Quote (ImoK @ Feb 28 2015 06:37pm)
v for vendetta 5/10 :cry: ?
gillar den och equilibrium så mycket för den påminner mig om 1984
Den är inte dålig men den misslyckas med att lämna något bestående intryck då fascismens terror inte drabbar karaktärer man bryr sig om, deras onda gärningar visas bara i retrospektiv vilket inte är lika effektivt som i t.ex Children of Men (SPOILERS I NÄSTA MENING) där huvudpersonerna i en scen sitter och röker flum med världens mest sympatiska gubbe som sedan blir mördad av regimen några scener senare.
Det tillvägagångssättet är mycket effektivare då man själv drar slutsatsen att denna situation är avskyvärd, istället som V för Vendetta som är mer "Regeringen är ond, ogilla den"
Jag har svårt för sånt.
Jag har inte sett 1984, kommer nog kolla in den då temat är intressant! =)
This post was edited by Svartermetalisk on Feb 28 2015 12:32pm