d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Köpa 21-23" Skärm! > Förslag Upskattas!
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,442
Joined: Dec 7 2008
Gold: 2,050.99
Jun 3 2012 12:45am
Hej!

Jag har precis köpt komponenter för en dator och nu behöver jag bara en skärm.
Är det någon som har några förslag på skärmar runt 1000-1500kr
Känner ni till något forum där folk är insatta i sådant, eller helt enkelt vet om något bra märke?

Jag har försök prisjakt, men det finns för många skärmar för att veta vilken som är bra. Samt har jag testat på flashback, men dessvärre använder folk inte forumet för bildskärmar i större utsträckning där.

Det behöver inte vara en värsting och 21-23" räcker. Helst mindre än 23 dock.
Jag vill att HDMI ska finnas samt att den har någorlunda bra specs. (dvs. om det går att få för 1000-1500krs prisklassen)

Tacksam för svar! :D
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Jun 3 2012 01:13am
Netonet hade en jävla fin samsung för 1900. 24 tror ja det var. Tummar alltså
Ja läste inte allt du skrev nu för det kändes jobbigt. Kaffe är gott
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Member
Posts: 2,442
Joined: Dec 7 2008
Gold: 2,050.99
Jun 3 2012 02:16am
Quote (Intenso8 @ 3 Jun 2012 09:58)


Den ser bra ut. Dessvärre är 23,6" nästan för stort för mig. Jag har ett litet skrivbord och man kommer så pass nära skärmen.

This post was edited by kungbore on Jun 3 2012 02:17am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 3 2012 03:08am
du ville ju ha en 21-23 tum? 0.6 tum är ju 1.5 cm större
Member
Posts: 2,442
Joined: Dec 7 2008
Gold: 2,050.99
Jun 3 2012 03:12am
Quote (Intenso8 @ 3 Jun 2012 11:08)
du ville ju ha en 21-23 tum? 0.6 tum är ju 1.5 cm större


Jag var lite otydlig kanske.
23 " funkar, men helst vill jag ha mindre. Mitt skrivbord är bara 100cm brett och väldigt "smalt", då gör det skillnad med några få centimeter :)

This post was edited by kungbore on Jun 3 2012 03:12am
Member
Posts: 2,442
Joined: Dec 7 2008
Gold: 2,050.99
Jun 3 2012 03:16am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 3 2012 03:27am
Quote (kungbore @ 3 Jun 2012 11:16)


ska du köra hdmi så spelar det ju inte så stor roll vilken skärm du köper :rolleyes:
Member
Posts: 2,442
Joined: Dec 7 2008
Gold: 2,050.99
Jun 3 2012 03:30am
Quote (Intenso8 @ 3 Jun 2012 11:27)
ska du köra hdmi så spelar det ju inte så stor roll vilken skärm du köper :rolleyes:


Hmm... Hur menar du då?
Det finns ju faktorer så som responstid, uppdateringsfrekvens, kontrast, LED-belyst eller icke, chans för döda pixlar. Kan inget om dessa dock :P
Men jag vill inte köpa en skärm som visar sig ha flera "döda" pixlar p.g.a dålig kvalitet.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 3 2012 03:32am
Quote (kungbore @ 3 Jun 2012 11:30)
Hmm... Hur menar du då?
Det finns ju faktorer så som responstid, uppdateringsfrekvens, kontrast, LED-belyst eller icke, chans för döda pixlar. Kan inget om dessa dock :P
Men jag vill inte köpa en skärm som visar sig ha flera "döda" pixlar p.g.a dålig kvalitet.


du dödar det mesta genom att använda hdmi.

döda pixlar får du av skit skärmar dvs budget skärmar pretty much.

annars går du in på blocket letar på en 300-500budget skärm sen spara upp till en ordentlig skärm.

This post was edited by Intenso8 on Jun 3 2012 03:41am
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll