d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1394395396397398461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 16 2015 04:05am
Quote (Svartermetalisk @ 16 May 2015 01:31)
Battle Royale är fin :)

Dom sakerna är viktigare än vad dom flesta tror men det är inget som gemene man tänker på när dom ser en film. Underhållande betyder för många rörlig kamera, snabba klipp, fokus på story. Det är i allra högsta grad filmteori men folk tänker inte på den nivån så dom uttrycker sig inte på det sättet.


För mig är underhållande att jag orkar titta på den, utan att börja göra annat, eller tar en paus.. behöver dock inte betyda rörlig kamera, är för det mesta störande där vinkeln ändras hela tiden. Det är sällan jag klarar av att titta någon film direkt igenom utan att ibland pausa och gå o browsa jsp typ. :P Vissa filmer håller intresset uppe hela filmen dock och dom brukar jag klassa som bra filmer ^^ Äldre filmer är det oftast ljudet jag stör mig på + hur dom pratar. 70-80tal är det bildkvalitén (eller hur bilden ser ut, kanske kvalitén är bättre vad vet jag) jag stör mig på oftast.
Jag gillar gärna lite krångliga filmer där man får tänka, men är dock skillnad på svår och krångligt.


OBS!Var ingen start till nån debatt, utan försöker förklara på något sätt hur jag ser på saker.!OBS

:D

This post was edited by berhemuli on May 16 2015 04:05am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 16 2015 04:19am
Quote (berhemuli @ May 16 2015 11:05am)
För mig är underhållande att jag orkar titta på den, utan att börja göra annat, eller tar en paus.. behöver dock inte betyda rörlig kamera, är för det mesta störande där vinkeln ändras hela tiden. Det är sällan jag klarar av att titta någon film direkt igenom utan att ibland pausa och gå o browsa jsp typ. :P Vissa filmer håller intresset uppe hela filmen dock och dom brukar jag klassa som bra filmer ^^ Äldre filmer är det oftast ljudet jag stör mig på + hur dom pratar. 70-80tal är det bildkvalitén (eller hur bilden ser ut, kanske kvalitén är bättre vad vet jag) jag stör mig på oftast.
Jag gillar gärna lite krångliga filmer där man får tänka, men är dock skillnad på svår och krångligt.


OBS!Var ingen start till nån debatt, utan försöker förklara på något sätt hur jag ser på saker.!OBS

:D


Poängen var att dom flesta har preferenser som är grundade i saker dom inte tänker på eller kan förklara.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 16 2015 04:23am
Quote (Svartermetalisk @ 16 May 2015 12:19)
Poängen var att dom flesta har preferenser som är grundade i saker dom inte tänker på eller kan förklara.


Yes yes jag förstår din poäng :P Tänkte ändå bara lägga nåt ljus på hur jag ser på filmer. Har dock sett massa crap på sistonde, får se till o börja se nåt bättre och posta ratings här. :OOOO
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 16 2015 05:34am
Quote (berhemuli @ May 16 2015 11:23am)
Yes yes jag förstår din poäng :P Tänkte ändå bara lägga nåt ljus på hur jag ser på filmer. Har dock sett massa crap på sistonde, får se till o börja se nåt bättre och posta ratings här. :OOOO


Du kan ju rejta crap också inget som hindra dig!

Nu ska jag se Ex-Machina mest för att den fått goda omdömen på ett filmforum jag besöker :)

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 16 2015 05:36am
Quote (Svartermetalisk @ 16 May 2015 13:34)
Du kan ju rejta crap också inget som hindra dig!

Nu ska jag se Ex-Machina mest för att den fått goda omdömen på ett filmforum jag besöker :)


Då börjar ni bråka om att jag sett på crap. :( haha.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 16 2015 05:37am
Quote (berhemuli @ May 16 2015 12:36pm)
Då börjar ni bråka om att jag sett på crap. :( haha.


Nej då!

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 16 2015 01:53pm
Quote (Svartermetalisk @ 16 May 2015 13:37)
Nej då!


OKEJRÅ, tittade på nån transformers (vet inte om det finns flera, tror denna var från 2007). Vet inte vad jag förväntade mig, kollade i brist på annat, var lite för action för min smak.. Ibland ok. Men hela slutet var bara pampam, metal mot metal, pampam. 3/10, would not watch again.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 16 2015 06:19pm
Hot Tub Time Machine 2

Top film att se så här på natten.
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
May 17 2015 11:25am


najs rulle
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 17 2015 01:36pm
Quote (AsDrake @ May 17 2015 06:25pm)
http://www.youtube.com/watch?v=EoQuVnKhxaM

najs rulle


Mycket bra mycket bra!

Verkar gå hem i alla led; Cineaster, genomsnittstittaren och kritikern.

Kommer antagligen hamna på en del årslistor.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1394395396397398461Next
Add Reply New Topic New Poll