d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Då Har Man Lyckats Rätt Bra.
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 113,241.00
Trader: Trusted
Jun 6 2014 06:46am
Flyttade för ungefär en vecka sedan och har tydligen missuppfattat tidigare hyres person , då jag trodde att han menade att det var lägenhets parkering på andra sidan gatan. Har parkerat bilen där i ungefär 3-4 dagar nu utan att något har hänt. Dock har flickvännen påpekat att securitas åkt förbi parkering ungefär varje dag, men har inte tänkt vidare något på det.

Idag fick jag en trevlig liten lapp på vindrutan som följde :

" Bästa Felparkerare

Eftersom du konsekvent väljer att parkera fel väljer vi att anmäla dig till polis och parkeringsbolag.

Vårt förslag är att du tar körkort där du får lära dig trafikregler O.D.

M.V.H "

Har nu flyttat bilen till en annan parkering där jag får stå. Men var detta en varning, eller kommer det att bli konsekvenser även fast jag inte står kvar?

This post was edited by Tandfen on Jun 6 2014 06:47am
Member
Gold: 7,821.00
Jun 6 2014 06:52am
Kan det vara så att de satt böteslappar på bilen och någon som varit förbannad över din parkering har ryckt bort lapparna för att du ska få påminnelseavgift också?

Har de inte bötfällt dig så har jag jävligt svårt att tänka mig att du skulle råka ut för några allvarligare konsekvenser än en böteslapp.

Det eftersom praxis är att du får ett bötesföreläggande på plats. Det är så man valt att hantera felparkerare i hela landet.
Retired Moderator
Jun 6 2014 06:57am
Quote (Fil @ 6 Jun 2014 13:52)
Kan det vara så att de satt böteslappar på bilen och någon som varit förbannad över din parkering har ryckt bort lapparna för att du ska få påminnelseavgift också?

Har de inte bötfällt dig så har jag jävligt svårt att tänka mig att du skulle råka ut för några allvarligare konsekvenser än en böteslapp.

Det eftersom praxis är att du får ett bötesföreläggande på plats. Det är så man valt att hantera felparkerare i hela landet.

Har inte fått några böteslappar under de dagar jag parkerat där. Har använt bil till jobbet varje dag och det har aldrig varit något på rutan. Men man vet ju aldrig om någon ryckt bort lapparna. Känns konstigt att man får ett så " fint " skrivet meddelande, istället för ett " kan du vara snäll och flytta bilen då du står fel , annars kommer vi att göra en polisanmälan " ?

Kan de möjligtvis skicka hem en böteslapp då eller alternativt att polis ringer till mig? Eller måste bötern skrivas på plats när den är felparkerad?
Retired Moderator
Jun 6 2014 09:30am
Vill även tillägga att det är " förhyrda parkeringar "
Member
Gold: 12.00
Jun 6 2014 11:28am
De måste ju kunna bevisa att du parkerat fel. Ett vittnesmål räcker inte. Det är därför parkeringsvakter ALLTID går med digitalkamera och fotograferar däcken ( ventilposition ), regplåt fram & bak, gällande skyltar och överblicksbilder samt vindrutan från olika vinklar för att visa om det sitter nyttoparkering / p-lapp etc.

Om ägaren till p-platsen anmält dig måste han också bifoga bilderna, annars kan du hävda motsasten och går fri.

Du kan nog vara lugn. Ifall du får en bot kan du alltid överklaga tills det kommer till rätten och där går du med största sannorlikhet fri om det inte finns bildbevisning som sagt.

/E Är inget proffs, men har en bror som är kronisk felparkerare så ett och annat har man lärt sig av typ 50 stycken gula lappar senaste två åren.

This post was edited by Dreamfuel on Jun 6 2014 11:30am
Retired Moderator
Jun 11 2014 12:19am
Quote (Dreamfuel @ 6 Jun 2014 19:28)
De måste ju kunna bevisa att du parkerat fel. Ett vittnesmål räcker inte. Det är därför parkeringsvakter ALLTID går med digitalkamera och fotograferar däcken ( ventilposition ), regplåt fram & bak, gällande skyltar och överblicksbilder samt vindrutan från olika vinklar för att visa om det sitter nyttoparkering / p-lapp etc.

Om ägaren till p-platsen anmält dig måste han också bifoga bilderna, annars kan du hävda motsasten och går fri.

Du kan nog vara lugn. Ifall du får en bot kan du alltid överklaga tills det kommer till rätten och där går du med största sannorlikhet fri om det inte finns bildbevisning som sagt.

/E Är inget proffs, men har en bror som är kronisk felparkerare så ett och annat har man lärt sig av typ 50 stycken gula lappar senaste två åren.

Får tacka så mycket för ditt svar ( Bättre sent än aldrig ). Har inte hört något mer alls, så det måste nog varit ett tomt hot. ^_^
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll