d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Köpa Bil > Svårt Att Välja
1234Next
Closed New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jul 4 2012 07:00pm
Tjenare gubbar.
Ska köpa en bil imorgon då jag har varit runt och kollat på en helvetes massa hjul....
Jag sitter här med ett dilemma och vet inte vilken jag ska slå på ty jag har intresse för båda.

Första bilen är en Saab 9-3 Linear SportSedan 2.0t -03 på ~16500 mil.



Code
Utrustning

   Automatisk klimatanläggning
   Invändig backspegel
   aut. avbländande
   ALU42
   CD-växlare
   6 skivor
   Exteriörpaket
   färgmatchat
   Kopphållare
   Farthållare och färddator
   Saab Audio med Ljudsystem Premium 150


   Elman. förarstol
   Elektroniskt stabilitetssystem
   Läderklädd ratt/knopp/damask
   Textilmattor
   Parkeringssensor
   Elsoltak i glas
   Xenon-Strålkastare
   Dimljus i spoiler fram
   Grå Läderklädsel


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andra bilen är en Volvo S60 2.4T (200hk) -01 ~18000 mil



Code


   ABS bromsar
   ACC/Klimatanläggning
   Airbag förare & passagerare
   Antisladdsystem
   Antispinn
   CD-stereo
   Dragkrok
   Elhissar fram och bak
   Elspeglar
   Elstol förare med minne
   Farthållare
   Fjärrstyrt c-lås
   Färddator

   Komplett ifylld servicebok
   Larm
   LM-fälgar
   Multifunktionsratt
   Servostyrning
   Sidoairbag
   Skinnklädsel
   Stolvärme fram
   Svensksåld
   Vinterhjul - dubb
   Yttertemperaturmätare
   Bilen är Nybesiktigad & Nyservad




Båda bilarna ligger på samma pris, dvs runt 50,000:- . Vad tycker ni? Jag kommer pendla mycket med den och jag vet att volvon kommer dra mycket mer men jag vill inte bry mig om det i första hand.

Har ni några schyssta argument på vilken jag bör välja och varför? // Markus

Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Jul 4 2012 07:02pm
SAAB är inte av lika hög kvalitét som Volvo, det är bara att Googla lite så förstår du, men dock har Volvon gått rätt mycket för en turboladdad motor, och sen får du fråga dig själv om du vill ha en bil med turbo som förstabil, med tanke på försäkringskostnad

Skulle iaf ta Volvon alla dagar i veckan av dom 2, har själv kollat väldigt mycket på S60, verkar vara mycket bil för pengarna

/E; Volvon har ju t.o.m bättre utrustning

This post was edited by PhearCIII on Jul 4 2012 07:03pm
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 4 2012 07:04pm
Andra bilen är en Volvo S60 2.4T (200hk) -01 ~18000 mil

en s80 i samma miltal kan du få få för 35

saab är inget man köpet


rekomenderar ''nya'' mondeon

''turboladdad motor'' snälla vakna din insönade 08 jävel! ltt är ingen turbo, laddar kanske 0.1-0.2 villket är inget du märker av = t5 som är chippad kanske du märkar av för då kommer du upp i 0,8 i ladd & en t16 turbo


stockholmare :wallbash:

This post was edited by Chefen on Jul 4 2012 07:06pm
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jul 4 2012 07:04pm
Quote (PhearCIII @ Jul 5 2012 03:02am)
SAAB är inte av lika hög kvalitét som Volvo, det är bara att Googla lite så förstår du, men dock har Volvon gått rätt mycket för en turboladdad motor, och sen får du fråga dig själv om du vill ha en bil med turbo som förstabil, med tanke på försäkringskostnad

Skulle iaf ta Volvon alla dagar i veckan av dom 2, har själv kollat väldigt mycket på S60, verkar vara mycket bil för pengarna


Jo, och denna vart väldigt billig för det skicket kontra alla andra S60 jag har kollat på.


