Söker en vänlig själ som kan hjälpa mig få ordning på min laptop. Fel som följer:

Diablo 3 har helt plötsligt börjat lagga!
Alltså; Spelat D3 sen det kom ut och hade inga problem tills ~1 vecka sedan. Då jag plötsligt började lagga, speciellt när det händer mycket saker i spelet, typ mkt monster och likn.
Ännu märkligare i mina okunniga ögon var att f.r.o.m detta märkte att laptopen började bli svalare, den gick från att hålla på att brinna upp (~68-70grader) till att ligga på stadiga 58-60... Och jag förstår ingenting..
Har provat alla möjliga inställningar på ingame options, självklart är alla "may increase performance" Av eller på.
Söker som sagt hjälp, alla tips och råd jag kan få. Är 99 på att datorn egentligen ska klara spelet och det laggade som sagt inte från början.
Laptopen är en acer timeline som funkar klockrent i övrigt med följande prestanda:
Intel i5-2410, 2.3Ghz 2.9 turbo.
Nvidia GT 540m
4GB DDR3 memory
120GB SSD diskTror det är det viktiga men vafan vet jag hehe

Kan såklart ge lite FG för besväret om så önskas!
Mvh