d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > E-cigaretter Med Nikotin > Discussion!
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 3,512
Joined: Aug 3 2008
Gold: 0.00
Jun 23 2012 01:39pm
Tja!

Skapade denna tråden mest för att jag idag fick hem ett "Winner smoke" start packet (kostar 99kr)
Så jag tänkte fråga ifall ni vet något företag som gör liknade filter & USB laddare.

Sökte men hittade inte mycket om deras kompabilitet till andra märken.
Så ifall någon vet något om detta så skulle jag bli extremt tacksam och kanske tom donera :D

Skulle helst vilja hitta ett filter som är påfyllningsbart, läste på Flashback att det finns sådana filter.

Men hur som helst har ni prövat någon e-cigg och vad tyckte ni?
Följ helst i det här formuläret.

Märke: Vad tyckte du om det här märket och andra märken som du har prövat
Smak, styrka, livslängd på batteriet
Pris: Vad kostade själva delarna (Batteri, filter, laddar(e/na)
Rökning: Slutade du röka? Röker du mindre? Var det lätt/svårt?

Jag kan börja då.

Märke
Har bara prövat Winner Smoke än så länge, känns helt okej.

Smak
Verkar inte vara så mycket styrka i deras mentol version, men annars gott.

Pris
Betalade ju bara 99kr så prisvärt start paket OM jag hittar något annat filter som funkar med dom.
Annars så verkar det vara svin dyrt och absolut inte pris värt (tänker inte punga ut runt 800kr/mån på deras abonemang...

Rökning
Fick hem det idag, har helt klart rökt mindre "riktiga cigg", men med tanke på vad dessa kostar så kommer det nog bli svin dyrt och jag kommer börja med vanliga igen.
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Jun 23 2012 01:48pm
Jag har e-cig.
Funkar rätt bra, men kan omöjligt ersätta min snus.
Member
Posts: 92,366
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,207.92
Jun 23 2012 01:48pm
[x] litttle_sister
Member
Posts: 3,512
Joined: Aug 3 2008
Gold: 0.00
Jun 23 2012 01:52pm
Quote (Kerzhakov @ 23 Jun 2012 21:48)
Jag har e-cig.
Funkar rätt bra, men kan omöjligt ersätta min snus.


Vad använder du, och själv klart ska du icke sluta snusa.
Det är nog den enda "drogen" jag aldrig kommer bli av med.
Slutat röka 1gång (6månader) drack inte på nära 2.5år (från 15års ålder)
Men när jag försöker sluta snusa röker jag antingen 2 askar cigg om dagen eller så ligger jag i min säng och deppar.

Men vad använder du och vart köper / beställer du.

Quote (SCXiao @ 23 Jun 2012 21:48)
[x] litttle_sister


Glömde det :(
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Jun 23 2012 02:38pm
Har testat någon e-cig en gång.
Vetefan vad det var för märke. Hittade någon variant för typ en hundring på en thaishop.
Smakade lite plastigt, men var rätt mysigt när man satt och läste vid datorn.
Batteriet verkade dock leva ett eget liv. Höll ibland skitlänge, ibland dog det typ direkt, även om jag laddat det lika länge båda gångerna.
Rökte klart mindre vanliga cigg så länge jag var hemma, men när jag for någon annanstans rökte jag lika mycket som vanligt - om inte mer.
Member
Posts: 3,512
Joined: Aug 3 2008
Gold: 0.00
Jun 23 2012 04:02pm
Quote (Giraff @ 23 Jun 2012 22:38)
Har testat någon e-cig en gång.
Vetefan vad det var för märke. Hittade någon variant för typ en hundring på en thaishop.
Smakade lite plastigt, men var rätt mysigt när man satt och läste vid datorn.
Batteriet verkade dock leva ett eget liv. Höll ibland skitlänge, ibland dog det typ direkt, även om jag laddat det lika länge båda gångerna.
Rökte klart mindre vanliga cigg så länge jag var hemma, men när jag for någon annanstans rökte jag lika mycket som vanligt - om inte mer.


Ok.
Tack för att du gav mig ett längre svar!
Har också märkt detta med batteriet :S
Visst så har jag inte laddat fullt men ena gången så höll det i ca 45min andra gången dog det efter 15.
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Jun 23 2012 04:47pm
Quote (SCXiao @ 23 Jun 2012 21:48)
[x] litttle_sister


< Pannkaka :)
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jun 23 2012 11:32pm
köpte en sån där man bara kan använda 1 gång så att säga, samt ''the real deal'' då man kan byta filter och jävlas

båda smaka skit
båda var tunga så in i helvette, väger mer än ett helt ciggpaket
bränns så in i hela helvette på läpparna om man suger sakta

helt enkelt skit som nån tattare tjänar en jävla massa kosing på

Member
Posts: 3,959
Joined: Aug 14 2008
Gold: 2,070.50
Jun 26 2012 04:32pm
stillar begäret, men smaken e förjävlig, inte samma goa känsla i strupen&lungorna, bojkottade skiten..
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Jun 26 2012 06:14pm
Quote (kr3wie @ Jun 27 2012 12:32am)
stillar begäret, men smaken e förjävlig, inte samma goa känsla i strupen&lungorna, bojkottade skiten..


lol'd
Go Back To Svenska Topic List
Add Reply New Topic New Poll