d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Relationsproblem > Help My
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,033.00
Nov 10 2015 07:25am
Hej gänget.

Jag har precis blivit dumpad utav min flickvän efter 3 underbara år tillsammans. Det kom som en chock, allt har varit precis som vanligt. Hon säger att hon har kvar samma känslor men att hon behöver vara för sig själv och att hon inte klarar av att ha ett förhållande i nuläget. Det känns inte riktigt som om hon har tänkt igenom det noga, för hon vet inte ens om hon kommer ångra sitt val eller inte. Det enda hon säger om det är att, "då är det inte upp till mig vad som händer".
Vi bestämde oss för att vi ska bryta kontakten helt ett tag framöver eftersom detta är jobbigt för oss båda. Jag älskar denna tjejen så sjukt mycket och om det inte vi blir vi igen så hoppas jag ändå på att vi kommer kunna träffas som vänner i framtiden.

Hon har alltid varit öppen och ärlig mot mig och aldrig haft något att dölja och jag har alltid känt att jag verkligen kan lita på henne. Jag vill inte att hon försvinner ifrån mitt liv, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att undvika att det sker. Själva situationen är så speciell nu när båda har samma känslor kvar, då får man ju hopp om att det kanske krävs att hon börjar sakna mig för att vi ska hitta tillbaka.

Någon som varit i någon liknande situation och hur slutade det?
Member
Gold: 0.00
Nov 10 2015 07:35am
jag är "bra" vän med mitt ex och blev det automatiskt då jag är en person som inte lägger energi på att smutskasta människor eller bli ovän med folk bara för att det är standard för den situationen.
det var jag som dumpade henne men hon var också med på det för vi funkade inte ihop så det kanske är en annan sits du sitter i. men jag kan tänka mig att du har större chans att vara vän med henne om du bara tar det lugnt och ger henne den space hon behöver, gör det så kommer du i värsta fall ha en tight kompis och i bästa fall får du väl henne tillbaka :) alltså var inte på henne varje dag med sms och samtal utan ta det lugnt och ge henne det utrymme hon tror att hon behöver,men du kan ju understryka hur jobbigt det är för dig igenom att säga att du bara tar avstånd för respekt för henne och inte för att du vill det :)

e: förresten så tror jag att teposen var i likadan situation som dig förr, pma honom och hör hur det gick sen :)

This post was edited by Simon on Nov 10 2015 07:39am
Member
Nov 10 2015 07:40am
När hon säger att hon har känslor men klarar inte av ett förhållande låter som bullshit. Har man känslor vill man inte lämna någon, hon kanske har blivit av med känslorna som var innan och bara gillar dig som kompis i nuläget. Hon kanske har hittat någon annan eller så vill hon inte spendera resten av sitt liv med dig och smyger sig ut relationen såhär. Om det slutar såhär så är det ett väldigt fegt sätt att avsluta en relation genom break+inte höra av sig. Tycker du ska höra av dig snart om hon inte gör det, ställ henne mot väggen och säg direkt. "jag blir inte arg av ditt svar, jag vill bara veta om du vill ha en relation med mig eller inte".

Många kvinnor är rädda och har dålig självkänsla så dem är rädda att göra bort sig och att lägga ut sina känslor på bordet. Jag menar tex. spelar ingen roll om man ser bra ut, har bra egenskaper, bra personlighet osv. Men går man inte fram o flörtar med en brud blir det inget. Avgudar dem en så stirrar dem sig blåa i ansiktet, men man själv kanske tyckte hon va bara "okej" o låter det va, fast dem går alltid därifrån utan att försöka, för kvinnorna vill att man ska ta första steget.
Member
Gold: 7,531.00
Nov 10 2015 12:52pm
Hah, bitches be cray. Hon vill bara få lite ny kuk i sitt liv men vågar inte säga det rakt ut!

This post was edited by generalet on Nov 10 2015 12:55pm
Member
Gold: 30.00
Nov 10 2015 01:47pm
Quote (ankiie @ Nov 10 2015 02:40pm)
När hon säger att hon har känslor men klarar inte av ett förhållande låter som bullshit. .

Det här är sant, förhållandet är dött och begravet i tjejens ögon.
Member
Gold: 4.78
Nov 10 2015 02:19pm
Tjejer i ett nötskal :
Verka obrydd i det och acceptera det = Hon kommer tillbaka med svansen mellan benen inom 1månad
Bry dig = Hon puttar dig längre ifrån henne.

Skit i henne, skulle hon vara den ''rätta'' hade hon inte tvekat.

This post was edited by Mr_L on Nov 10 2015 02:22pm
Member
Nov 10 2015 02:38pm
Vet inte om jag håller med alla här till 100% MEN
De ligger lite i vad alla säger.

Vad jag tror av egna erfarenheter är att som sagt innan, ta lite avstånd och va inte för på men visa att du finns där om hon behöver.
Och de låter som om ni hela tiden haft ett sunt förhållande utan hemligheter där som du säger HON har varit helt ärlig och öppen, men har du agerat likadant?
Har du inte varit lika öppen och ärlig kan de liga lite tvivel på din ärlighet bakom hennes tvivel och då kan allt som behövs göras vara att just ge henne space men att visa att du fortfarande vill att de blir ni och att du finns där när hon behöver dig.

Håll ut mannen, de löser sig!
Member
Gold: 14,002.78
Nov 10 2015 04:08pm
Tror verkligen inte hon har samma känslor som du om hon behandlar dig sådär.
Om hon nu skulle ändra sig så vet du ju aldrig vad hon gjorde under tiden då ni inte hade kontakt.

Släng upp tråden på flashback, dom verkar tycka om dessa trådar.
Member
Gold: 3,000.70
Nov 11 2015 12:55pm
tjejer e skit mens på engelska.
Member
Gold: 2,069.00
Nov 15 2015 05:52pm
Är absolut inget proffs men av det lilla vi fått veta känns det som:

Antingen 1:
Så mår hon dåligt/är väldigt orolig över något eller liknande, kanske kring dig eller angående nåt annat?
Och av nån anledning så berättar hon inte detta åt dig och därav så tar hon en paus ifrån dig istället.

eller, 2:
Eller att hon kanske faktiskt inte känner samma som du?
Att du är "deeply in love" men hon känner faktiskt inte alls lika mycket mellan er som du gör.
Du kanske känner att det här är din livskamrat för resten av ditt liv medans hon känner att hon
haft ett bra förhållande med en bra kille men kanske inte hade tänkt dig som sin livspartner?
Ibland kan det ju faktiskt vara så. Tänkt dig själv, du har säkert tänkt dig (innan du blev tillsammans
med denna tjej) om tjejer som du tycker verkar intressanta på ett eller annat sätt men du kanske inte ser dom som din livspartner?

Lite mer information och/eller uppföljning så tror jag folk här kan ge dig bättre svar.
Sen hade eran ålder också varit en väsentlig sak att veta, även fast jag vill kunna ge ett
svar utan att döma efter ålder, så spelar åldern också en roll i flera såna här sammanhang.
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll