d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Filmer>iphone
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 12 2012 03:00pm
Någon som vet hur man för över filmer till iphone?
Går inte och bara dra filerna till itunes eller iphone mappen :(
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Sep 12 2012 03:04pm
Skaffa annan telefon är ju ett alternativ.
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 12 2012 03:08pm
Quote (Ost @ Sep 12 2012 10:04pm)
Skaffa annan telefon är ju ett alternativ.


Har en jag är jättenöjd med men den småkrånglar lite och jag har inget kort till den :(
Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Sep 12 2012 03:09pm
Använd VLC Streamer om du är hemma :)
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 12 2012 03:12pm
Quote (PhearCIII @ Sep 12 2012 10:09pm)
Använd VLC Streamer om du är hemma :)


Är det en app?
Member
Posts: 17,282
Joined: Feb 20 2008
Gold: 190.00
Sep 12 2012 06:25pm
Finns flera alternativ, jag kommer skriva om två.

Första: Sök på Google efter en MP4-converter där du sedan väljer vilka filmer konvertera till MP4, vilket är det enda filmformat som iTunes, iPhone och Apple egentligen gillar (stödjer).
När filmen sedan är i MP4-format, väljer du att lägga in den i iTunes och därifrån går du in på din iPhone i iTunes och väljer att synkronisera. Filmen skall nu finnas i din App som heter "Videor".

Alternativ två: Köp AVPlayer för 22 kr via App Store. Sedan Kopplar du bara in telefonen i datorn, öppnar iTunes, går in på din iPhone i iTunes, går in på "Program" scrollar ner lite, och där finner du en lista med bara AVPlayer (eller fler ifall du har andra program som kan skicka över filer mellan datorn och iPhonen) och till höger om listan ska du nu kunna dra in filmer eller trycka "Välj fil".

Beroende på vilken iPhone du har så kommer den klara av olika hög upplösning, det märker du vilken den klarar av. .mkv, .mov etc. max 720p rekommenderas.

PMa ifall du skulle få några problem. (ursäkta diverse felstavningar, felskrivningar.)

This post was edited by Jonsson on Sep 12 2012 06:26pm
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Sep 12 2012 06:41pm
Quote (Kerzhakov @ 12 Sep 2012 21:12)
Är det en app?



nepp, ett program.. du hittar de i app store(tror jag de heter) har sony så är inte säker
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Sep 12 2012 06:50pm
använder ett program som heter avidemux2 till min ipad/iphone
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 12 2012 10:21pm
köper iphone för att vara hipster #1

Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 13 2012 03:07am
Quote (dej @ Sep 13 2012 05:21am)
köper iphone för att vara hipster #1


Fick gratis, annars hade jag aldrig köpt den.
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll