d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Hus Eller Lägenhet? > ..
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Jul 25 2012 12:22pm
vad hade ni gjort? vill ha seriösa? o ni som är störda är givetvis välkomna


bor just nu ensam i linköping centrum i en 2a, pröjsar 5000kr/mån

funderar på att flytta till ett hus. har hittat en privat hyresvärd som hyr ut ett hus. 2våningar. 5rum + kök + badrum.......stor tomt etc..
3500är kallhyra.....måste ta reda lite mer vad det är för uppvärmning med mera....

vad skulle ni ha gjort?
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Jul 25 2012 12:27pm
Quote (MartinS @ 25 Jul 2012 20:22)
vad hade ni gjort? vill ha seriösa? o ni som är störda är givetvis välkomna


bor just nu ensam i linköping centrum i en 2a, pröjsar 5000kr/mån

funderar på att flytta till ett hus. har hittat en privat hyresvärd som hyr ut ett hus. 2våningar. 5rum + kök + badrum.......stor tomt etc..
3500är kallhyra.....måste ta reda lite mer vad det är för uppvärmning med mera....

vad skulle ni ha gjort?


Blir mycket arbete med att underhålla ett hus också, det ska man tänka på, kommer även komma en jäla massa dolda kostnader.
Om man är ensam tycker jag gott att lgh duger.
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jul 25 2012 12:36pm
Quote (Jewhannes @ 25 Jul 2012 19:27)
Blir mycket arbete med att underhålla ett hus också, det ska man tänka på, kommer även komma en jäla massa dolda kostnader.
Om man är ensam tycker jag gott att lgh duger.


Dock är ju huset förmodligen mycket större än lägenheten. Oftast föredrar jag lägenhet men i detta fallet kanske jag hade tagit huset eller hittat en ny lägenhet.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jul 25 2012 12:37pm
Quote (Makta @ 25 Jul 2012 20:36)
Dock är ju huset förmodligen mycket större än lägenheten. Oftast föredrar jag lägenhet men i detta fallet kanske jag hade tagit huset eller hittat en ny lägenhet.


Ensam på det?

Bitch please, onödiga ytor som dammar satan!
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Jul 25 2012 12:38pm
Quote (Makta @ Jul 25 2012 07:36pm)
Dock är ju huset förmodligen mycket större än lägenheten. Oftast föredrar jag lägenhet men i detta fallet kanske jag hade tagit huset eller hittat en ny lägenhet.


har du bott i en villa? det är mycket mer jobb än man tror. klippa gräset, skotta, klippa häckar, damma regelbundet, dammsuga större ytor. det slutar ändå med att man inet använder så mycket yta som man har.

This post was edited by dej on Jul 25 2012 12:39pm
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jul 25 2012 12:41pm
Quote (dej @ 25 Jul 2012 19:38)
har du bott i en villa? det är mycket mer jobb än man tror. klippa gräset, skotta, klippa häckar, damma regelbundet, dammsuga större ytor. det slutar ändå med att man inet använder så mycket yta som man har.


Beror på hur mycket cash man har. Och innan jag flyttade till min nuvarande lägenhet bodde jag i hus ensam!
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Jul 25 2012 12:46pm
Quote (Makta @ Jul 25 2012 07:41pm)
Beror på hur mycket cash man har. Och innan jag flyttade till min nuvarande lägenhet bodde jag i hus ensam!


jo men fyller man upp hela huset med skit om man hyr det? idk

det är mycket pengar om man ska få skiten klippt. häckarna iaf. skotta och klippa gräset kan grannpojken göra svart
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Jul 25 2012 12:47pm
Quote (dej @ Jul 25 2012 07:38pm)
har du bott i en villa? det är mycket mer jobb än man tror. klippa gräset, skotta, klippa häckar, damma regelbundet, dammsuga större ytor. det slutar ändå med att man inet använder så mycket yta som man har.


lol u back :o

wb

och lägenhet >
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Jul 25 2012 12:56pm
Behöver du stora ytor? Vill du ha en trädgård och kommer du använda den? Vill du slippa så mycket underhåll som möjligt?

Lägenhet: För dig som vill ha det praktiskt
Villa: För dig som vill ha mer plats och kan tänkas ta mer ansvar för bostaden
Member
Posts: 997
Joined: Nov 19 2011
Gold: 35.37
Warn: 10%
Jul 25 2012 12:57pm
finns ju ett par saker som kan vara jobbigt/ bli dyrt
uppvärming av huset sker genom? vedpanna/el/olja etc?
Go Back To Svenska Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll