d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1378379380381382461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Jan 13 2015 05:37pm
Bumpelibump

The Big Combo

http://www.imdb.com/title/tt0047878/?ref_=ttmd_md_nm

Riktigt schysst så kallad Film Noir som finns på Netflix, genren hänvisar till en typ av film som producerades i Amerika på 40 och 50 talet vars gemensamma nämnare är kriminalare med vackra men lömska kvinnor, hårdkokta poliser / privatdetektiver, mörk ljussättning med mycket skuggor, mörka teman, ofta olyckliga slut.

Värd att ge ett försök för folk som gillar typ Seven, Manhunter, Chinatown, Blood Simple osv
Member
Gold: 2,945.50
Jan 13 2015 06:25pm
Kollat om Back to the future 1 & 2, blir nog nr. 3 imorrn.
Fan va bra de är, nostalgi deluxe!
Member
Gold: 2,069.00
Jan 13 2015 06:30pm
Quote (PlaaD @ 14 Jan 2015 01:25)

Jopp.

Jag såg dom där med familjen för ett par månader sen.

Dom är faktiskt riktigt bra tbh, dom var som kul och spännande när man var liten.
Sen en massa skämt som man inte fattade då som liten är roliga nu imo!
Member
Jan 16 2015 06:22pm
Unbroken
8/10, mikke bra mikke bra
Member
Gold: 457,914.30
Jan 18 2015 04:45pm
The amazing spider-man
2,5/10
riktigt dålig...

Jag vet inte om superhjälte-filmer helt enkelt är fel genre för mig, tenderar att bli besviken varje gång. Dom är ofta så jävla lame, underfundigt "roliga", 24/7 catch-phrases, massa häftigt "badmouthande" när dom som slåss, etc.
Sen vet jag inte om det var specifikt för den här filmen det jag tänker på nu, eller om det är universellt för hela genren, men...
Jag avskyr filmer som inte är konsekventa i sin logik. (Jag fattar ju att det är fantasy etc, så det är ju uppenbart att allt inte är verkligt som irl^^) Men jag hatar när en film gör saker som bryter mot all logik som filmen själv har satt för sin egen valda "verklighet". Antingen är regissörerna lata och utelämnar förklaringar till varför x / y är möjligt pga praktiska skäl (längd på film etc), eller så underskattar dom tittarna och antar att man inte bryr sig / inte kommer förstå ändå, eller så skiter dom helt enkelt i det och skapar något "häftigt" efter vad fan dom känner för i sekunden. ?

Kan någon som diggar superhero-movies säga mig om detta är en bra film eller inte? den har trots allt 7.1/10 på imdb...
Jag fick nästan hjärtflimmer och svår ångest, av att den var så jävla dålig. fast det är klart, jag tänker ju på den just nu en halvtimme efter jag sett den, så den kanske har ett konstnärligt värde iom det?

Eller så är jag på dåligt humör.

This post was edited by SpAz. on Jan 18 2015 04:46pm
Member
Gold: 30.00
Jan 18 2015 05:15pm
Quote (SpAz. @ Jan 18 2015 11:45pm)
The amazing spider-man
2,5/10
riktigt dålig...

Jag vet inte om superhjälte-filmer helt enkelt är fel genre för mig, tenderar att bli besviken varje gång. Dom är ofta så jävla lame, underfundigt "roliga", 24/7 catch-phrases, massa häftigt "badmouthande" när dom som slåss, etc.
Sen vet jag inte om det var specifikt för den här filmen det jag tänker på nu, eller om det är universellt för hela genren, men...
Jag avskyr filmer som inte är konsekventa i sin logik. (Jag fattar ju att det är fantasy etc, så det är ju uppenbart att allt inte är verkligt som irl^^) Men jag hatar när en film gör saker som bryter mot all logik som filmen själv har satt för sin egen valda "verklighet". Antingen är regissörerna lata och utelämnar förklaringar till varför x / y är möjligt  pga praktiska skäl (längd på film etc), eller så underskattar dom tittarna och antar att man inte bryr sig / inte kommer förstå ändå, eller så skiter dom helt enkelt i det och skapar något "häftigt" efter vad fan dom känner för i sekunden. ?

Kan någon som diggar superhero-movies säga mig om detta är en bra film eller inte? den har trots allt 7.1/10 på imdb...
Jag fick nästan hjärtflimmer och svår ångest, av att den var så jävla dålig. fast det är klart, jag tänker ju på den just nu en halvtimme efter jag sett den, så den kanske har ett konstnärligt värde iom det?

Jag har inte sett många av dom nyare superhjälterullarna alls men jag har sett Iron Man ett och två och dom gillade jag inte, förstått att det är några av genrens populäraste filmer så antar att resten inte är för mig!
Du kanske ska kika åt någon annan typ av film om du känner att superhjältar generellt sett inte ger dig så mycket?

För mig personligen ser jag hellre en "udda" film i en genre jag gillar än senaste snackisen som liknar tio filmer jag inte gillar.

Member
Gold: 2,310.27
Jan 19 2015 01:00am
Quote (SpAz. @ 18 Jan 2015 23:45)
The amazing spider-man
2,5/10
riktigt dålig...

Jag avskyr filmer som inte är konsekventa i sin logik. (Jag fattar ju att det är fantasy etc, så det är ju uppenbart att allt inte är verkligt som irl^^) Men jag hatar när en film gör saker som bryter mot all logik som filmen själv har satt för sin egen valda "verklighet". Antingen är regissörerna lata och utelämnar förklaringar till varför x / y är möjligt  pga praktiska skäl (längd på film etc), eller så underskattar dom tittarna och antar att man inte bryr sig / inte kommer förstå ändå, eller så skiter dom helt enkelt i det och skapar något "häftigt" efter vad fan dom känner för i sekunden. ?

Kolla på Watchmen. En av mina favoriter :) .
Member
Gold: 0.00
Jan 19 2015 02:10am
Quote (PlaaD @ 14 Jan 2015 01:25)

oooh det är dags att se dom nu igen :thumbsup:
det är verkligen såna filmer som man bör kolla om med några års mellanrum.
Member
Jan 19 2015 05:24am
Quote (ImoK @ 19 Jan 2015 08:00)
Kolla på Watchmen. En av mina favoriter :) .

Idd.
Watchmen är så jävla OP, mest för att den skiljer sig så mycket från alla andra såna filmer där hjältarna är så godhjärtade o snälla.

Serietidningen är skitbra också.
Member
Gold: 354.00
Jan 20 2015 05:18am
Någon som har sett Fury än?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1378379380381382461Next
Add Reply New Topic New Poll