d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Windows 7 Ultimate > Halp
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 93.30
Sep 12 2014 02:21am
Hej mina vänner och de jag inte känner!

För en tid sedan ( nästan ett år ) köpte jag Windows 7 Ultimate via Tradera av en snubbe.

Detta var en digital version som jag laddade ner och bootade upp via USB, nyckeln levererades via mail osv.

För snart 2 månader sen dyker "De här windowsversionen är inte äkta". Aha, tänkte jag och började googla runt lite.
Man skall tydligen kunna verifiera sin Windowsversion via Microsofts hemsida genom att ladda ner någon liten fil-jävel och sedan trycka "Nästa" i web-browsern.

Detta fungerar inte.

Jag vände mig till personen som jag hade köpt Windows av utan svar. Vände mig sedan till tradera och de gav mig hans uppgifter utan problem.

Skickade att om inte detta åtgärdas kommer en polisanmälan att göras. Han är mycket trevlig och försöker hjälpa mig på bästa sätt.
Efter lite mailkonversationer skickar han en ny nyckel som, jag citerar, "Absolut skall fungera".

Gör den det? Nej.

Vet ni något annat sätt man kan verifiera sin nyckel på? Hittar bara det jag kör genom att högerklicka på Den Här Datorn och ta egenskaper ( Där man ser datorns prestanda etc ).
Längst ner där finns det någon länk som säger typ "Verifiera din nyckel nu" eller något sådant. Fungerar inte.

Tacksam för svar. Har ni frågor om jag varit otydlig får ni gärna säga till!

~Snigeln
Member
Gold: 1,430.00
Sep 12 2014 02:53am
Quote (Snigelfis @ 12 Sep 2014 10:21)
Hej mina vänner och de jag inte känner!

För en tid sedan ( nästan ett år ) köpte jag Windows 7 Ultimate via Tradera av en snubbe.

Detta var en digital version som jag laddade ner och bootade upp via USB, nyckeln levererades via mail osv.

För snart 2 månader sen dyker "De här windowsversionen är inte äkta". Aha, tänkte jag och började googla runt lite.
Man skall tydligen kunna verifiera sin Windowsversion via Microsofts hemsida genom att ladda ner någon liten fil-jävel och sedan trycka "Nästa" i web-browsern.

Detta fungerar inte.

Jag vände mig till personen som jag hade köpt Windows av utan svar. Vände mig sedan till tradera och de gav mig hans uppgifter utan problem.

Skickade att om inte detta åtgärdas kommer en polisanmälan att göras. Han är mycket trevlig och försöker hjälpa mig på bästa sätt.
Efter lite mailkonversationer skickar han en ny nyckel som, jag citerar, "Absolut skall fungera".

Gör den det? Nej.

Vet ni något annat sätt man kan verifiera sin nyckel på? Hittar bara det jag kör genom att högerklicka på Den Här Datorn och ta egenskaper ( Där man ser datorns prestanda etc ).
Längst ner där finns det någon länk som säger typ "Verifiera din nyckel nu" eller något sådant. Fungerar inte.

Tacksam för svar. Har ni frågor om jag varit otydlig får ni gärna säga till!

~Snigeln

WAAAT!

Kan vara en piratad version han skickat?
Det finns program som "testar" nycklarna men hade själv aldrig litat på det om det är en köpt nyckel.
Member
Sep 12 2014 04:35am
Quote (c00kie_m0nster @ 12 Sep 2014 10:53)
WAAAT!

Kan vara en piratad version han skickat?
Det finns program som "testar" nycklarna men hade själv aldrig litat på det om det är en köpt nyckel.

Jag gillar Windows 7:D

Ahh jo jag vet men det slutar väl med att man skickar nyckeln till någon tibetansk get-skötare som säljer dom dyrt.
Member
Gold: 2,069.00
Sep 12 2014 08:17am
Varför "lånade" du inte ett windows 7 eller köpte de på riktigt istället? :D
Member
Gold: 12.00
Sep 12 2014 08:59am
Det finns särskilda verifieringsfiler på piratbukten som du kan ladda ned. Det är 1 click verification på dem. Tar inte mer än 30 sekunder, men då är det en crackad nyckel oftast.
Member
Gold: 0.00
Sep 12 2014 09:16am
Han kan ju ha skickat dig public keys som är välanvända om man säger så....tråkigt men man ska aldrig köpa beg mjukvara.
Member
Gold: 3,081.65
Trader: Trusted
Sep 12 2014 01:01pm
vem köper en använd nyckel av nån random på tradera lol?

Ladda ner en pre-activated version istället ^^
Member
Sep 12 2014 01:33pm
Quote (RistVaLL @ 12 Sep 2014 21:01)
vem köper en använd nyckel av nån random på tradera lol?

Ladda ner en pre-activated version istället ^^

Använd? Vemfan har ens sagt att det var en använd lol.
Member
Gold: 0.00
Sep 13 2014 02:29am
Samma sak hände mig.. köpte mitt för 3 år sedan. Använder dock inte mitt längre ^^
Member
Sep 13 2014 05:31am
Sa att jag skulle polisanmäla honom så nu får jag iaf pengarna tillbaka :-)
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll