d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1398399400401402461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 92,366
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,207.92
Jun 1 2015 01:04pm
Emil och Griseknoen (1973)

Emil i Lönneberga är så jävla mysig :D
Member
Posts: 4,192
Joined: Feb 1 2010
Gold: 79.20
Jun 2 2015 01:17pm
Quote (SCXiao @ Jun 1 2015 08:04pm)
Emil och Griseknoen (1973)

Emil i Lönneberga är så jävla mysig :D


Griseknoen är ju tysk, eller var det Krösa-Maja? :lol:
Member
Posts: 35,792
Joined: Feb 2 2006
Gold: 230.05
Jun 4 2015 01:45pm
Assååååå!!!!
Jag kollade precis på I am Legend igen med frugan.

DET VAR ETT ALTERNATIVT SLUT :OOOO Visste inte att det fanns 2 :D Detta var mkt bättre ivf ^^
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 4 2015 03:27pm
Quote (Disturbedxx @ Jun 4 2015 08:45pm)
Assååååå!!!!
Jag kollade precis på I am Legend igen med frugan.

DET VAR ETT ALTERNATIVT SLUT :OOOO Visste inte att det fanns 2 :D Detta var mkt bättre ivf ^^


:D

Måste vart en chock. Händer ganska ofta att en regissör har flera olika idéer om hur filmen ska sluta och filmar allihopa sen dyker det som inte används upp som extramaterial etc
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jun 6 2015 02:33pm
http://www.imdb.com/title/tt0097027/

Förstår inte hur den kan ha 7+ i betyg.. Hälften av skådisarna är 100% värdelösa och filmen är tråkig som fan 8/10 av filmen.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 6 2015 03:04pm
Quote (Makta @ Jun 6 2015 09:33pm)
http://www.imdb.com/title/tt0097027/

Förstår inte hur den kan ha 7+ i betyg.. Hälften av skådisarna är 100% värdelösa och filmen är tråkig som fan 8/10 av filmen.


Nu blev jag nyfiken så kommer fan se den där

De Palma har gjort massvis med bra filmer (I nattens mörker, untouchables, scarface) och Sean Penn / Michael J Fox brukar vara bra så blir spännande och se om jag delar din åsikt.

Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jun 6 2015 03:17pm
Quote (Svartermetalisk @ 6 Jun 2015 22:04)
Nu blev jag nyfiken så kommer fan se den där

De Palma har gjort massvis med bra filmer (I nattens mörker, untouchables, scarface) och Sean Penn / Michael J Fox brukar vara bra så blir spännande och se om jag delar din åsikt.


Om du har sett Platoon t.e.x så kommer du att bli missnöjd med denna.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jun 7 2015 05:39am
Kung Fury

Konceptet tilltalar mig inte alls men blev nyfiken av hypen, måste säga att utförandet var ganska bra och vissa delar var riktigt vassa (Betner, Gustavssons Mustacher) men överlag föll den platt. Det var kul med referenser till allt från Conan till 2001: A space oddyssey men det var för överdrivet för min smak. Inte dålig alls dock.

5 / 10

It Follows

Säkerligen årets skräckfilm detta. Fotot och musiken gör nästan hela filmen som lyckas vara obehaglig rakt igenom. Regissören använder en teknik som är motsatsen till jumpscares nämligen stora öppna vyer där fara kan dyka upp i vilket sammanhang som helst vilket gör att pulsen är hög genom hela filmen.

8 / 10
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jun 7 2015 06:26am
Quote (Svartermetalisk @ 7 Jun 2015 12:39)
Kung Fury

Konceptet tilltalar mig inte alls men blev nyfiken av hypen, måste säga att utförandet var ganska bra och vissa delar var riktigt vassa (Betner, Gustavssons Mustacher) men överlag föll den platt. Det var kul med referenser till allt från Conan till 2001: A space oddyssey men det var för överdrivet för min smak. Inte dålig alls dock.

5 / 10

It Follows

Säkerligen årets skräckfilm detta. Fotot och musiken gör nästan hela filmen som lyckas vara obehaglig rakt igenom. Regissören använder en teknik som är motsatsen till jumpscares nämligen stora öppna vyer där fara kan dyka upp i vilket sammanhang som helst vilket gör att pulsen är hög genom hela filmen.

8 / 10


Håller med dig om kung fury. Ska kika på den andra filmen!
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 10 2015 01:42pm
Vares- Sheriffi
http://www.imdb.com/title/tt3657684/ levererar som vanligt

Finsk film om privatdetektiv jussi vares. Sett alla dom, gillat alla i princip. 8.5/10
Go Back To Svenska Topic List
Prev1398399400401402461Next
Add Reply New Topic New Poll