d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Behöver Lite Dator Råd > Helt Ute O Cyklar..
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,781
Joined: Oct 14 2008
Gold: 62.00
Oct 30 2012 03:41am
Tjena, moderkortet la av i min gamla burk :/
funderade på att köpa ny dator med en 5-6500krs budget.

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingdatorer/toshiba-satellitel855-10u/170460.5425/

^ Kan man lira spel som Borderlands 2, Heroes of newerth och CSS i höga grafikinställningar?
hur mycket fps skulle man ungefär sitta på i sådana spel?

Jag har 0 kunskap i datorkomponenter osv så jag skulle verkligen uppskatta litte hjälp med det här :)
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Oct 30 2012 04:11am
ja

hög fps

inte på högsta inställningar dock, kanske high (om max är ultra/extreme)
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Oct 30 2012 04:31am
Det där ser ut att klara spelen OK
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Oct 30 2012 05:26am
den klarar spelen helt klart

dock låga settings på borderlands
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Oct 30 2012 05:43am
Ungefär som föregående talare säger ja.

Sen det som är bra med netonnet, är också att de har sin egen "bedömning" av grafikkort, t ex på den datorn du funderade på:

" Utrustad med Klass 2-grafikkort
Grafikkort i klass 2 klarar liksom kort i klass 1 de flesta nya spel, men inte alltid med högsta detaljrikedomen och upplösningarna. De tyngsta spelen kan kräva medium till låga detaljinställningar."


edit: så med andra ord, Borderlands 2 får du köra i low-med, inge högre med risk för lagg, de andra 2 borde du klara högsta utan problem.

This post was edited by Litttle_Brother on Oct 30 2012 05:51am
Member
Posts: 1,781
Joined: Oct 14 2008
Gold: 62.00
Oct 30 2012 07:07am
vad sägs om den här då? Är detta ett mer klokt val?

https://www.inet.se/produkt/1517091/taurus-frequent-gtx-550ti-i3-2100
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Oct 30 2012 07:10am
Quote (sliipknot @ 30 Oct 2012 15:07)
vad sägs om den här då? Är detta ett mer klokt val?

https://www.inet.se/produkt/1517091/taurus-frequent-gtx-550ti-i3-2100


Om du ska köpa en stationär så bygg ihop en själv.
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll