d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1404405406407408461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 35,792
Joined: Feb 2 2006
Gold: 230.05
Aug 18 2015 01:36pm
Såg precis Little Boy.. Grät som en liten flicka!

Riktigt bra film 8 / 10 bananer

http://www.imdb.com/title/tt1810683/?ref_=nv_sr_1
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Aug 29 2015 10:00am
Mad max - fury road = epic 10/10.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 31 2015 02:51pm
Sett massa film denna månaden också, mest massa hipsterskit som vanligt.

https://www.flashback.org/sp54539341
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 5 2015 02:09pm
Southpaw - 7.5/10
Riktigt bra trots att den var väldigt typiskt för den typen av film.
Gyllenhaal gör ytterligare en grym roll.

Straight Outta Compton - 8.5/10
Galet bra imo. Blir väl lite partisk då jag lyssnar sjukt mycket på N.W.A. överlag.
Den var dock mycket bättre än vad jag trodde att den skulle va.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 26 2015 05:18pm
Tjejkompis sa att Jupiter Ascending va skitbra.
Började se den och visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Kollade upp den på lite olika sidor efteråt och hittade guldkorn till recension på IMDB
''Unfortunately, a man-dog wearing eyeliner roller skating in the air fighting bad guys looks as ridiculous and dumb as it sounds''
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 27 2015 03:05am
Quote (PlaaD @ Sep 27 2015 12:18am)
Tjejkompis sa att Jupiter Ascending va skitbra.
Började se den och visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Kollade upp den på lite olika sidor efteråt och hittade guldkorn till recension på IMDB
''Unfortunately, a man-dog wearing eyeliner roller skating in the air fighting bad guys looks as ridiculous and dumb as it sounds''


Inte sugen på att se denna alls, kassa recensioner, monsterflopp på box office och ljumma omdömen från privatpersoner vars åsikter jag värderar.

Jag har sett 12 years a slave en mycket bra film. Jag gillar regissören väldigt mycket och hans stil med långsamt tempo, Kubrickliknande foto där väldigt mycket ryms i varje ruta och mörka teman som inte kompromissar utan vågar hålla sig till desperation hela vägen känns igen från tidigare filmer.
Jag håller Hunger och Shame högre men denna var likväl mycket bra, jag tror att Steve McQueen kommer att kommas ihåg som en av sin generations främsta filmskapare om han fortsätter såhär.

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 27 2015 05:24am
Vad kan ni tipsa om för skräckfilmer?
Jag vill inte ha våldsporr a'la Wrong Turn eller Martyrs och jag vill inte ha jumpscare extravaganza a'la Conjuring.

Jag gillar The Beyond, Prince of Darkness, In the Mouth of Madness, Rosemary's Baby, Rec, The Tenant, It Follows, 1408, Shining, The Thing osv
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 27 2015 05:41am
Quote (Svartermetalisk @ 27 Sep 2015 13:24)
Vad kan ni tipsa om för skräckfilmer?
Jag vill inte ha våldsporr a'la Wrong Turn eller Martyrs och jag vill inte ha jumpscare extravaganza a'la Conjuring.

Jag gillar The Beyond, Prince of Darkness, In the Mouth of Madness, Rosemary's Baby, Rec, The Tenant, It Follows, 1408, Shining, The Thing osv


Antar att du gillar Fulci/Polanski/Carpenter överlag?

Några filmer som påminner om de du listade.
The Abyss, Event Horizon, Don't Torture a Duckling, Repulsion, The Innocents
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Sep 27 2015 05:45am
Quote (Svartermetalisk @ 27 Sep 2015 12:24)
Vad kan ni tipsa om för skräckfilmer?
Jag vill inte ha våldsporr a'la Wrong Turn eller Martyrs och jag vill inte ha jumpscare extravaganza a'la Conjuring.

Jag gillar The Beyond, Prince of Darkness, In the Mouth of Madness, Rosemary's Baby, Rec, The Tenant, It Follows, 1408, Shining, The Thing osv


http://www.imdb.com/title/tt0804492/?ref_=nm_flmg_act_7
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 27 2015 05:48am
Quote (PlaaD @ Sep 27 2015 12:41pm)
Antar att du gillar Fulci/Polanski/Carpenter överlag?


Korrekt!

Quote (PlaaD @ Sep 27 2015 12:41pm)
Antar att du gillar Fulci/Polanski/Carpenter överlag?

Några filmer som påminner om de du listade.
The Abyss, Event Horizon, Don't Torture a Duckling, Repulsion, The Innocents


Har sett alla Fulcis bra filmer, många flera gånger det är min husgud i denna genre :)
Innocents och Abyss har jag inte sett så det är bra tips, kan få bli Innocents ikväll

Quote (Giraff @ Sep 27 2015 12:45pm)


(-(-_(-_-)_-)-)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1404405406407408461Next
Add Reply New Topic New Poll