d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Svenska Folket! > Behöver Er Hjälp!
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,432
Joined: Dec 26 2010
Gold: 70.96
Aug 26 2012 01:34pm
Tjena.

Jag har bestämt mig att beställa en IPad. Det blir dock en 2:a , tänker inte använda 1500+ för lite bättre, ipad 2 verkar duga fint :)



Jag gick in på apple's hemsida, sen till ipad 2, då kostade IPad 2 med 3G 529$, (dollar), vilket är ~3500 kronor, http://store.apple.com/us/buy/home/shop_ipad/family/ipad/ipad2

Sen tog jag apple's hemsida på svenska, ipad 2 , Då kostade IPad 2 med 3G ~4800 kronor, vilket är 1300 dyrare, http://store.apple.com/se/buy/home/shop_ipad/family/ipad/ipad2


Min fråga är , Blir det billigare och köpa svenska alternativet , pga massa Skatt och Frakt om man beställer genom Dollar ?, (fri frakt i svenska delen)


Tack! :)

Member
Posts: 205,318
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
Aug 26 2012 01:37pm
Varför köpa från apple?

Lol'd
Member
Posts: 4,432
Joined: Dec 26 2010
Gold: 70.96
Aug 26 2012 01:40pm
Quote (Marcusd0 @ Aug 26 2012 07:37pm)
Varför köpa från apple?

Lol'd


Jadu, om man köper svenska delen är deet dock billigare å åka in till stan å köpa,

men om man köper via dollar saken så blir det mkt billigare via apple,


Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 26 2012 01:41pm
Köper du från usa så lägger de på frakt och 25% moms.
Member
Posts: 4,432
Joined: Dec 26 2010
Gold: 70.96
Aug 26 2012 01:42pm
Quote (Fil @ Aug 26 2012 07:41pm)
Köper du från usa så lägger de på frakt och 25% moms.


25% moms och frakt.. fyfan, det är mer än 1300 antar jag ;/
Member
Posts: 10,356
Joined: Jan 1 2009
Gold: 1.00
Aug 26 2012 01:45pm
Quote (heavypala @ Aug 26 2012 09:42pm)
25% moms och frakt.. fyfan, det är mer än 1300 antar jag ;/


haha
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 26 2012 01:50pm
Quote (heavypala @ 26 Aug 2012 21:42)
25% moms och frakt.. fyfan, det är mer än 1300 antar jag ;/


Good thinking! :)

Kan bli lite jobbigt med garantiärenden också, värt att tänka på!

This post was edited by Fil on Aug 26 2012 01:50pm
Member
Posts: 4,432
Joined: Dec 26 2010
Gold: 70.96
Aug 26 2012 01:51pm
Quote (Fil @ Aug 26 2012 07:50pm)
Good thinking! :)

Kan bli lite jobbigt med garantiärenden också, värt att tänka på!


Fyfan vad dyrt detta skiten ska va

Värt å köpa en NY BEGAGNAD ipad som massa har på blocket osv som dom inte ens har öppnat ?

Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Aug 26 2012 01:51pm
Quote (heavypala @ 26 Aug 2012 21:34)
Tjena.

Jag har bestämt mig att beställa en IPad. Det blir dock en 2:a , tänker inte använda 1500+ för lite bättre, ipad 2 verkar duga fint :)



Jag gick in på apple's hemsida, sen till ipad 2, då kostade IPad 2 med 3G  529$, (dollar), vilket är ~3500 kronor, http://store.apple.com/us/buy/home/shop_ipad/family/ipad/ipad2

Sen tog jag apple's hemsida på svenska, ipad 2 , Då kostade IPad 2 med 3G ~4800 kronor, vilket är 1300 dyrare,  http://store.apple.com/se/buy/home/shop_ipad/family/ipad/ipad2


Min fråga är , Blir det billigare och köpa svenska alternativet , pga massa Skatt och Frakt om man beställer genom Dollar ?, (fri frakt i svenska delen)


Tack! :)


bäst vore ju att inte köpa en ipad
tex: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta/GTP5110ZWANEE/samsung-galaxy-tab-2-10-1-16gb-wi-fi-vit
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 26 2012 01:56pm
Quote (Jewhannes @ 26 Aug 2012 21:51)


var på väg att köpa en sån men har ingen nytta av den :D
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll