Quote (Snigelfis @ 12 Sep 2014 10:21)
Hej mina vänner och de jag inte känner!
För en tid sedan ( nästan ett år ) köpte jag Windows 7 Ultimate via Tradera av en snubbe.
Detta var en digital version som jag laddade ner och bootade upp via USB, nyckeln levererades via mail osv.
För snart 2 månader sen dyker "De här windowsversionen är inte äkta". Aha, tänkte jag och började googla runt lite.
Man skall tydligen kunna verifiera sin Windowsversion via Microsofts hemsida genom att ladda ner någon liten fil-jävel och sedan trycka "Nästa" i web-browsern.
Detta fungerar inte.
Jag vände mig till personen som jag hade köpt Windows av utan svar. Vände mig sedan till tradera och de gav mig hans uppgifter utan problem.
Skickade att om inte detta åtgärdas kommer en polisanmälan att göras. Han är mycket trevlig och försöker hjälpa mig på bästa sätt.
Efter lite mailkonversationer skickar han en ny nyckel som, jag citerar, "Absolut skall fungera".
Gör den det? Nej.
Vet ni något annat sätt man kan verifiera sin nyckel på? Hittar bara det jag kör genom att högerklicka på Den Här Datorn och ta egenskaper ( Där man ser datorns prestanda etc ).
Längst ner där finns det någon länk som säger typ "Verifiera din nyckel nu" eller något sådant. Fungerar inte.
Tacksam för svar. Har ni frågor om jag varit otydlig får ni gärna säga till!
~Snigeln
WAAAT!
Kan vara en piratad version han skickat?
Det finns program som "testar" nycklarna men hade själv aldrig litat på det om det är en köpt nyckel.