreativ rörelse? Exempel kan vara Franska nya vågen.

This post was edited by Svartermetalisk on Sep 28 2015 12:56am
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Sep 28 2015 03:57pm
Såg nyligen Requiem for a dream, riktigt ruggig film, men fortfarande jäkligt bra!

8.5/10
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 29 2015 03:55pm
Jag såg The Thin Red Line som är en av mina absoluta favoritregissörers populäraste film, här är mitt hastiga omdöme:

https://www.flashback.org/sp54868046

Quote (ORVAR @ Sep 28 2015 10:57pm)
Såg nyligen Requiem for a dream, riktigt ruggig film, men fortfarande jäkligt bra!

8.5/10


Aa den är bra, ruskigt stark och mörk film. Black Swan är också bra av samma regissör.

Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Sep 29 2015 03:56pm
Quote (Svartermetalisk @ 29 Sep 2015 22:55)
Aa den är bra, ruskigt stark och mörk film. Black Swan är också bra av samma regissör.


Vet du vilken mer film av honom som är bra?
The Fountain.


... :angry:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 29 2015 04:05pm
Quote (Giraff @ Sep 29 2015 10:56pm)
Vet du vilken mer film av honom som är bra?
The Fountain.


... :angry:


lel

helt ärligt pontus jag tror inte jag kommer se den :(

Men castaway on the moon ligger i pipelinen!

Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Sep 29 2015 04:12pm
Quote (Svartermetalisk @ 29 Sep 2015 23:05)
lel

helt ärligt pontus jag tror inte jag kommer se den :(

Men castaway on the moon ligger i pipelinen!


Fett besviken!

..och det har du ju sagt nästan lika länge som the Fountain!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 29 2015 04:13pm
Quote (Svartermetalisk @ 29 Sep 2015 23:55)
Jag såg The Thin Red Line som är en av mina absoluta favoritregissörers populäraste film, här är mitt hastiga omdöme:

https://www.flashback.org/sp54868046



Aa den är bra, ruskigt stark och mörk film. Black Swan är också bra av samma regissör.


Gillar du krigsfilmer överlag?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1406407408409410461Next
Add Reply New Topic New Poll