d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Film-tråden
Prev1325326327328329461Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 24 2014 03:12pm
Quote (AsDrake @ Feb 24 2014 09:09pm)
Ty

precis tankat Heat och Donnie Brasco, då jag gick efter imdb, så börjar med dom


heat, så jävla oldschool, tror det var min första hardcore actionfilm jag såg som barn :hail:

This post was edited by ankiie on Feb 24 2014 03:12pm
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Feb 24 2014 03:46pm
Quote (PlaaD @ 24 Feb 2014 22:01)
Några tips på rätt snarlika filmer;
Casino, The Untouchables, Heat, Carlitos Way, Ronin, Donnie Brasco, Falling Down.

Egentligen kan man bara ta valfri film som Joe Pesci/De Niro är med i och njuta satan.
Pesci va fan bland de absolut bästa skådespelarna någonsin under den tiden.


Falling down är kul b)

http://www.imdb.com/title/tt0105275/

Bortsett från att 7/10 av alla skådisarna är rätt så kassa så är filmen jävligt bra imo.

Edit: Så har du ju ett par Die hard-filmer att se om du inte redan har sett dom!

Edit 2: Univarsal soldiers var bra om du gillar JCVD.

Sleepers är riktigt bra.
Starship Troopers är ett måste
Hot shots 1-2!
Sen har du ju massa Jim Carry filmer som måste ses.


This post was edited by Makta on Feb 24 2014 03:53pm
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Feb 27 2014 03:15am
Någon som har tittat på 12 Years a Slave?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 1 2014 07:11am
http://www.imdb.com/title/tt0106453/?ref_=nv_sr_1

Erotisk thriller med Madonna

Som film är den rätt kass, är man helt ointresserad av att se Madonna i hennes bästa år i sexscener kan man hoppa över denna HOWEVER dom flesta rullar i denna genre brukar vara bra mycket sämre än denna och ha mycket sämre skådespelare (här ser vi Willem Defoe och Joe Mantegna) så måste endå rata den 6 / 10 bara på grund av att standarden för genren är otroligt låg.

Member
Posts: 16,805
Joined: Jun 4 2006
Gold: 4,992.00
Mar 2 2014 05:58am
såg escape plan igår, funka men inte mycket mer 4/10
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Mar 2 2014 08:03am
Quote (Teposen @ 27 Feb 2014 11:15)
Någon som har tittat på 12 Years a Slave?


tyckte butler var bättre
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Mar 3 2014 04:08am
Quote (c00kie_m0nster @ 2 Mar 2014 15:03)
tyckte butler var bättre


Har sett Butler, om det är den med Forest, vilket jag antar. Tyckte den var okej.

Blir väl att se 12 Years A Slave inom kort.
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Mar 7 2014 09:21am
Behöver filmtips inför ikväll

Gillar filmer/serier som t.ex. Lost, där man är fast på ett visst ställe, behöver inte vara en ö, kan vara ett hus, ett land eller liknande ^^

Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Mar 7 2014 10:01am
Quote (Orvar @ 7 Mar 2014 16:21)
Behöver filmtips inför ikväll

Gillar filmer/serier som t.ex. Lost, där man är fast på ett visst ställe, behöver inte vara en ö, kan vara ett hus, ett land eller liknande ^^



the condemned
tournament

både är av samma stuk så gillar man den ena gillar man den andra
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 8 2014 06:01am
http://www.imdb.com/title/tt1206543/

Mycket bra film, skådespelarna är bra, manuset är inte streamlinat för att passa folk med ADHD och det är inte actionscener genom halva filmen så standard att IMDB betyget är lågt XD

Humor
Go Back To Svenska Topic List
Prev1325326327328329461Next
Add Reply New Topic New Poll