d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Diablo Ii: Resurrected
1239Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,997
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 25 2021 03:29am
Tjena alla gamla goda spelare! Och nya :) Har inte varit här på länge, glömde mitt lösenord xD. Ser rätt dött ut på svenska delen men kan finnas en chans efter denna nyhet. Det är som ni säkert redan hört, dags att förnya grafiken och återuppleva ett av tidernas bästa spel! Det som förmodligen startade att ni kom till d2jsps sida och började hänga på forumet.

Vi postar nyheter/diskussioner kring spelet på denna tråd, hoppas folk kommer förbi. Vore kul om vi kunde göra upp lag här med varandra, det är fortfarande 8 spelare per game så inget ändrat där. Blizzard lanserar spelet i år 2021 men inget datum är bestämt än.



Member
Posts: 41,816
Joined: Jul 7 2005
Gold: 33,050.00
Feb 26 2021 12:31am
Det ska bli så jävla kul!
Tycker att originalet fortfarande håller måttet men det bästa med D2R är att det kommer att dra tillbaka så många andra spelare så att communityn kommer att växa.
Många sysselsätter sig med diverse mods till d2 men jag har alltid föredragit vanilla, därför blir jag så jävla glad när de verkar vara genuint intresserade av att ändra så lite som möjligt förutom ett fåtal QoL ändringar. Men varför har dom lagt party-members vertikalt istället för horisontalt? :blink:
En annan sak jag tänkt på är att jag är jävligt orolig för att det kommer att smyga med en stort antal nya buggar som har stor påverkan på gameplay, tror det är oundvikligt :(
Member
Posts: 44,243
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Feb 26 2021 06:30am
Quote (Simon @ 26 Feb 2021 07:31)
Det ska bli så jävla kul!
Tycker att originalet fortfarande håller måttet men det bästa med D2R är att det kommer att dra tillbaka så många andra spelare så att communityn kommer att växa.
Många sysselsätter sig med diverse mods till d2 men jag har alltid föredragit vanilla, därför blir jag så jävla glad när de verkar vara genuint intresserade av att ändra så lite som möjligt förutom ett fåtal QoL ändringar. Men varför har dom lagt party-members vertikalt istället för horisontalt? :blink:
En annan sak jag tänkt på är att jag är jävligt orolig för att det kommer att smyga med en stort antal nya buggar som har stor påverkan på gameplay, tror det är oundvikligt :(


sålänge breakpoints blir kvar :)

Lite balansering utav items skulle jag inte klaga på heller. t ex för pvpns skull ändra lite i hur t ex slows enemies och hur absorbs funkar.

Kanske ett eget breakpoint table för tele :P
Member
Posts: 41,816
Joined: Jul 7 2005
Gold: 33,050.00
Feb 26 2021 09:17am
Quote (ChingeR @ 26 Feb 2021 13:30)
sålänge breakpoints blir kvar :)

Lite balansering utav items skulle jag inte klaga på heller. t ex för pvpns skull ändra lite i hur t ex slows enemies och hur absorbs funkar.

Kanske ett eget breakpoint table för tele :P


nu är du ju inne på att ändra gameplay... GE FAN
Member
Posts: 44,243
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Feb 26 2021 04:01pm
Quote (Simon @ 26 Feb 2021 16:17)
nu är du ju inne på att ändra gameplay... GE FAN


Har inget emot oändrad gameplay. Meeeeeeeeen(!) skulle inte klagat på en balansering av föremål och förmågor :)
Lite likt de annars gjort för varje patch som varit fram tills de helt enkelt slutade patcha spelet.

E: annars har vi återigen ett rpg som består utav 90% sorca och paladinka

This post was edited by ChingeR on Feb 26 2021 04:02pm
Member
Posts: 41,816
Joined: Jul 7 2005
Gold: 33,050.00
Feb 27 2021 03:56am
Quote (ChingeR @ 26 Feb 2021 23:01)
Har inget emot oändrad gameplay. Meeeeeeeeen(!) skulle inte klagat på en balansering av föremål och förmågor :)
Lite likt de annars gjort för varje patch som varit fram tills de helt enkelt slutade patcha spelet.

