d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1334335336337338461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
May 1 2014 02:44pm
Quote (ownyaah @ May 1 2014 09:42pm)
spider man 2

2/10, skit i princip. Dålig acting, dålig script, dålig story, dryg skit.

emma stone 10/10 dock







Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 826.67
May 2 2014 11:37am
Vi kollar alla Wrong Turn filmerna, sett de två första än så länge ettan var sådär tvåan helt klart bättre. Hoppas det fortsätter åt samma håll :D
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 2 2014 11:42am
Quote (SCXiao @ 2 May 2014 18:37)
Vi kollar alla Wrong Turn filmerna, sett de två första än så länge ettan var sådär tvåan helt klart bättre. Hoppas det fortsätter åt samma håll :D


Tycker IMO att ettan är bäst och att de gradvis blir sämre.
4'an & 5'an är rätt mycket wat i.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 3 2014 10:28am
http://www.imdb.com/title/tt0120787/?ref_=nv_sr_1

Sett denna förut och jag är iofs inget fan av att se filmer två gånger, nästan oavsett hur bra dom är men har det gått 10+ år är det whatever för då kommer man endå inte ihåg någonting.

Remake av fenomenala Dial M For Murder.

Denna är givetvis inte i närheten av originalet men jag tycker endå den är sevärd, Michael Douglas är karismatisk som fan, alltid kul att se. Gwyneth Paltrow är otroligt snygg och Viggo Mortenssen är faktiskt riktigt bra som dekad konstnär / douglas frus älskare.

Blir en svag 6 / 10
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,307.96
Trader: Trusted
May 3 2014 10:50am
såg i frankenstein nyss, den får en 6.5/10

den var riktigt actionfylld men mja, jag venne.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 4 2014 03:29am
Hundraåringen 6/10
Unik film med en gnutta humor. Sevärd men inte spektakulär.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 4 2014 03:05pm
http://www.imdb.com/title/tt0038109/?ref_=nv_sr_3

Spellbound (1945)

Min elfte Hitchcockrulle

Handlar om en psykoanalytiker som blir kär i en patient som har total minnesförlust och hamnat i trubbel med lagen och måste använda psykoanalys för att ta reda på vad som är vad.

Tycker rullen var ganska utdragen, det är lite samma ide som går på tomgång filmen igenom och även om det finns en del schyssta scener så är den för det mesta inte jättespännade.

Andra saker som drar ned är att varken Bergman eller Peck som har huvudrollerna känns klockren i sina roller och plottwisten är bra långsökt.

Vi landar på en 6 / 10

Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
May 4 2014 04:18pm
Quote (ankiie @ 4 May 2014 11:29)
Hundraåringen 6/10
Unik film med en gnutta humor. Sevärd men inte spektakulär.


såg denna idag, tyckte den var störtskön. inget mästerverk liksom men ruggit skön feelgood rulle, perfekt en söndag som denna!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 4 2014 06:26pm
Secret Life of Walter Mitty
8/10

Oväntat jäkla bra film, Ben Stiller imponerade!
Blev lite småförälskad i miljöerna och hur snyggt det var filmat överlag, riktigt bra gjort!
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
May 5 2014 08:07am
Quote (PlaaD @ 5 May 2014 01:26)
Secret Life of Walter Mitty
8/10

Oväntat jäkla bra film, Ben Stiller imponerade!
Blev lite småförälskad i miljöerna och hur snyggt det var filmat överlag, riktigt bra gjort!


Samma som ovan. Bra film men slutet var lite väntat.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1334335336337338461Next
Add Reply New Topic New Poll