d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Tv Avgift
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 26 2012 11:16am
Någon tomte ringde och bad mig betala TV avgiften.
Hur är reglerna på detta? Jag använder min TV som en datorskärm till laptopen och har den inte inkopplad till något nät som comhem eller liknande. (inte ens standard kanalerna).
Måste jag betala då? Och vad är bötern om jag inte gör det?

Och vad kostar skiten? Är det per år du betalar osv?
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Aug 26 2012 11:18am
betala inte, ljug och sen ljuger du lite till, säg att du inte har en tv, att du gett bort skiten eller liknande

Dom kan komma hem till dig, bara att be dom fara långt åt helvette

This post was edited by AsDrake on Aug 26 2012 11:19am
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Aug 26 2012 11:20am
Så länge du har en signalmottagare installerad i den måste du betala avgift afaik.
Men risken att du åker dit är fett liten. Jag har iaf aldrig betalat.

För övrigt bara svarat en gång när de ringt, och då kände jag tomten som ringde :banana:
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 26 2012 11:55am
Quote (Giraff @ 26 Aug 2012 19:20)
Så länge du har en signalmottagare installerad i den måste du betala avgift afaik.
Men risken att du åker dit är fett liten. Jag har iaf aldrig betalat.

För övrigt bara svarat en gång när de ringt, och då kände jag tomten som ringde :banana:


detta tv avgift dafuq ? aldrig nån ring och bett mig betala elr liknande heller

/e och hur ska dom veta om du har tv elr inte ?

This post was edited by Intenso8 on Aug 26 2012 11:58am
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 26 2012 12:00pm
Jävla idioter... Först köper man en TV för 5000 och så måste man betala för att ha skiten. Blir så jävla förbannad

E/

Lika jävla mycket idioti som om ICA Maxi skulle begära inträde till deras affärer. Horungar !!!!!!

This post was edited by Spetch on Aug 26 2012 12:00pm
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 26 2012 12:01pm
Quote (Spetch @ 26 Aug 2012 20:00)
Jävla idioter... Först köper man en TV för 5000 och så måste man betala för att ha skiten. Blir så jävla förbannad

E/

Lika jävla mycket idioti som om ICA Maxi skulle begära inträde till deras affärer. Horungar !!!!!!


dom kan ju inte bevisa att du köpt en tv :)

dock om du är med i canal digital så kan dom ju fråga vrf du har nåt sånt om du inte har en tv :P

bara säga att du har till datorn :)

This post was edited by Intenso8 on Aug 26 2012 12:04pm
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 26 2012 12:05pm
Quote (Intenso8 @ Aug 26 2012 08:01pm)
dom kan ju inte bevisa att du köpt en tv :)

dock om du är med i canal digital så kan dom ju fråga vrf du har nåt sånt om du inte har en tv :P

bara säga att du har till datorn :)


Ja har ju bara till Datorn, men tydligen så vart man tvungen att betala ändå
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 26 2012 12:12pm
Quote (Spetch @ 26 Aug 2012 20:05)
Ja har ju bara till Datorn, men tydligen så vart man tvungen att betala ändå


citerar

"Är inga problem om man inte drar sig för att ljuga lite hej vilt.

I samband med att man köper tv apparater och en del andra prylar så brukar det dröja någon månad innan tv-tjänst hör av sig. När de ringer så brukar jag spela superreligös idiot och snacka om att teknik är djuvulens påfund och liknade. Frågar de om inköpen så säger jag att jag hjälpt en släkting, granne, bekant med inköpen.

Knackar de på dörren så är det alltid samma sak. Öppnar en glipa i dörren och ser vem det är. Säger åt dem att ge fan i att komma när folk ligger och knullar. Blir aldrig någon lång diskussion efter det.

För övrigt så är det inte av snålhet utan av princip jag inte betalar. Eu rätten förbjuder stater att ta skatt på samhällsinformation. TV-avgiften betraktar jag som ett skumt sätt att kring detta. Varför tror ni annars inte att avgiften tas direkt på skattsedeln? För att bevara oberoendde....knappast."

och denna

"Jag ringde och sa upp vår tv-licens. Det var en sur tant som svarade och frågade varför jag skulle säga upp tv och jag sa att den hade gått sönder och inte ville betala tv-licens längre. Då frågade hon om tv-n fanns kvar hemma för man måste betala om man äger en tv, och jag sa att jag hade kört den till tippen. Då avregistrerade hon mig. Så kommer det brev ibland som säger att man ska anmäla sig om man köper tv, och nångång har någon ringt på dörren och då sa jag bara att vi inte har tv och inte vill bli störda av dem mer. När jag får det bättre ställt ska jag börja betala..."

om dom knackar på och du öppnar ha inte tvn direkt innanför dörrn :D

This post was edited by Intenso8 on Aug 26 2012 12:14pm
Member
Posts: 6,517
Joined: Jun 4 2011
Gold: 3,439.90
Aug 26 2012 12:17pm
Aldrig betalat tv-avgiften, bott själv i snart 4 år. Ingen utav mina vänner heller afaik
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 26 2012 12:24pm
annars tar du bort tv mottagaren i tvn och överklagar räkning pågrund av att du inte har nån tv
Go Back To Svenska Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll