d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1381382383384385461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 28 2015 05:37pm
Quote (Svartermetalisk @ 28 Jan 2015 22:46)
Enjoy, återkom med omdöme


Riktigt jäkla bra faktiskt!

Imponerad av Gyllanhaals prestation.
Grym utveckling av karaktären genom filmen också.

This post was edited by PlaaD on Jan 28 2015 05:37pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 28 2015 05:43pm
Quote (PlaaD @ Jan 29 2015 12:37am)
Riktigt jäkla bra faktiskt!

Imponerad av Gyllanhaals prestation.
Grym utveckling av karaktären genom filmen också.


Jepp, mycket svårt att se någon annan i denna rollen =)


Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jan 30 2015 02:29am
såg horrible bosses 2 häromdagen
lika rolig som den första :thumbsup:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 31 2015 03:37pm
Sedda filmer Januari

(*) = Kortfilm
(**) = Sett förut

10 / 10 :wub:

Umberto D. (1952)

9 / 10 :banana:

Boyhood (2014)
Whiplash (2014)

8 / 10 :thumbsup:

La grande illusion // Den stora illusionen (1937)
Turist (2014)
Heathers (1988)
Fight Club (**) (1999)
Nightcrawler (2014)
Kynodontas // Dogtooth (2009)

7 / 10 :D

Nosferatu: Phantom der Nacht // Nosferatu - nattens vampyr (1979)
Groundhog Day (1993)
Big Combo, The (1955)
Videodrome (1983)

6 / 10 :)

Bob le flambeur (1956)
Night Moves (2013)
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Leviafan // Leviathan (2014)
Le samouraï (1967)
La marche de l'empereur // Pingvinresan (2005)
Salvation, The (2014)
Le Week-End (2013)
John Wick (2014)

5 / 10 :huh:

E tanta paura // Plot of Fear (1976)
5 bambole per la luna d'agosto // 5 Dolls for an August moon (1970)
Two Faces of January, The (2014)
Web Junkie (2013)
Ida (2013)

4 / 10 <_<

Panic Room (2002)
Calling, The (2014)
A Study in Terror (1965)
Vratné lahve // Empties (2007)
Mala Noche (1986)
Lodger, The (1944)

3 / 10 :(

Crow, The (**) (1994)
Lucia de B. (2014)
Rumble Fish (1983)
Le refuge (2009)

2 / 10 :angry:

Gorbaciof (2010)
Sucker Punch (2011)

1 / 10 :fume:

N/A

Ej betygsatt:

La coquille et le clergyman (*) (1928)
Entr'acte (*) (1924)
Escamotage d'une dame au théâtre Robert Houdin (*) (1896)

This post was edited by Svartermetalisk on Jan 31 2015 03:41pm
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Feb 1 2015 03:05pm
St Vincent 8/10


Jävla mög fick något i ögat i slutet...:/
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 3 2015 04:32am
Birdman har läckt i fin kvalitet blir att se ikväll, en av sex filmer jag har kvar att se innan jag känner mig redo för Oscarsgalan.

Tänkt se alla nominerade i kategorin bästa Utländska och en del av Bästa film kandidaterna (känner mig inte tvingad att se alla där utan tar dom som intresserar mig)

Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold: 2,310.27
Feb 3 2015 06:13pm
Blir nightcrawler nu!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 4 2015 02:09am
Quote (ImoK @ Feb 4 2015 01:13am)
Blir nightcrawler nu!


Vad tyckte du då?
Member
Posts: 16,803
Joined: Jun 4 2006
Gold: 4,972.00
Feb 4 2015 02:40am
Quote (Svartermetalisk @ 31 Jan 2015 23:37)


Boyhood (2014)




Kan du förklara vad du gillade med den? den enda som va bra va konceptet som va lite nytt. annars handlar den väl bara om för och motgångar sånt som alla människor stöter på under sin uppväxt och sen göra
det till en film så blir den så bra enligt dig? Lust att förklarar dina tankar?:)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Feb 4 2015 05:11am
Quote (enterman @ Feb 4 2015 09:40am)
annars handlar den väl bara om för och motgångar sånt som alla människor stöter på under sin uppväxt)


Exakt därför är den så bra, därför att den är så enkel att relatera till. Vad som gjorde att den stod ut från andra Coming of age dramas är att den inte polerar någonting utan verkligen visar alla delar av en uppväxt

Att torska för cannabis när man är omyndig, att ha en rädda världen fas, att jobba på ett riktigt skitjobb, att sumpa skolan för att följa sin passion.
Det är jävligt modigt att ta med även dessa bitar, hade han fått straight A's hela vägen, stannat nykter och sen kommit in på Harvard hade inte filmen fungerat utan den är så bra som den är därför att den är strippad från all Hollywood extravaganza och bara visar livet hur det ser ut för vanliga människor. Att titta på denna filmen blir som att se en spegelbild av ens egna uppväxt vilket gör det till en ruskigt kraftig nostalgitripp. Jag gillar Welcome to the Dollhouse av exakt samma anledning.

Det är mycket en personlig preferens också, jag kollar mycket Action, Thrillers, Skräck men dom bästa filmerna i dom grenarna landar på 7-8 på min skala, för att få 9 och tio av mig krävs det ofta Realism eller extremt bra Drama därför att jag tycker att bra personporträtt, filmer som har en filosofisk eller politisk grund samt bra porträtt av mänskliga känslor är mycket starkare än filmer som syftar till att underhålla med en bra historia.

Ska dock tilläggas att 7 och 8 är mycket bra betyg på min skala så det är inte som att jag automatisk ogillar all våldsfilm.

Go Back To Svenska Topic List
Prev1381382383384385461Next
Add Reply New Topic New Poll