d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Datorproblem > Och Kan Ingenting Om Datorer ;)
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,731
Joined: Jan 5 2008
Gold: 830.38
Jul 18 2012 11:09am
Söker en vänlig själ som kan hjälpa mig få ordning på min laptop. Fel som följer: :)

Diablo 3 har helt plötsligt börjat lagga!

Alltså; Spelat D3 sen det kom ut och hade inga problem tills ~1 vecka sedan. Då jag plötsligt började lagga, speciellt när det händer mycket saker i spelet, typ mkt monster och likn.
Ännu märkligare i mina okunniga ögon var att f.r.o.m detta märkte att laptopen började bli svalare, den gick från att hålla på att brinna upp (~68-70grader) till att ligga på stadiga 58-60... Och jag förstår ingenting..

Har provat alla möjliga inställningar på ingame options, självklart är alla "may increase performance" Av eller på.

Söker som sagt hjälp, alla tips och råd jag kan få. Är 99 på att datorn egentligen ska klara spelet och det laggade som sagt inte från början.

Laptopen är en acer timeline som funkar klockrent i övrigt med följande prestanda:

Intel i5-2410, 2.3Ghz 2.9 turbo.
Nvidia GT 540m
4GB DDR3 memory
120GB SSD disk


Tror det är det viktiga men vafan vet jag hehe :)

Kan såklart ge lite FG för besväret om så önskas!

Mvh
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 18 2012 11:14am
Installera om spelet

Formatera om windows
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jul 18 2012 12:09pm
vilket program har du som mäter temp?

prova belasta datorn upp till 95-100 grader :) tror att fläkten endast hoppar igång när turbon på cpun drar igång :)

kolla om din hårddisk är snart full :)

har datorn garantin kvar?
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 18 2012 12:29pm
Kolla även om du har energispar-"mode" på, det var ett riktigt aids-moment för mig när min prestanda gick ner 50% pga. energisparningsgrejer
Member
Posts: 171
Joined: Jan 29 2012
Gold: 2.91
Jul 19 2012 04:41am
Uppdatering av drivrutiner är alltid bra o göra lite då o då ^^
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 19 2012 07:31am
Quote (snoramej @ 18 Jul 2012 18:29)
Kolla även om du har energispar-"mode" på, det var ett riktigt aids-moment för mig när min prestanda gick ner 50% pga. energisparningsgrejer



allt som har med energispar & miljö att göra är tråkigt :(
Member
Posts: 3,731
Joined: Jan 5 2008
Gold: 830.38
Jul 20 2012 10:20am
Tack för alla svar!

Verkar som det var kombination energiläge+hårddisken.. Rensade disken och skapade ett eget energischema.. Tillbaka på gammal god brinntemp, och inget lagg! :)

Tack igen!

This post was edited by onkelswe on Jul 20 2012 10:21am
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll