d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1384385386387388461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 28 2015 10:07am
Filmer sedda Februari.

Riktig skräpmånad

(**) = Sett förut

10 / 10

N/A

9 / 10

Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014)
Days of Heaven (1978)


8 / 10

Rosemary's Baby (1968)
Mandariinid // Tangerines (2013)
Bully (2001)

7 / 10

Rampage: Capital Punishment (2014)
Frequently Asked Questions About Time Travel (2009)
Una lucertola con la pelle di donna // A Lizard in a womans skin (1971)
Die Welle (**) (2008)

6 / 10

Baise-moi (2000)
Sarinui Chueok // Memories of Murder (2003)
Bande à part // Band of Outsiders (1964)
Hable con ella // Tala med henne (2002)


5 / 10

Naissance des pieuvres // Water Lilies (2007)
V For Vendetta (**) (2005)
Les Lyonnais // A gang story (2011)
Tulpa (2012)
Letter from an unknown woman (1948)

4 / 10

Shrink (2009)
Fog, The (1980)
La double vie de Véronique // Veronikas dubbelliv (1991)

3 / 10

Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution // Alphaville - Ett fall för Lemmy Caution (1965)
Anamorph (2007)

2 / 10

Evil that men do, The (1984)
Assault on Precinct 13 (1976)
Repulsion (1965)

1 / 10

Martyrs (2008)
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Feb 28 2015 11:37am
v for vendetta 5/10 :cry: ?

gillar den och equilibrium så mycket för den påminner mig om 1984
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 28 2015 12:30pm
Quote (ImoK @ Feb 28 2015 06:37pm)
v for vendetta 5/10 :cry: ?

gillar den och equilibrium så mycket för den påminner mig om 1984


Den är inte dålig men den misslyckas med att lämna något bestående intryck då fascismens terror inte drabbar karaktärer man bryr sig om, deras onda gärningar visas bara i retrospektiv vilket inte är lika effektivt som i t.ex Children of Men (SPOILERS I NÄSTA MENING) där huvudpersonerna i en scen sitter och röker flum med världens mest sympatiska gubbe som sedan blir mördad av regimen några scener senare.
Det tillvägagångssättet är mycket effektivare då man själv drar slutsatsen att denna situation är avskyvärd, istället som V för Vendetta som är mer "Regeringen är ond, ogilla den"

Jag har svårt för sånt.

Jag har inte sett 1984, kommer nog kolla in den då temat är intressant! =)

This post was edited by Svartermetalisk on Feb 28 2015 12:32pm
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Feb 28 2015 12:46pm
Quote (Svartermetalisk @ 28 Feb 2015 19:30)
Den är inte dålig men den misslyckas med att lämna något bestående intryck då fascismens terror inte drabbar karaktärer man bryr sig om, deras onda gärningar visas bara i retrospektiv vilket inte är lika effektivt som i t.ex Children of Men (SPOILERS I NÄSTA MENING) där huvudpersonerna i en scen sitter och röker flum med världens mest sympatiska gubbe som sedan blir mördad av regimen några scener senare.
Det tillvägagångssättet är mycket effektivare då man själv drar slutsatsen att denna situation är avskyvärd, istället som V för Vendetta som är mer "Regeringen är ond, ogilla den"

Jag har svårt för sånt.

Jag har inte sett 1984, kommer nog kolla in den då temat är intressant! =)


Jag har inte heller sett den dock men boken är kanon.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 28 2015 12:53pm
Quote (ImoK @ Feb 28 2015 07:46pm)
Jag har inte heller sett den dock men boken är kanon.


Ah ok!

Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Feb 28 2015 01:15pm
Quote (ImoK @ 28 Feb 2015 19:46)
Jag har inte heller sett den dock men boken är kanon.


Filmen är helt ok, men som vanligt är boken mycket bättre. \o/
För övrigt är det även den bok som flest människor ljuger om att ha läst.

Jag har inte kollat en film på hur länge som helst, ge mig tips på saker jag vill se!
Pretty much vad som helst som inte är "Man möter kvinna som är självständigt och inte behöver en man - eller vänta, plötsligt behöver hon det" eller skräck.
Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
Feb 28 2015 01:29pm
Quote (Giraff @ Feb 28 2015 07:15pm)
Filmen är helt ok, men som vanligt är boken mycket bättre. \o/
För övrigt är det även den bok som flest människor ljuger om att ha läst.

Jag har inte kollat en film på hur länge som helst, ge mig tips på saker jag vill se!
Pretty much vad som helst som inte är "Man möter kvinna som är självständigt och inte behöver en man - eller vänta, plötsligt behöver hon det" eller skräck.


Sett Primal Fear och The Man From Earth?

Två kanonrullar, imo.
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Feb 28 2015 01:49pm
Quote (x17 @ 28 Feb 2015 20:29)
Sett Primal Fear och The Man From Earth?

Två kanonrullar, imo.


the man from earth

oooo älskart, har sett den minst 5 gånger
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Feb 28 2015 02:03pm
Quote (x17 @ 28 Feb 2015 20:29)
Sett Primal Fear och The Man From Earth?
Två kanonrullar, imo.


Primal fear har jag inte sett, får kolla upp!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 28 2015 03:58pm
Quote (Giraff @ Feb 28 2015 08:15pm)
Jag har inte kollat en film på hur länge som helst, ge mig tips på saker jag vill se!


Jagten
Le Diner de Cons
Intouchables
Nueva Reinas
American Splendor

Inget av detta är 2deep4u utan detta är sånt som typ alla borde se.

Go Back To Svenska Topic List
Prev1384385386387388461Next
Add Reply New Topic New Poll