d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Köpa Mac!
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 15,343
Joined: Jun 3 2008
Gold: 0.00
Aug 16 2012 10:56am
Är denna mac bra för priset 12990?

2.9 GHz Dual-Core i7 Processor.
*- Turbo Boost ut to 3.4GHz
*- 8GB 1600 MHz DDR3-SDRAM minne
*- 750 GB hårddisk med 5400 varv/minut
*- 13 tum (diagonalt) glänsande LED
*- Bakgrundsbelyst bildskärm i
*- wideformat,
*- 1440 x 900 bildpunkter upplösning.
*- Intel HD Graphics 3000
*- GrafikProcessor AMD Radeon HD 6490M
*- Grafik Minne 512 GDDR5
*- Inbyggd FaceTime HD kamera
*- Direktmatad 8x SuperDrive enhet
*- (DVD+R DL/DVD+RW-CD-RW)
*- Thunderbolt port med stöd för höghastighet
*- I/O och mini Display port enheter.
*- SDXC kortplats, FireWire 800 port
*- 2- Usb portar
*- 10/100 1000BASE T-Ethernet
*- 802.11n Wi-FP och Bluetooth 2,1 + EDR
*- Bakgrundsbelyst tangentbord med sensor
*- Mac OS X Lion och iLife är förinstallerade.
*- Original
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,009.62
Aug 16 2012 10:57am
Nej


Mac är inte bra för något pris
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Aug 16 2012 10:58am
varför i h-vete vill du ha en mac?
Member
Posts: 15,343
Joined: Jun 3 2008
Gold: 0.00
Aug 16 2012 10:59am
Quote (SCXiao @ 16 Aug 2012 18:57)
Nej


Mac är inte bra för något pris


Ska köpa mac för jag ska börja med xcode etc, och känns jobbigt att börja fiffla med windows operativsystem bara för att kunna programmera för apple.
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Aug 16 2012 11:02am
Quote (orvars @ 16 Aug 2012 18:59)
Ska köpa mac för jag ska börja med xcode etc, och känns jobbigt att börja fiffla med windows operativsystem bara för att kunna programmera för apple.



Iof giltigt skäl, ta en titt på swec. Dom har ngn mac tråd där med
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 16 2012 11:10am
Lite trökigt med snurrdisk visserligen :r
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Aug 16 2012 11:18am
Quote (orvars @ 16 Aug 2012 18:59)
Ska köpa mac för jag ska börja med xcode etc, och känns jobbigt att börja fiffla med windows operativsystem bara för att kunna programmera för apple.


eller så kör man framförhållning och lär sig inte xcode
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 16 2012 12:18pm
Quote (Fil @ 16 Aug 2012 19:10)
Lite trökigt med snurrdisk visserligen :r


har inte så stor betydelse.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 16 2012 12:22pm
Quote (Intenso8 @ 16 Aug 2012 20:18)
har inte så stor betydelse.


Nej, inte på prestandan

Men på batteritid, värmeutveckling, ljudnivå. Saker som kan spela roll med en laptop! :)
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 16 2012 12:26pm
Quote (Fil @ 16 Aug 2012 20:22)
Nej, inte på prestandan

Men på batteritid, värmeutveckling, ljudnivå. Saker som kan spela roll med en laptop! :)


inget jag märkt på mina 500 gb 5400 diskar :D enda ljudet som kommer är när datorn når 70 grader och uppåt när fläktarna drar på fullt

men som sagt ¯\_(ツ)_/¯ aldrig använt en SSD i en laptop

This post was edited by Intenso8 on Aug 16 2012 12:27pm
Go Back To Svenska Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll