d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Byte Av Internetleverantör (bindningstid M.m.) > Otroligt Missnöjd Med Com Hem
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 457,914.30
Jul 11 2014 09:21am
Flyttade i mitten av april till en ny lägenhet, och beställde (tyvärr) bredbandsleverans ifrån Com Hem.
I efterhand förstår jag att jag gjorde detta förhastat. Några av anledningarna var att min hyresvärd redan erbjöd TV från comhem och att huset är ett "com hem"-hus vad jag förstår. Litade felaktigt på Com Hem som företag därför att min uppfattning var lite att "alla har com hem" och att dom har så många (ledande?) leverantörs-avtal med hyresvärdar direkt osv.

Nu i efterhand har det ju visat sig att com hem är jordens störsa fi***r och maken till oseriöst företag med svinaktiga tillskansningsmetoder har jag f*n inte stött på. Tvi vale.

Några av problemen jag stött på:

*Uteblivna originalfakturor (två gånger)
- ingen avgiftsfri påminnelse från com hem
- ingen avgiftsbelagd påminnelse från com hem
- MEN: inkassokrav med 180kr påminnelseavgift från Sergel som första fakturabesked.
(lyckades bestrida alla påminnelseavgifter)

*Dolda avgifter:
- Fraktkostnad router 99kr
- Pappersfakturaavgift 45kronor (##£@$€€$£@$@@@****!!!!! S**N! 45kr för ett papper?!)
(sen vet jag att dom har en "krypterings-avgift" som dom "smyg-höjt" (var ju kontroverser kring det i media) men tyvärr så gör övriga ISPs likadant.)

*övriga tråkigheter:
- Förskottsbetalning
Eftersom jag har rabbaterat pris (kampanj) första 3 månader, 199:-, för valfri hastighet (högsta, bredband 500mb) tvingas jag betala fullpris för detta 1,5 månader (699kr x 1,5) (tecknade ju i mitten av en månad...). Ska sen bli "tillgodo" på nästa faktura. Men just nu är mitt förtroende NOLL.
- Dålig information vid inledningen av avtalet
Vart är orderbekräftelsen / kopian på avtalet? Varför fick jag ingen information om förskottsbetalning? Bindningstid? Router frakt-avgift? Erbjudande om e-faktura för att slippa 45kr i pappersfakturaavgift?
- Support som krånglar med att ta bort påminnelse-avgift. Har varit tvungen att upprepade (2) gånger ringa supporten för att dra av 60 kronor i påminnelseavgift som hängt kvar sen min första faktura... (blev ju lovad att den skulle strykas).

*Dålig ping/ms när jag spelar.
(fan - diablo 2 servern är ju hos telia. Hur tänkte jag?! :P )

*Det jag vill göra:
-Byta _NU_ till Telia. Utan att betala bindningstid på 12 månader (Jag kan rimligen betala full-pris för 3 första månader / ta en utlösningsklausul på 3 månader från 14:e juli då kampanjen går ut)
- Har ringt telia/com hem.
Självklart var det bindningstid på 12 månader hos com hem... Har ej fått den informationen på telefon. Ska se om jag har orderspecifikation hemskickat - men tror inte det (var ju krångel med leverans av första fakturan)

- Vad är mina chanser att reklamera skiten?
Har tyvärr inget så konkret som att internet ö.h.t. inte fungerar el. dyl. -> utan bara en jävla massa diverse fel och obekvämligheter.
Kanske kan jag peka på orimligheten i att jag skulle binda mig i 12månader när jag har en lägenhet i andra hand? till sista september... (Nu kommer den bli förlängd, men det visste jag inte vid tecknandet. Har avtal till sept 30)

Någon som har efarenhet / jobbar (stackare) i branschen och kan hjälpa mig? Är sjukt desperat. Vill verkligen inte ha com hem i ett jävla år! är sjukt missnöjd.
Donerar lite forum gold för varje hjälpsamt/seriöst inlägg.

This post was edited by SpAz. on Jul 11 2014 09:47am
Member
Gold: 3,552.51
Jul 11 2014 09:33am
Comhem sucks, vi hade massa problem med dom, bytte till just telia. Vi tröttnade i slutet och hade 3månader sen 2st internet abonemmang, både telia och comhem. men använde ej comhem. Värdelös bolag.

Har inget bra o hjälpa till med tyvärr, tänkte bara instämma.
Member
Gold: 259.62
Jul 11 2014 10:12am
jag vet faktiskt inte om com hem hyr in sig hos skanova (telia) eller inte, om dem kör via skanova så kommer du tyvär inte kunna göra något åt problemet (om inte com hem har fuckat upp hårt med inställningar)
sen ett tips är ju att inte skrika allt för mycket på supporten, du får inte mer hjälp för det ;)

men om nu skanova har separata ledningar till din bostad så försök styra upp via dem
jobbar åt telia så kan ju höra med kollegorna på måndag om du har något specifikt du undrar om, dock äre ju inte order jag sysslar med utan jag är mer 2/3 line support, har inte något att göra med kunder direkt så att säga :banana:

This post was edited by Jewhannes on Jul 11 2014 10:13am
Member
Gold: 12.00
Jul 11 2014 10:13am
Om de inte har meddelat att det är 12 månaders bindningstid så borde du kunna stå på dig. Ibland viker de sig för att slippa strul och ger dig en 3 månaders uppsägningstid, det är bättre än 12 iaf.
Jag hade också problem med Com Hem när jag flyttade hit förra året. De tyckte att avtalet som stod på tidigare lägenhetsinnehavaren automagiskt skulle flyttas över till mig och skrev upp mig på 12 månaders internet + tv som jag inte beställt. Då ringde jag och skällde på dem och sedan ringde jag Bahnhof som var extremt hjälpsamma. De var sugna på att ha en extra kund så de bråkade med Com Hem åt mig tills det var löst. Det tog inte ens en vecka från det att jag ringde Bahnhof tills de levererade internet till mig, och då slapp jag betala Com Hem en enda krona också.

Så det är mitt tips till dig, först att ringa Com Hem och säga att de har lurat dig iochmed att de inte meddelat att det är 12 månaders bindningstid. Sedan borde du ringa Bahnhof och sluta avtal med dem istället. Finns nog inget annat företag i världen som står upp för enskilda kunder lika mycket som Bahnhof. Kan inte de hjälpa dig så kan ingen :)
Member
Gold: 4,972.00
Jul 11 2014 11:30am
hade comhem fick massa små dc's när man spela, extremt jobbigt, bytte till Bahnhof, billigare för samma hastighet inte haft någon downtime och det är samma hastighet dygnet runt. comhems hastighet sänks ju med typ 50% från 17-23 när folk kommer hem från jobbet
Member
Gold: 16.99
Jul 12 2014 04:39am
Åh fan oO
Retired Moderator
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 12 2014 01:59pm
Skumt. Har haft Com Hem i snart 3 månader nu sen flickvännen och jag flyttade. Har inte haft några problem. Lite DC's i början, men löste vi direkt med en uppdatering av drivrutinen på våra nätverkskort.

Vi fick inte den första fakturan och det blev då en påminnelse avgift. Ringde upp och berättade om detta och de flyttade genast fram sista betalningsdatumet på den fakturan i slutet på den månaden och tog bort extra avgiften.

Har inte haft några som helst problem. Får till och med ut 250/13 och betalar för 250/10.

Men sen som alla andra operatörer så har många problem och bemöts av dåligt kundbemötande, medans vissa andra inte har några problem överhuvudtaget, samt får ett bra bemötande.

Hoppas det löser sig för dig i alla fall. :o
Member
Gold: 30.00
Jul 12 2014 05:33pm
Quote (Tandfen @ Jul 12 2014 08:59pm)
Skumt. Har haft Com Hem i snart 3 månader nu sen flickvännen och jag flyttade. Har inte haft några problem. Lite DC's i början, men löste vi direkt med en uppdatering av drivrutinen på våra nätverkskort.

Vi fick inte den första fakturan och det blev då en påminnelse avgift. Ringde upp och berättade om detta och de flyttade genast fram sista betalningsdatumet på den fakturan i slutet på den månaden och tog bort extra avgiften.

Har inte haft några som helst problem. Får till och med ut 250/13 och betalar för 250/10.

Men sen som alla andra operatörer så har många problem och bemöts av dåligt kundbemötande, medans vissa andra inte har några problem överhuvudtaget, samt får ett bra bemötande.

Hoppas det löser sig för dig i alla fall:o

ögonaids av att försöka läsa din boldade post, bra jobbat
Member
Gold: 7,821.00
Jul 13 2014 03:13am
Jag hade comhem, de försökte definitivt köra fulingar mot mig också. Svindyr fakturaavgift på första fakturan så jag bestämde mig för att gå över till e-betalning omgående.
Två månader senare hade deras tekniska problem gjort så att jag inte fick skiten på e-faktura, påminnelseavgifter och rubb och stubb. Jag frågade om det verkligen var meningen att jag skulle betala 2* fakturaavgift
och 2*påminnelseavgift på grund av att deras teknik inte fungerar. De drog av de extrasummor jag hade betalat från kommande två fakturor istället.
Retired Moderator
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jul 13 2014 03:14am
Quote (Fil @ 13 Jul 2014 11:13)
Jag hade comhem, de försökte definitivt köra fulingar mot mig också. Svindyr fakturaavgift på första fakturan så jag bestämde mig för att gå över till e-betalning omgående.
Två månader senare hade deras tekniska problem gjort så att jag inte fick skiten på e-faktura, påminnelseavgifter och rubb och stubb. Jag frågade om det verkligen var meningen att jag skulle betala 2* fakturaavgift
och 2*påminnelseavgift på grund av att deras teknik inte fungerar. De drog av de extrasummor jag hade betalat från kommande två fakturor istället.

:thumbsup:

Quote (Svartermetalisk @ 13 Jul 2014 01:33)
ögonaids av att försöka läsa din boldade post, bra jobbat

Låter inget vidare... :blink:

This post was edited by Tandfen on Jul 13 2014 03:15am
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll