d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1396397398399400461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 27 2015 07:32pm
Ge tips på olika apokalyps filmer, vad som helst, storms, zombies, vulkanutbrott som hotar världen, etc vad som helst i princip. Hot om slutet av världen eller att det redan blivit i princip så. Har sett en jävla massa redan men alla ni kommer på så hojta till, även om ni tycker dom vart kassa. :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 28 2015 01:03am
Quote (berhemuli @ May 28 2015 02:32am)
Ge tips på olika apokalyps filmer, vad som helst, storms, zombies, vulkanutbrott som hotar världen, etc vad som helst i princip. Hot om slutet av världen eller att det redan blivit i princip så. Har sett en jävla massa redan men alla ni kommer på så hojta till, även om ni tycker dom vart kassa. :D


Zombi 2
The Beyond
Mad Max
The Road Warrior (Mad Max 2)
Children of Men
Prince of Darkness
In the Mouth of Madness
City of the Living Dead

This post was edited by Svartermetalisk on May 28 2015 01:06am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 28 2015 03:13am
Quote (Svartermetalisk @ 28 May 2015 09:03)
Zombi 2
The Beyond
Mad Max
The Road Warrior (Mad Max 2)
Children of Men
Prince of Darkness
In the Mouth of Madness
City of the Living Dead


Hetr den zombi o inte zombie? När jag börjar leta så det inte blir fel. Tacktack! Kollae jop alla o hämtar dom jag inte sett
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 28 2015 03:33am
Quote (berhemuli @ May 28 2015 10:13am)
Hetr den zombi o inte zombie? När jag börjar leta så det inte blir fel. Tacktack! Kollae jop alla o hämtar dom jag inte sett


Det är den här

http://www.imdb.com/title/tt0080057/?ref_=fn_al_tt_1

Dom som är starkast rekommenderade om du inte orkar se alla är The Beyond, City of the Living Dead och In the Mouth of Madness
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 28 2015 03:57am
Quote (Svartermetalisk @ 28 May 2015 11:33)
Det är den här

http://www.imdb.com/title/tt0080057/?ref_=fn_al_tt_1

Dom som är starkast rekommenderade om du inte orkar se alla är The Beyond, City of the Living Dead och In the Mouth of Madness


Ger alla en chans, heltid börjar för sommaren. Mycket dötid säkert :p brukar ha svårast får filmer även i denna genre före 90talet. Men kollar allt. City of living dead känns iaf som nåt jag sett... är extremt dålig på o komma ihåg titlar.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 28 2015 12:40pm
Quote (berhemuli @ May 28 2015 10:57am)
Ger alla en chans, heltid börjar för sommaren. Mycket dötid säkert :p brukar ha svårast får filmer även i denna genre före 90talet. Men kollar allt. City of living dead känns iaf som nåt jag sett... är extremt dålig på o komma ihåg titlar.


Det är ett måste att skriva upp allt man ser imo, man kommer inte ihåg alla snarlika dussinfilmer man sett så det blir att se om skitmycket skräp när man blickar bakåt om man inte för ordentliga noter.

Man kommer ju ihåg toppfilmerna men man kommer inte ihåg den trettiosjunde mediokra Seven kopian man ser.

This post was edited by Svartermetalisk on May 28 2015 12:40pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 28 2015 02:40pm
The Beyond är för övrigt en film som alla borde se, i min bok lätt den bästa skräckfilmen någonsin. Hur ond som helst!
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 28 2015 03:47pm
Quote (Svartermetalisk @ 28 May 2015 20:40)
Det är ett måste att skriva upp allt man ser imo, man kommer inte ihåg alla snarlika dussinfilmer man sett så det blir att se om skitmycket skräp när man blickar bakåt om man inte för ordentliga noter.

Man kommer ju ihåg toppfilmerna men man kommer inte ihåg den trettiosjunde mediokra Seven kopian man ser.


Nah hade jag börjat skriva upp från början så. Men nah. Jag märker direkt på beskrivningen eller covern eller skådespelarna om jag sett den. Eller ja märker direkt om jag går så långt att jag hämtar filmen om jag sett förut.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 28 2015 03:58pm
Quote (Svartermetalisk @ 28 May 2015 22:40)
The Beyond är för övrigt en film som alla borde se, i min bok lätt den bästa skräckfilmen någonsin. Hur ond som helst!


Ah den är grymt jäkla bra.

Nästan att man borde ta o se den igen, rätt länge sen nu :O
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 28 2015 04:02pm
Quote (PlaaD @ May 28 2015 10:58pm)
Ah den är grymt jäkla bra.

Nästan att man borde ta o se den igen, rätt länge sen nu :O


Jag ska se om den snart också den är helt galen.

Jag gillar ju Fulci väldigt mycket men just den är i en klass för sig, stämningen, hans bästa gore någonsin typ, fotot, dom jävla spindlarna, DAT ending.


Go Back To Svenska Topic List
Prev1396397398399400461Next
Add Reply New Topic New Poll