d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1335336337338339461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 5 2014 09:16am
var tvungen att kolla även jag på Secret Life of Walter Mitty
riktigt jäkla bra rulle den måste man ju glo på nån mer gång.

rekommenderas till er som inte sett den
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 6 2014 02:39pm
http://www.imdb.com/title/tt0055928/?ref_=fn_al_tt_1

Dr. No (1962)

Jag har sett ganska få bondfilmer och har bestämt mig för att börja beta av dom i kronologisk ordning när jag inte har något annat att kolla på.

Inte mycket att säga egentligen, en bra Bondfilm, Sean Connery är swag som fan, jag gillade den.

6.5 - 7 / 10

http://www.imdb.com/title/tt0107554/?ref_=nv_sr_1

Menace II Society (1993)

Den svartaste filmen jag någonsin sett, tänker er Dave Chapell gör en dramarulle så kommer ni ganska nära.

Den handlar om Thug-life kids som lever i USA ghettot och gör ghettogrejjer, i början är den medryckande som fan men när filmen är slut är man rätt trött på deras "nigga, bitch ass, fool, damn" lingo.

Anyway välgjord som fan och bakom allt våld vill den säga något viktigt så blir en

8 / 10
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 7.96
Trader: Trusted
May 6 2014 09:40pm
Lone Survivor - 8-8.5 av 10

Jag tyckte den var riktigt bra, 2h lång, kändes dock inte som det.

Den bygger på en verklig händelse.

SEAL som är ute efter en snubbe i afghanistan.

mycket sevärd, IMO.

This post was edited by RistVaLL on May 6 2014 09:41pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 7 2014 08:37am
Började se Hunger Games 2: The Even Hungrier Games eller vafan den hette efter att 2 polare sa att den va skitbra (jag gillade verkligen inte 1'an).
Tog 25min sen insåg jag hur dålig den skulle va, hoppade lite och såg bara när folk dog istället.
2/10

Quote (RistVaLL @ 7 May 2014 04:40)
Lone Survivor - 8-8.5 av 10

Jag tyckte den var riktigt bra, 2h lång, kändes dock inte som det.

Den bygger på en verklig händelse.

SEAL som är ute efter en snubbe i afghanistan.

mycket sevärd, IMO.


Idd, tyckte den va riktigt bra!

This post was edited by PlaaD on May 7 2014 08:37am
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
May 7 2014 08:42am
Quote (RistVaLL @ 7 May 2014 04:40)
Lone Survivor - 8-8.5 av 10

Jag tyckte den var riktigt bra, 2h lång, kändes dock inte som det.

Den bygger på en verklig händelse.

SEAL som är ute efter en snubbe i afghanistan.

mycket sevärd, IMO.


Quote (PlaaD @ 7 May 2014 15:37)
Började se Hunger Games 2: The Even Hungrier Games eller vafan den hette efter att 2 polare sa att den va skitbra (jag gillade verkligen inte 1'an).
Tog 25min sen insåg jag hur dålig den skulle va, hoppade lite och såg bara när folk dog istället.
2/10



Idd, tyckte den va riktigt bra!


Hollywood action 2.5.. Hur fan kan man gilla den så mycket? Tyckte den var en 5/10 :angry:
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
May 8 2014 11:06am
http://www.imdb.com/title/tt0339579/

Kanske dags att se den igen.. Hade den på VHS för lääänge sedan :lol:
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 10 2014 05:56pm
Ser Office Space


Det måste vara en av de skönaste filmerna som gjorts :D
Retired Moderator
Posts: 30,390
Joined: Feb 25 2009
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
May 11 2014 02:42am
Quote (RistVaLL @ 7 May 2014 04:40)
Lone Survivor - 8-8.5 av 10

Jag tyckte den var riktigt bra, 2h lång, kändes dock inte som det.

Den bygger på en verklig händelse.

SEAL som är ute efter en snubbe i afghanistan.

mycket sevärd, IMO.


Agree. Mycket sevärd. :thumbsup:
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
May 14 2014 02:21pm
Channing Tatum ska spela Gambit i dom kommande X-men filmerna.
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
May 16 2014 05:20pm
Såg den nya Robocop. Ok/10. Dock bättre än förväntat men ingen superfilm direkt.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1335336337338339461Next
Add Reply New Topic New Poll