E: annars har vi återigen ett rpg som består utav 90% sorca och paladinka


Jag tycker att du är ute och cyklar psucklar. Visst, en ny patch hade varit kul men d2 ÄR balanserat. Alla klasser fyller ett syfte och det är endast första två dagarna på en ladder som det råder överflöd av sorc/pala, senare ser man alla klasser. Eventuellt överflöd av sorcs och hammerdins hävdar jag beror på att de är de klasser som är enklast att botta med.

This post was edited by Simon on Feb 27 2021 03:57am
Member
Posts: 7,997
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 27 2021 03:58am
Quote (Simon @ Feb 26 2021 07:31am)
Det ska bli så jävla kul!
Tycker att originalet fortfarande håller måttet men det bästa med D2R är att det kommer att dra tillbaka så många andra spelare så att communityn kommer att växa.
Många sysselsätter sig med diverse mods till d2 men jag har alltid föredragit vanilla, därför blir jag så jävla glad när de verkar vara genuint intresserade av att ändra så lite som möjligt förutom ett fåtal QoL ändringar. Men varför har dom lagt party-members vertikalt istället för horisontalt? :blink:
En annan sak jag tänkt på är att jag är jävligt orolig för att det kommer att smyga med en stort antal nya buggar som har stor påverkan på gameplay, tror det är oundvikligt :(


Absoulut det bästa, många spelare som kommer tillbaks och vi kommer kunna möta spelare från hela America, servern är inte baserad på kontinenter som förut då vi bara lirade med européer. Dem tyckte säkert vertikalt party-members blev mer överskådligt, vilket ja inte håller med om.
D2 original är ju så mycket buggar i så det är väl nästan svårt att bli överraskad på den fronten :lol:

Quote (ChingeR @ Feb 26 2021 11:01pm)
Har inget emot oändrad gameplay. Meeeeeeeeen(!) skulle inte klagat på en balansering av föremål och förmågor :)
Lite likt de annars gjort för varje patch som varit fram tills de helt enkelt slutade patcha spelet.

E: annars har vi återigen ett rpg som består utav 90% sorca och paladinka


Detta, håller helt med. Tex. så kommer Amazon få tillbaka piercing arrows, då pilarna går igenom motståndaren mer än en gång. Skulle önska att detta blir effektivt i pvp så bowan har bättre skada, annars blir dem typ nr#1 värdelös karaktär som i originalet.


Member
Posts: 32,520
Joined: Dec 18 2008
Gold: 0.00
Feb 27 2021 05:49am
Quote (ankiie @ Feb 27 2021 10:58am)
Absoulut det bästa, många spelare som kommer tillbaks och vi kommer kunna möta spelare från hela America, servern är inte baserad på kontinenter som förut då vi bara lirade med européer. Dem tyckte säkert vertikalt party-members blev mer överskådligt, vilket ja inte håller med om.
D2 original är ju så mycket buggar i så det är väl nästan svårt att bli överraskad på den fronten :lol:



Detta, håller helt med. Tex. så kommer Amazon få tillbaka piercing arrows, då pilarna går igenom motståndaren mer än en gång. Skulle önska att detta blir effektivt i pvp så bowan har bättre skada, annars blir dem typ nr#1 värdelös karaktär som i originalet.


Var har du fått det ifrån? I intervjuer jag sett har de gått ut med att de INTE ska ändra på skills, items, runewords, acts, quest etc utan i princip endast göra en 3D overlay på spelet samt göra om sounds/grafik i olika aspekter? Men posta gärna om du har någon video där de pratar om det, vore intressant!
Member
Posts: 7,997
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 28 2021 03:20am
Quote (d1no @ Feb 27 2021 12:49pm)
Var har du fått det ifrån? I intervjuer jag sett har de gått ut med att de INTE ska ändra på skills, items, runewords, acts, quest etc utan i princip endast göra en 3D overlay på spelet samt göra om sounds/grafik i olika aspekter? Men posta gärna om du har någon video där de pratar om det, vore intressant!


Ajdå mitt fel, kollade på videor på tuben sen fick se att det stod "project d2" the d2 remaster... blandade ihop det. Så det var bara för en mod på gamla spelet. Så det är inte aktuellt, ursäktar.
Member
Posts: 28,179
Joined: Feb 8 2006
Gold: 1.50
Mar 1 2021 07:16am
Så jävla taggad!!
Go Back To Svenska Topic List
1239Next
Add Reply New Topic New Poll