Flyttade i mitten av april till en ny lägenhet, och beställde (tyvärr) bredbandsleverans ifrån Com Hem.
I efterhand förstår jag att jag gjorde detta förhastat. Några av anledningarna var att min hyresvärd redan erbjöd TV från comhem och att huset är ett "com hem"-hus vad jag förstår. Litade felaktigt på Com Hem som företag därför att min uppfattning var lite att "alla har com hem" och att dom har så många (ledande?) leverantörs-avtal med hyresvärdar direkt osv.
Nu i efterhand har det ju visat sig att com hem är jordens störsa fi***r och maken till oseriöst företag med svinaktiga tillskansningsmetoder har jag f*n inte stött på. Tvi vale.
Några av problemen jag stött på:*Uteblivna originalfakturor (två gånger)- ingen avgiftsfri påminnelse från com hem
- ingen avgiftsbelagd påminnelse från com hem
- MEN: inkassokrav med 180kr påminnelseavgift från Sergel som första fakturabesked.
(lyckades bestrida alla påminnelseavgifter)
*Dolda avgifter:- Fraktkostnad router 99kr
- Pappersfakturaavgift 45kronor (##£@$€€$£@$@@@****!!!!! S**N! 45kr för ett papper?!)
(sen vet jag att dom har en "krypterings-avgift" som dom "smyg-höjt" (var ju kontroverser kring det i media) men tyvärr så gör övriga ISPs likadant.)
*övriga tråkigheter:- Förskottsbetalning
Eftersom jag har rabbaterat pris (kampanj) första 3 månader, 199:-, för valfri hastighet (högsta, bredband 500mb) tvingas jag betala fullpris för detta 1,5 månader (699kr x 1,5) (tecknade ju i mitten av en månad...). Ska sen bli "tillgodo" på nästa faktura. Men just nu är mitt förtroende NOLL.
- Dålig information vid inledningen av avtalet
Vart är orderbekräftelsen / kopian på avtalet? Varför fick jag ingen information om förskottsbetalning? Bindningstid? Router frakt-avgift? Erbjudande om e-faktura för att slippa 45kr i pappersfakturaavgift?
- Support som krånglar med att ta bort påminnelse-avgift. Har varit tvungen att upprepade (2) gånger ringa supporten för att dra av 60 kronor i påminnelseavgift som hängt kvar sen min första faktura... (blev ju lovad att den skulle strykas).
*Dålig ping/ms när jag spelar.(fan - diablo 2 servern är ju hos telia. Hur tänkte jag?!

)
*Det jag vill göra:-Byta _NU_ till Telia. Utan att betala bindningstid på 12 månader (Jag kan rimligen betala full-pris för 3 första månader / ta en utlösningsklausul på 3 månader från 14:e juli då kampanjen går ut)
- Har ringt telia/com hem.
Självklart var det bindningstid på 12 månader hos com hem... Har ej fått den informationen på telefon. Ska se om jag har orderspecifikation hemskickat - men tror inte det (var ju krångel med leverans av första fakturan)
- Vad är mina chanser att reklamera skiten?
Har tyvärr inget så konkret som att internet ö.h.t. inte fungerar el. dyl. -> utan bara en jävla massa diverse fel och obekvämligheter.
Kanske kan jag peka på orimligheten i att jag skulle binda mig i 12månader när jag har en lägenhet i andra hand? till sista september... (Nu kommer den bli förlängd, men det visste jag inte vid tecknandet. Har avtal till sept 30)
Någon som har efarenhet / jobbar (stackare) i branschen och kan hjälpa mig? Är sjukt desperat. Vill verkligen inte ha com hem i ett jävla år! är sjukt missnöjd.
Donerar lite forum gold för varje hjälpsamt/seriöst inlägg.This post was edited by SpAz. on Jul 11 2014 09:47am