Quote (ownyaah @ 20 Nov 2013 14:45)
något med samhällsinriktning eller psykologi
Ja det är samhällsvetenskaplig forskningsmetodologi kan man väl säga.. just det här är ju bakgrunden till hur strukturalismen kom till genom Saussures tankar etc.
Quote (SpAz. @ 20 Nov 2013 14:44)
Kan tyvärr inte hjälpa dig, tänker på att man nog behöver vara insatt i inom vilka vetenskapliga teorier alt. Synsätt begreppen används?
Lingvistiskt kan jag ju gissa mig till ungefärlig betydelse o innebörd av framför allt paradigmatisk dock...
vad är det för något du studerar? Nyfiken...
Absolut man behöver nog ha läst Saussures text, problemet är att jag verkar lite halvt hjärndöd och kan inte förstå något av det här eller varför man skulle använda det.
Paradigm är ju oftast använt för att beskriva en världsåskådning inom forskning, MEN Saussure verkar använda det som mönster istället vilket också förvirrar mig :/
Just nu så läser jag ett master program i offentlig ledning och organisation, de här frågorna och funderingarna kommer från vår kurs i kvalitativa forskningsmetoder som vi har just nu :/
Jag har tidigare läst Socialpsykologi, tog min examen i juni dock så nu är vi inne på nya områden
This post was edited by Malmy on Nov 20 2013 08:25am