d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1332333334335336461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 910.92
Apr 22 2014 03:54am
Quote (Svartermetalisk @ 22 Apr 2014 11:44)
se ovan


t4t missade den där :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 22 2014 08:19am
http://www.imdb.com/title/tt0096426/?ref_=nv_sr_1

Waxwork (1988)

"skräckfilm" som är mer rolig än läskig trots att den är rätt blodig, Ingen höjdarfilm detta men rätt underhållande och har ett par schyssta scener, blir 6- / 10

Quote (SCXiao @ Apr 22 2014 10:54am)
t4t missade den där :P


Vad tyckte du?

Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 910.92
Apr 22 2014 08:38am
Quote (Svartermetalisk @ 22 Apr 2014 16:19)
http://www.imdb.com/title/tt0096426/?ref_=nv_sr_1

Waxwork (1988)

"skräckfilm" som är mer rolig än läskig trots att den är rätt blodig, Ingen höjdarfilm detta men rätt underhållande och har ett par schyssta scener, blir 6- / 10



Vad tyckte du?


Ganska meh, för lite thriller för mycket deckare. Lyckades aldrig få mig riktigt intresserad heller så det var svårt att uppskatta den för vad den var
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 29 2014 02:57pm
http://www.imdb.com/title/tt0250258/?ref_=rvi_tt

Das Experiment (2001)

Har sett denna förut men det måste varit över 10 år sedan så villle se den igen, var klart stark

8 / 10

http://www.imdb.com/title/tt0041959/?ref_=fn_al_tt_1

The Third Man (1949)

Bra film men levde inte upp till hajpen tyvärr, Orson Welles är svinbra men han har en relativt liten roll.

Resten av karaktärerna är rätt platta vilket drar ned rullen, sen tycker jag inte filmen blir riktigt spännande någon gång.

Dock klart sevärd på grund av det makalösa fotot.

7 / 10



Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Apr 29 2014 03:29pm
robocop - grymt med robotar och pang pang murica /10
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 910.92
Apr 29 2014 04:01pm
Quote (Svartermetalisk @ 29 Apr 2014 22:57)
http://www.imdb.com/title/tt0250258/?ref_=rvi_tt

Das Experiment (2001)

Har sett denna förut men det måste varit över 10 år sedan så villle se den igen, var klart stark

8 / 10


Denna är jävligt stronk indeed

This post was edited by SCXiao on Apr 29 2014 04:01pm
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Apr 29 2014 04:36pm
Quote (Svartermetalisk @ 29 Apr 2014 22:57)
http://www.imdb.com/title/tt0250258/?ref_=rvi_tt

Das Experiment (2001)

Har sett denna förut men det måste varit över 10 år sedan så villle se den igen, var klart stark

8 / 10


kommer ihåg att min psykologilärare rekommenderade den där, den verkar jävligt bra! den tar vi sa konstapeln :hail:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 29 2014 04:38pm
Quote (Simon @ Apr 29 2014 11:36pm)
kommer ihåg att min psykologilärare rekommenderade den där, den verkar jävligt bra! den tar vi sa konstapeln  :hail:


Den är kanon verkligen, återkom gärna med kommentar ofc

Quote (Jewhannes @ Apr 29 2014 10:29pm)
robocop - grymt med robotar och pang pang murica /10


lol
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Apr 29 2014 11:55pm
Quote (Svartermetalisk @ 29 Apr 2014 23:38)
Den är kanon verkligen, återkom gärna med kommentar ofc


Det jag tycker är intressant är att filmer som den där är att det känns som att de träffar en mycket bättre än de amerikanska varianterna.
Fast det är klart, generellt sett gör väl jänkarna film snarare för att döva sinnet än att väcka funderingar.

För övrigt insåg jag just att jag inte kollat film på säkert tre veckor nu.
Weird.
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Apr 30 2014 02:03pm
Kollade nyss klart på robocop, fyfan vilken dynga.. Men förväntade mig inte mer
Go Back To Svenska Topic List
Prev1332333334335336461Next
Add Reply New Topic New Poll