d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1331332333334335461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Apr 14 2014 03:14pm
Quote (SCXiao @ 13 Apr 2014 21:34)
Kollat den här nu och indeed den var jävligt stronk :thumbsup:


Indeed! Hade dock problem med att huvudskådisen såg ut som en ekorre i trynet.. Men annars diggade jag den b)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 14 2014 03:23pm
Quote (Makta @ Apr 14 2014 10:14pm)
Indeed! Hade dock problem med att huvudskådisen såg ut som en ekorre i trynet.. Men annars diggade jag den b)


Charlize theron är en klockren tiopoängare egentligen men bruden hon porträtterade såg ut som sju svåra år så det var medvetet val att fula ned henne, jävligt lyckat beslut då det får filmen att kännas mer äkta.

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 14 2014 03:23pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 15 2014 02:37am
http://www.imdb.com/title/tt0086979/?ref_=nv_sr_1

Denna filmen börjar lovande, med stark dialog mellan M. Emmet Walsh och huvudkaraktären men tyvärr visar det sig att den scenen var filmens höjdpunkt.

Alla karaktärer utom just Walshs är sjukt ointressanta och filmen gör sitt bästa för att skapa Hitchcock suspense men kommer aldrig i närheten

riktigt sömnpiller

3 / 10

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 15 2014 02:38am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 16 2014 06:05am
http://www.imdb.com/title/tt0115798/?ref_=nv_sr_1

Ingen höjdarfilm men bitvis skitrolig, fungerar ok som lättsamt tidsfördriv

svag 6 / 10

Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Apr 16 2014 09:21am
Såg 12 years a slave igår, den var väl okej.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 18 2014 12:30pm
300: Rise of an empire - 6/10. Popcornrulle, dock långt ifrån lika bra som 300. Ruskigt bra koreograferade fightscener dock!
Hercules - 3.5/10. Ingen film jag skulle rekommendera till någon direkt, fanns väl en o annan bra scen antar jag.
Snowpiercer 5.5/10. Helt ok film med ett ändå rätt ''bra budskap''. Tyvärr tråkigt att en film med så många bra skådespelare inte blir bättre dock.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2014 05:49am
http://www.imdb.com/title/tt0119375/?ref_=nv_sr_2

svinbra Norsk krimrulle med Stellan Skarsgård i huvudrollen, han spelar otroligt jävla bra och lyfter filmen enormt

8 / 10

Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Apr 19 2014 11:09am
Quote (PlaaD @ 18 Apr 2014 19:30)

Snowpiercer 5.5/10. Helt ok film med ett ändå rätt ''bra budskap''. Tyvärr tråkigt att en film med så många bra skådespelare inte blir bättre dock.


Tyckte den var helt okej, gillar Chris Evans. Själva tåget var ju awesome. Tråkigt slut dock.
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 916.62
Apr 22 2014 03:25am
Kommer troligen knappt lämna soffan idag så filmtips tas gärna emot, thrillers / skräck är som vanligt att föredra men alla tips mottages!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 22 2014 03:44am
Quote (SCXiao @ Apr 22 2014 10:25am)
Kommer troligen knappt lämna soffan idag så filmtips tas gärna emot, thrillers / skräck är som vanligt att föredra men alla tips mottages!


Quote (Svartermetalisk @ Apr 19 2014 12:49pm)
http://www.imdb.com/title/tt0119375/?ref_=nv_sr_2

svinbra Norsk krimrulle med Stellan Skarsgård i huvudrollen, han spelar otroligt jävla bra och lyfter filmen enormt

8 / 10


se ovan
Go Back To Svenska Topic List
Prev1331332333334335461Next
Add Reply New Topic New Poll