d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1330331332333334461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2014 05:02pm
http://www.imdb.com/title/tt0340855/?ref_=nv_sr_3

Jag gillade denna skarpt, charlize theron är kanongrym i huvdurollen. Välförtjänt Oscar

Gradering 8 / 10, jag kanske måste sänka till 7 senare vi får se men en stark film var det iaf

Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 910.92
Apr 12 2014 01:58am
Quote (Svartermetalisk @ 11 Apr 2014 01:02)
http://www.imdb.com/title/tt0340855/?ref_=nv_sr_3

Jag gillade denna skarpt, charlize theron är kanongrym i huvdurollen. Välförtjänt Oscar

Gradering 8 / 10, jag kanske måste sänka till 7 senare vi får se men en stark film var det iaf


Detta lät som något jag skulle tycka om :D


http://www.imdb.com/title/tt2059171/ 13 Sins, mycket bra (och rolig om man har lite mörk humor) thriller , 7/10

This post was edited by SCXiao on Apr 12 2014 01:58am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 12 2014 06:37am
Quote (SCXiao @ Apr 12 2014 08:58am)
Detta lät som något jag skulle tycka om :D


http://www.imdb.com/title/tt2059171/ 13 Sins, mycket bra (och rolig om man har lite mörk humor) thriller , 7/10


Jag tror det också faktiskt =)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2014 04:36am
http://www.imdb.com/title/tt0181689/?ref_=nv_sr_1

Minority Report (2002)

Sci-fi action rulle med Tom Cruise, påkostad som fan och rätt underhållande

Stark sexa / svag sjua
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,307.96
Trader: Trusted
Apr 13 2014 05:48am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2014 12:36)
http://www.imdb.com/title/tt0181689/?ref_=nv_sr_1

Minority Report (2002)

Sci-fi action rulle med Tom Cruise, påkostad som fan och rätt underhållande

Stark sexa / svag sjua


dayum, den va längesedan man såg, får nog ta och titta på den igen snart!

Tack för påminnelsen! Och ja, den är bra skulle nog ge den en 7a iaf.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2014 05:53am
Quote (RistVaLL @ Apr 13 2014 12:48pm)
dayum, den va längesedan man såg, får nog ta och titta på den igen snart!

Tack för påminnelsen! Och ja, den är bra skulle nog ge den en 7a iaf.


Det var första gången jag såg den faktiskt, definitivt bra i sin genre

Måste vara en av dom bättre Cruise rullarna
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,307.96
Trader: Trusted
Apr 13 2014 06:10am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2014 13:53)
Det var första gången jag såg den faktiskt, definitivt bra i sin genre

Måste vara en av dom bättre Cruise rullarna


Top Gun

Gick precis in och kollade på hans filmer på imdb och såg att det är en "top gun 2" på g

MI5 också, inte för att jag är nått fan av dem men.

Han håller också på med "van helsing" den däremot ska bli intressant att se! :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2014 07:23am
Quote (RistVaLL @ Apr 13 2014 01:10pm)
Top Gun

Gick precis in och kollade på hans filmer på imdb och såg att det är en "top gun 2"  på g

MI5 också, inte för att jag är nått fan av dem men.

Han håller också på med "van helsing" den däremot ska bli intressant att se! :D


Glömde top gun :d

insåg att jag också glömde Rain Man

Men den är bättre än mission impossible o dylikt :D
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 910.92
Apr 13 2014 02:34pm
Quote (Svartermetalisk @ 11 Apr 2014 01:02)
http://www.imdb.com/title/tt0340855/?ref_=nv_sr_3

Jag gillade denna skarpt, charlize theron är kanongrym i huvdurollen. Välförtjänt Oscar

Gradering 8 / 10, jag kanske måste sänka till 7 senare vi får se men en stark film var det iaf


Kollat den här nu och indeed den var jävligt stronk :thumbsup:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2014 03:18pm
Quote (SCXiao @ Apr 13 2014 09:34pm)
Kollat den här nu och indeed den var jävligt stronk :thumbsup:


SPOILERS ANGÅENDE FILM "MONSTER" (2003) NEDAN



Det jag gillade mest med den var hur den porträtterade utan att ta ställning. Man fick bilda sin egen uppfattning och iaf för mig var det svårt att inte känna sympati med mörderskan och hennes flickvän

tyckte det var otroligt sorgligt att dom tappade kontakten helt då det verkade som att dom hade genuina känslor för varandra.

Min favoritscen var nog den där hon blir erbjuden hjälp av någon äldre herre som råkar få syn på hennes pistol vilket leder till att hon måste döda honom, sjukt jobbig scen.







SPOILERS ANGÅENDE FILM "MONSTER" (2003) OVAN
Go Back To Svenska Topic List
Prev1330331332333334461Next
Add Reply New Topic New Poll