d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1390391392393394461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 4 2015 03:29pm
South Central http://www.imdb.com/title/tt0105450/

Ghettofilm som liknar American HIstory X på så vis att protagonisten är grovt kriminell men bestämmer sig för att vända sitt liv. Ni som har sett OZ kommer märka att HBO har lånat en hel del karaktärer rakt av från tiden denna filmens protagonist sitter i fängelse.
Jag tyckte denna var riktigt bra, lite stereotyp kanske men Glenn Plummer är otroligt bra i huvudrollen och filmen har ett viktigt budskap.

Jag håller denna snäppet högre än starka Boyz N the Hood och Juice och nästan i nivå med Menace II Society.

8 / 10

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 4 2015 03:32pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 12 2015 07:13am
Tomboy http://www.imdb.com/title/tt1847731/?ref_=rvi_tt

En Androgyn flicka som identifierar sig som motsatt kön flyttar till ett nytt område och presenterar sig som pojke inför andra barn och etablerar sig som alfahane i gruppen.
Filmen har en klar agenda och det är att tvinga tittaren att ta ställning till om kön är något man föds med eller något man identifierar sig som.

Filmen känns väldigt genomtänkt rakt igenom t. ex är huvudpersonens lillasyster extremt feminin och bildar en skarp kontrast till sin äldre transsyster.

Jag tyckte denna filmen var riktigt riktigt bra, all dialog barnen emellan känns väldigt genuin, skådespelarinsatserna är mycket bra och den är både jobbig och rolig på samma gång.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 20 2015 09:32am
Ingen har sett en film sen 31a Mars?

Kom igen nu för faen var inte såna hattsmugglare

Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Apr 20 2015 09:52am
Quote (Svartermetalisk @ 20 Apr 2015 17:32)
Ingen har sett en film sen 31a Mars?

Kom igen nu för faen var inte såna hattsmugglare


Amen det är ju så jävla tråkigt att säga vilken film man har tittat på när man vet att världens filmhipster sitter här och kommer garanterat 100% kritisera ens filmval när du själv sitter och ser på filmer som jag/vi absolut aldrig skulle kunna tänka sig se på.

Så.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 20 2015 09:57am
Quote (generalet @ Apr 20 2015 04:52pm)
Amen det är ju så jävla tråkigt att säga vilken film man har tittat på när man vet att världens filmhipster sitter här och kommer garanterat 100% kritisera ens filmval när du själv sitter och ser på filmer som jag/vi absolut aldrig skulle kunna tänka sig se på.

Så.


Nej, knarkar du eller? När har jag någonsin quotat någon och dissat deras picks om dom inte frågat om min åsikt?

Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Apr 20 2015 10:00am
Quote (Svartermetalisk @ 20 Apr 2015 17:57)
Nej, knarkar du eller? När har jag någonsin quotat någon och dissat deras picks om dom inte frågat om min åsikt?


HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAH!


SVARTER GJORDE DET IGEN!

"Nej, knarkar du eller?"

10/10 quote.

Svaret på det är, jag knarkar energidryck! =D Bara ibland dock ^^

Ps tror inte Snoramej var seriös :P

This post was edited by Litttle_Brother on Apr 20 2015 10:01am
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Apr 20 2015 10:04am
Quote (Svartermetalisk @ 20 Apr 2015 17:57)
Nej, knarkar du eller? När har jag någonsin quotat någon och dissat deras picks om dom inte frågat om min åsikt?


Amen vafan värsta metakritikern.. "dålig karaktärutveckling", "ooriginellt scenval", "för mycket CGI".

Ge dig för fan.
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Apr 20 2015 01:07pm
american sniper

tyckte inte alls den var särskilt bra, blev besviken av clintan :(
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Apr 20 2015 01:08pm
Vad tycker Martin om samtliga Fast and the furious filmer då?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 20 2015 02:48pm
Quote (ImoK @ Apr 20 2015 08:07pm)
american sniper

tyckte inte alls den var särskilt bra, blev besviken av clintan :(


Jag har inte sett den än och ditt omdöme gjorde mig inte direkt mer sugen :D
Några stora grejer du störde dig på eller var det bara allmänt en trött film?

Quote (ChingeR @ Apr 20 2015 08:08pm)
Vad tycker Martin om samtliga Fast and the furious filmer då?


Dom är helt ok för vad dom är, jag såg 5 stycken när jag var däckad i sjukdom senast och fast five var riktigt dålig men dom tidigare gick att kolla på.
Det är raka motsatsen till min smak då jag gillar långsamma filmer grundade i realism men jag skulle absolut rekommendera dom till folk som gillar moderna Amerikanska actionfilmer där står dom sig fint.

Kort sagt skulle jag säga att dom är bra i sin genre men det är inte riktigt min typ av film.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1390391392393394461Next
Add Reply New Topic New Poll