Quote (SpAz. @ Jan 18 2015 11:45pm)
The amazing spider-man
2,5/10
riktigt dålig...
Jag vet inte om superhjälte-filmer helt enkelt är fel genre för mig, tenderar att bli besviken varje gång. Dom är ofta så jävla lame, underfundigt "roliga", 24/7 catch-phrases, massa häftigt "badmouthande" när dom som slåss, etc.
Sen vet jag inte om det var specifikt för den här filmen det jag tänker på nu, eller om det är universellt för hela genren, men...
Jag avskyr filmer som inte är konsekventa i sin logik. (Jag fattar ju att det är fantasy etc, så det är ju uppenbart att allt inte är verkligt som irl^^) Men jag hatar när en film gör saker som bryter mot all logik som filmen själv har satt för sin egen valda "verklighet". Antingen är regissörerna lata och utelämnar förklaringar till varför x / y är möjligt pga praktiska skäl (längd på film etc), eller så underskattar dom tittarna och antar att man inte bryr sig / inte kommer förstå ändå, eller så skiter dom helt enkelt i det och skapar något "häftigt" efter vad fan dom känner för i sekunden. ?
Kan någon som diggar superhero-movies säga mig om detta är en bra film eller inte? den har trots allt 7.1/10 på imdb...
Jag fick nästan hjärtflimmer och svår ångest, av att den var så jävla dålig. fast det är klart, jag tänker ju på den just nu en halvtimme efter jag sett den, så den kanske har ett konstnärligt värde iom det?
Eller så är jag på dåligt humör.
Jag har inte sett många av dom nyare superhjälterullarna alls men jag har sett Iron Man ett och två och dom gillade jag inte, förstått att det är några av genrens populäraste filmer så antar att resten inte är för mig!
Du kanske ska kika åt någon annan typ av film om du känner att superhjältar generellt sett inte ger dig så mycket?
För mig personligen ser jag hellre en "udda" film i en genre jag gillar än senaste snackisen som liknar tio filmer jag inte gillar.