d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1401402403404405461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 26 2015 09:16pm
Quote (Giraff @ 27 Jun 2015 01:57)
Jag såg en hund som sade att han ville hoppa
Med långa flickorsstrumpor ut av blåbärssoppa

OnT; Jag vill se en bra komedi.
Någon som har tips?

Kevin Smith är min husgud, om det hjälper något.


Jee jee jee jee min mamma sjunger utan läppar, jag skulle kanske vilja ha den utan peppar. ETT ORM!


svart katt vit katt!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 27 2015 02:04am
Quote (Giraff @ Jun 27 2015 12:57am)
Jag såg en hund som sade att han ville hoppa
Med långa flickorsstrumpor ut av blåbärssoppa

OnT; Jag vill se en bra komedi.
Någon som har tips?

Kevin Smith är min husgud, om det hjälper något.


Hur var det, är du bekant med Woody Allen?

Annie Hall är bra som fan. Heathers är bra, Man Bites Dog (Väldigt mörk men väldigt rolig), Le Diner De Cons är sanslöst rolig stark rek på den.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jun 27 2015 04:28am
Quote (Giraff @ 27 Jun 2015 01:57)
Jag såg en hund som sade att han ville hoppa
Med långa flickorsstrumpor ut av blåbärssoppa

OnT; Jag vill se en bra komedi.
Någon som har tips?

Kevin Smith är min husgud, om det hjälper något.


Nyligen sedda komedier:
Get Hard, Redirected & Unfinished Business. Kan väl typ rekommendera alla 3 om inget bättre hittas. Redirected va genuint rolig.

Läste Kevin James först och blev lhelt chockad :D
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Jun 27 2015 04:38am
Quote (berhemuli @ 27 Jun 2015 05:16)
Jee jee jee jee min mamma sjunger utan läppar, jag skulle kanske vilja ha den utan peppar. ETT ORM!


svart katt vit katt
!


Topp 5 ikke engelsktalande filmer lätt!
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Jun 27 2015 09:28am
Quote (berhemuli @ 27 Jun 2015 04:16)
Jee jee jee jee min mamma sjunger utan läppar, jag skulle kanske vilja ha den utan peppar. ETT ORM!
svart katt vit katt!


Får kika upp den! Spanks!

Quote (Svartermetalisk @ 27 Jun 2015 09:04)
Hur var det, är du bekant med Woody Allen?
Annie Hall är bra som fan. Heathers är bra, Man Bites Dog (Väldigt mörk men väldigt rolig), Le Diner De Cons är sanslöst rolig stark rek på den.


Nej, känner inte honom så väl. Heuheuhue.

Inte kikat dem faktiskt, men får ta och göra det nu!
Spanks.

Quote (PlaaD @ 27 Jun 2015 11:28)
Nyligen sedda komedier:
Get Hard, Redirected & Unfinished Business. Kan väl typ rekommendera alla 3 om inget bättre hittas. Redirected va genuint rolig.

Läste Kevin James först och blev lhelt chockad :D


Aight, får kika genom! Spanks!

Och nej, jag må vara korkad - men jag är ju inte helt dum i huvudet!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 27 2015 09:35am
Quote (Giraff @ Jun 27 2015 04:28pm)
Nej, känner inte honom så väl. Heuheuhue.

Inte kikat dem faktiskt, men får ta och göra det nu!
Spanks.


Det fina med Allen är att hans filmer har en väldigt distinkt stil, ser du 1 eller 2 och tycker det är skit behöver du inte se mer men om du gillar hans stil har du väldigt många fina stunder framför dig då han är väldigt produktiv.

Heathers och Le Diner är renodlade komedier och skitroliga, Annie Hall är dramakomedi grymt rolig och charmig men med seriös underton och relationstema, Man Bites Dog är som sagt väldigt mörk satir fast med väldigt många roliga inslag och skruvad dialog tänk American Psycho typ.

Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jun 27 2015 06:07pm
Mad Max fury road då... Vet inte riktigt vad jag ska ge den i betyg. Den var väl skön att se på men storyn var lite tunn och vissa effekter var rätt så kassa. Dessutom så störde jag mig på ganska många grejer i filmen speciellt efteråt när man tänkte till lite extra.

Tror nog jag föredrar de gamla tbh!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 28 2015 02:31am
Quote (Makta @ Jun 28 2015 01:07am)
Mad Max fury road då... Vet inte riktigt vad jag ska ge den i betyg. Den var väl skön att se på men storyn var lite tunn och vissa effekter var rätt så kassa. Dessutom så störde jag mig på ganska många grejer i filmen speciellt efteråt när man tänkte till lite extra.

Tror nog jag föredrar de gamla tbh!


Road warrior är ju riktigt kult men den var lite för spårad för mig, gillade den första Mad Max en hel del dock. Svincoola bilscener, behagligt tempo och en bra Gibson
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jun 28 2015 03:47am
ajuste jag såg focus med will smith häromdagen. ganska lättsedd om man säger så. helt klart sevärd om man gillade tex "now you see me", 21 osv

This post was edited by Simon on Jun 28 2015 03:47am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jul 1 2015 01:00am
Månadens!

Rättt få filmer sedda faktiskt.

https://www.flashback.org/sp53879148
Go Back To Svenska Topic List
Prev1401402403404405461Next
Add Reply New Topic New Poll