Quote (Chefen @ Jul 5 2012 03:04am)
Andra bilen är en Volvo S60 2.4T (200hk) -01 ~18000 mil

en s80 i samma miltal kan du få få för 35

saab är inget man köpet


rekomenderar ''nya'' mondeon


Vill hålla mig på en prisklass runt 50k.

This post was edited by Spetch on Jul 4 2012 07:04pm
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 4 2012 07:06pm
Quote (Spetch @ 5 Jul 2012 01:04)
Jo, och denna vart väldigt billig för det skicket kontra alla andra S60 jag har kollat på.




Vill hålla mig på en prisklass runt 50k.


varför inte en nyare s60? mondeo? ghia ofc??


går inte att jämfra en 2,4t mot en 2,5 t 09 men så mkt pengar vekar du inte ha


E/ ett råd, sälpp 08 stuket, släpp allt som har med insöad att göra och tänk efter, ordentligt... så kommer du tänka på 2 helt andra bilar

This post was edited by Chefen on Jul 4 2012 07:08pm
Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Jul 4 2012 07:07pm
Quote (Chefen @ Jul 5 2012 02:04am)
Andra bilen är en Volvo S60 2.4T (200hk) -01 ~18000 mil

en s80 i samma miltal kan du få få för 35

saab är inget man köpet


rekomenderar ''nya'' mondeon

''turboladdad motor'' snälla vakna din insönade 08 jävel! ltt är ingen turbo, laddar kanske 0.1-0.2 villket är inget du märker av = t5 som är chippad kanske du märkar av för då kommer du upp i 0,8 i ladd & en t16 turbo


stockholmare  :wallbash:


My bad, märks inte av i motorn, men märks av på försäkringsavgiften
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jul 4 2012 07:08pm
Quote (Chefen @ Jul 5 2012 03:06am)
varför inte en nyare s60? mondeo? ghia ofc??



Jo gärna. Hittar jag någon runt 50 som inte ligger uppe i happaranda så är jag mer än gärna intresserad utav att kolla på det :lol:

Om vi ska formulera om lite då.

Är Volvon ett dåligt köp?

This post was edited by Spetch on Jul 4 2012 07:08pm
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 4 2012 07:09pm
Quote (Spetch @ 5 Jul 2012 01:08)
Jo gärna. Hittar jag någon runt 50 som inte ligger uppe i happaranda så är jag mer än gärna intresserad utav att kolla på det :lol:



okej, så du köper hellre en 18 k mil bil med 2 ton rost än köra 100 min för att få en fin rostfri sådan? bitch please.....
e/ nej volvo är inte ett dåligt köp om du inte köper rätt

sry, rätt packad

This post was edited by Chefen on Jul 4 2012 07:11pm
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jul 4 2012 07:11pm
Quote (Chefen @ Jul 5 2012 03:09am)
okej, så du köper hellre en 18 k mil bil med 2 ton rost än köra 100 min för att få en fin rostfri sådan? bitch please.....


e/ nej volvo är inte ett dåligt köp in du inte köper rätt



Sa ja inte. Hittar bara ingen bättre nära mig. (för det priset)
Men är denna volvon ett dumt köp, inte volvo rent generellt. Ute efter några bra åsikter helt enkelt.

This post was edited by Spetch on Jul 4 2012 07:11pm
Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Jul 4 2012 07:12pm
Quote (Spetch @ Jul 5 2012 02:08am)
Jo gärna. Hittar jag någon runt 50 som inte ligger uppe i happaranda så är jag mer än gärna intresserad utav att kolla på det :lol:

Om vi ska formulera om lite då.

Är Volvon ett dåligt köp?


http://www.blocket.se/halland/Volvo_S60_2_4_40304195.htm?ca=17&w=2&last=1

Må vara nåt skumt med den med tanke på att den legat ute i 2 månader, eller att han bara glömt ta bort annonsen..
Något klenare motor och tyvärr inte klimatanläggning, men bra pris och låga mil
Go Back To Svenska Topic List
1234Next
Closed New Topic New Poll