d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1387388389390391461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 10 2015 12:25pm
Quote (AsDrake @ 10 Mar 2015 19:03)
http://www.youtube.com/watch?v=InKMG9Cckqw

ser najs ut


Quote (ImoK @ 10 Mar 2015 19:18)
Såg den, gillade den inte särskilt mycket, men det gick ju att se klart den.


Tyckte den va top.
Samma stuk som Lock, Stock & Two Smoking Barrels och Snatch.
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Mar 10 2015 02:30pm
aa den var riktigt bra :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 10 2015 04:13pm
Kvällens film: De Ofrivilliga http://www.imdb.com/title/tt1232826/?ref_=ttmd_md_nm

Andra filmen jag ser av Östlund och precis som i tokstarka Turist utforskar Östlund gruppdynamik.
I fem olika scenarior oberoende av varandra hamnar människor i komplexa sociala situationer och tittaren tvingas ta ställning för eller emot karaktärernas beteende, igenkänningsfaktorn är hög på grund av hur brutalt ärlig Östlund vågar vara.
Filmen använder statisk kamera till stor effekt, vid många tillfällen då något riktigt tungt behöver sjunka in är karaktärerna ur bild vilket gör att tempot är helt perfekt och filmens nyckelhändelser får exakt rätt tid att smälta in.

Det är ett mästerverk och endast detaljer hindrar mig från att sätta 10.

9+ / 10

This post was edited by Svartermetalisk on Mar 10 2015 04:14pm
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Mar 10 2015 05:29pm
@ Svarter, posten ovan: Är det en film du kan rekommendera åt "vanliga filmtittare" så som mig själv? :D


Jag såg filmen Warrior i helgen. En kompis kom hit med ett par filmer och vi kollade
på vad han hade, utan förväntningar eller trailer sedd innan så såg jag filmen, de bästa
sättet att se en film på imo! ^^ Då får man lite överraskning också vad filmen handlar om!
Jag tyckte den var väldigt bra faktiskt, man får en bra inblick imo om hur livet är för
för personerna i filmen och den var intressant.

Den hade även också, vet inte riktigt vad jag ska kalla detta för riktigt men typ "wow faktor", kan jämföras med
t ex ett nice trumsolo eller ett bra sportframförande eller som i denna film, bra underhållande fighting scener.
Jag funderade mellan 3,5 och 4 i betyg men pga många bra aspekter i denna film, får den vid närmare eftertanke en 4.

Betyg: 4/5.






~~~ Litttle_Brothers rating lista :rolleyes: ~~~

0 = Skräp, du ångrar att du ens såg filmen, och man vill ha tillbaka den del av sin livstid man spenderade på att se den.
1 = Dålig film, inte totalt skräp men utan tvekan en dålig film, möjligtvis något litet i filmen som var bra/roligt men absolut inget man vill se igen.
2 = Sådär film, en film som funkar att se, går att se igen "om man vill chilla med kompisgänget". Men inte nog bra för att du ska direkt vilja se den igen.
3 = Bra film, en bra film helt enkelt, som inte är en topp-favorit. Men som är helt okej och som kan ses igen vid senare tillfälle.
4 = Väldigt bra film, en film som du tycker är riktigt bra och verkligen en sevärd film och som absolut kan ses flera gånger till.
5 = Världsfilm, en film som du verkligen älskar, en av dom bästa filmer du någonnsin sett. En film i världsklass i dina ögon helt enkelt.
[/QUOTE]
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 10 2015 05:44pm
Quote (Litttle_Brother @ Mar 11 2015 12:29am)
@ Svarter, posten ovan: Är det en film du kan rekommendera åt "vanliga filmtittare" så som mig själv? :D


Nej. Det är en film som endast är ute efter att diskutera hur gruppdynamik påverkar folks beslut, den har ingen direkt handling förutom det men om du tycker det låter intressant så ge den en chans men den är inte för alla.
Folk hamnar i skumma situationer, hur hanterar dom det? Klipp.
Ungefär så är filmen.

Veckans tips från mig är Wild Tales http://www.imdb.com/title/tt3011894/?ref_=nv_sr_1 som jag nämnde i chatten, mycket underhållande film borde gå hem hos dom flesta.

Det var länge sen jag såg Warrior men minns den som riktigt bra, Tom Hardy gjuten i den där rollen :)
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Mar 10 2015 09:57pm
Birdman 3/10
Gillade den inte alls.
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Mar 12 2015 10:26am
Någon som har sett assault on wallstreet? Värt?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 12 2015 10:41am
Quote (Makta @ Mar 12 2015 05:26pm)
Någon som har sett assault on wallstreet? Värt?


Jag har den på hårddisken men inte sett den än.

tror det blir omtitt av Moulin Rogue! för mig ikväll, en av mina favortifilmer som jag inte sett på jättelänge.

This post was edited by Svartermetalisk on Mar 12 2015 10:41am
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Mar 12 2015 11:25am
Quote (Svartermetalisk @ 12 Mar 2015 17:41)
Jag har den på hårddisken men inte sett den än.

tror det blir omtitt av Moulin Rogue! för mig ikväll, en av mina favortifilmer som jag inte sett på jättelänge.


Se AOW först så vet jag om den är sevärd :P
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Mar 12 2015 11:42am
Quote (Svartermetalisk @ 12 Mar 2015 17:41)
Jag har den på hårddisken men inte sett den än.

tror det blir omtitt av Moulin Rogue! för mig ikväll, en av mina favortifilmer som jag inte sett på jättelänge.


Tröttnade efter en timma av moulin rouge :(
Likadant med les miserables

Gillar sweeney todd skarpt dock!
Både den äldre och nya versionen
Go Back To Svenska Topic List
Prev1387388389390391461Next
Add Reply New Topic New Poll