Quote (Dreamfuel @ 8 Jan 2014 00:49)
Ja, samsung appar från samsung appstore fungerar på samtliga samsung smart-tv.
Farsan köpte en smart-tv från samsung. Den har 15mp webkamera och hela köret. Han har testat Skype på den en gång och så har han Netflix, Viaplay, HBO och Spotify. Resten är helt värdelöst enligt honom.
Operativsystemet är väl android i grund och botten, men det är ju byggt på samma princip som med mobiltelefoner, att tillverkaren sätter sin egen prägel på operativsystemet, med sin egen bloatware och annat skräp.
Du kan, om du vill, roota din tv på samma sätt som en android-mobil, men då får du räkna med ett lite begränsat utbud av appar.
Har suttit och pillat med den tvn några timmar nu så jag kan väl det mest grundläggande ifall du har nå frågor.
tack! det låter awesome! du är säker på att samtliga appar på samsungs appstore fungerar till alla deras smart-tvs?
Quote (Fil @ 8 Jan 2014 01:00)
Ett tips jag har är att vara öppen för förslag när du checkar läget på nätet.
Läs recensioner, kolla specifikationer. Bestäm dig inte för en apparat innan du varit och jämfört i verkligheten.
Utse några favoriter, sen ser du ju vilken du tycker har schystast bild i affär

yes, för att vara ärlig så har jag en tendens att ha bråttom i mina köp. men jag har tagit lärdom av all ångest och har blivit bättre med det, därav denna tråd t.ex

min tv började funka igen. men jag orkar inte ha en tv som lever sitt eget liv. ska se över ekonomin ett par gånger till åtminstonde innan jag slår till på något

tack för hjälpen boyz