d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1386387388389390461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Mar 4 2015 06:48am
Quote (Svartermetalisk @ 1 Mar 2015 22:29)
Idag var jag sugen på Noir så jag öppnade min Noirfolder och drog fram Blast of Silence som legat och skräpat ett tag, kollade 20 minuter och tänkte "den här kan inte vara inom ramen för vad som brukar räknas som Noir" aka '59 och tidigare) så pausade och kollade år, '61.

Blev lite imponerad av mig själv att jag lyckades känna igen innovationer som tog plats 1960 utan att ha läst mycket filmteori alls.


Sett Cashback än??? :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 4 2015 07:25am
Quote (ImoK @ Mar 4 2015 01:48pm)
Sett Cashback än??? :D


Inte hunnit med, kanske styr den ikväll!


Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Mar 4 2015 12:29pm
Kollade precis på Exodus: Gods and Kings (2014)

imo bästa version som gjorts.

kanske inte har sett alla ännu
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 4 2015 03:55pm
Cashback blev kvällens film, väldigt rolig och underhållande var den men levde inte riktigt upp till sin ambition att vara någon form av existentiellt drama.
Bens monologer känns rätt ytliga och ointressanta och hans flickvänsproblem är förutsägbart relationsdrama 1a, hans förmåga att stanna tiden och kolla in folks hooters tillför inte heller historien något utan känns mest billigt.
Dock väldigt fint skådespel av Sean Biggerstaff i huvudrollen.

Nu låter jag jävligt kritisk men det är jag inte, skrattade gott åt denna många gånger och den var klart sevärd men tyckte inte att alla bitar passade ihop. Dock överlag ett bra tips och en väl godkänd film som var i linje med vad jag efterfrågade!

Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Mar 4 2015 04:01pm
Quote (Svartermetalisk @ 4 Mar 2015 22:55)
Cashback blev kvällens film, väldigt rolig och underhållande var den men levde inte riktigt upp till sin ambition att vara någon form av existentiellt drama.
Bens monologer känns rätt ytliga och ointressanta och hans flickvänsproblem är förutsägbart relationsdrama 1a, hans förmåga att stanna tiden och kolla in folks hooters tillför inte heller historien något utan känns mest billigt.
Dock väldigt fint skådespel av Sean Biggerstaff i huvudrollen.

Nu låter jag jävligt kritisk men det är jag inte, skrattade gott åt denna många gånger och den var klart sevärd men tyckte inte att alla bitar passade ihop. Dock överlag ett bra tips och en väl godkänd film som var i linje med vad jag efterfrågade!


älskar den här scenen hahaha

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 4 2015 04:03pm
Quote (ImoK @ Mar 4 2015 11:01pm)
älskar den här scenen hahaha

http://www.youtube.com/watch?v=-MZ01Rba7HQ


Garvade högt åt det där (det och mycket annat) bäst var dock öppningsscenen där hans brud gör slut i slow-motion, en unik och mycket kraftfull scen som fångar ens intresse från första sekunden!

Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Mar 4 2015 04:05pm
Quote (Svartermetalisk @ 4 Mar 2015 23:03)
Garvade högt åt det där (det och mycket annat) bäst var dock öppningsscenen där hans brud gör slut i slow-motion, en unik och mycket kraftfull scen som fångar ens intresse från första sekunden!


Håller definitivt med, ikea lampan och koppen gjorde min dag :D
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Mar 6 2015 09:17am
såg om the station agent häromdagen

fortfarande en 8/10

älskar vissa scener :)
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Mar 10 2015 12:03pm


ser najs ut
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Mar 10 2015 12:18pm
Quote (AsDrake @ 10 Mar 2015 19:03)
http://www.youtube.com/watch?v=InKMG9Cckqw

ser najs ut


Såg den, gillade den inte särskilt mycket, men det gick ju att se klart den.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1386387388389390461Next
Add Reply New Topic New Poll