d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sömnparalys
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 1 2012 05:45am
Så. Hur vanligt är det egentligen? Har det hänt er? Jag befinner mig i detta tillstånd 1 gång i månaden kanske.

För er som in vet vad det är: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Jävligt läskigt när man hallucinerar. Det är någon i rummet som egentligen inte är där, fast man tror det. Man kan inte röra sig, man kan inte säga något, ligger och kämpar som faaaaan för att typ skrika. Har man tur så kanske man får fram ett liiiitet grymtande kanske ^^.
Member
Gold: 2,310.27
Jun 1 2012 05:53am
min bror fick det i vintras när han var hemma.

han sa att han såg en negerpojke sitta i stolen bredvid honom o stirra som fan, jag garvade sönder

dock sket jag på mig för han skrek svinhögt när han vaknade
Member
Jun 1 2012 05:58am
Quote (ImoK @ 1 Jun 2012 12:53)
min bror fick det i vintras när han var hemma.

han sa att han såg en negerpojke sitta i stolen bredvid honom o stirra som fan, jag garvade sönder

dock sket jag på mig för han skrek svinhögt när han vaknade

Haha! Men det har aldrig hänt dig?

Hmm, kan inte minnas att jag skrikit högt när jag vaknat upp ur tillståndet någon gång. Eller ah, skrikit till har jag väl gjort kanske ^^. Nuförtiden så försöker jag typ somna om eller något om jag märker att jag befinner mig i en sömnparalys.

Tyvärr så minns jag absolut ingenting av vad jag har hallucinerat. Förmodar att jag har förträngt det :)
Member
Gold: 2,945.50
Jun 1 2012 05:58am
Vet att några kompisar höll på med det där (finns ju någon teknik).
En av dem hade haft någon dröm att det va folk i rummet som skulle våldta & tortera honom. Han hade tydligen fått världens ryck och panik när han väl vaknade efter upplevt skiten någon timme. Han slutade rätt snabbt efter det.

E: Läst om folk som fått totala psykoser efteråt för de har haft drömmar som fuckats upp rejält.
Kan tänka mig att det är sjukt nice om man kan kontrollera det på positiva saker dock.

This post was edited by PlaaD on Jun 1 2012 05:59am
Member
Gold: 1.00
Jun 1 2012 06:02am
Brukar hända mig ganska ofta.
har hört att det lätt blir så om man äter mycket kött. men sen om det är sant eller inte, det vet jag inte
Member
Gold: 259.62
Jun 1 2012 06:05am
Quote (PlaaD @ 1 Jun 2012 13:58)
En av dem hade haft någon dröm att det va folk i rummet som skulle våldta & tortera honom. Han hade tydligen fått världens ryck och panik när han väl vaknade efter upplevt skiten någon timme. Han slutade rätt snabbt efter det.

E: Läst om folk som fått totala psykoser efteråt för de har haft drömmar som fuckats upp rejält.
Kan tänka mig att det är sjukt nice om man kan kontrollera det på positiva saker dock.

Om man ska vara hjärnastronaut är det viktigt att man har ett stabilt inre annars kan det gå åt helvette, tillochmed om man tror att man har ett bra psyke kan det gå åt helvette.
Member
Gold: 2,945.50
Jun 1 2012 06:10am
Quote (Jewhannes @ 1 Jun 2012 14:05)
Om man ska vara hjärnastronaut är det viktigt att man har ett stabilt inre annars kan det gå åt helvette, tillochmed om man tror att man har ett bra psyke kan det gå åt helvette.

Exakt, jag har aldrig vågat testa för jag är 100% säker att min hjärna skulle få för sig att jag ska bli våldtagen och styckmördad av dockor & nattfjärilar
Member
Jun 1 2012 06:18am
Quote (PlaaD @ 1 Jun 2012 12:58)

Angående din edit så tror jag att det är omöjligt att vända en sömnparalys till något positivt. Hur kan man på något sätt kunna njuta av att ligga låst i sängen och inte kunna röra sig? En vacker dam som står och dansar poledancing framför dig? Nej det blir inte bra. Då vill man ditt och begrava ansiktet mellan pattarna, men det går ju inte... Blir bara frustrerande och irriterande. Visserligen är det bättre än att man ligger där med världens panik för att Jason står där framför dig med en machete.

Member
Jun 1 2012 06:39am
Quote (PlaaD @ 1 Jun 2012 13:58)

Kan säga att det är ofarligt, man kan inte få psykos av det :)
Member
Gold: 2,310.27
Jun 1 2012 07:17am
Quote (Fagg3 @ 1 Jun 2012 13:18)
Angående din edit så tror jag att det är omöjligt att vända en sömnparalys till något positivt. Hur kan man på något sätt kunna njuta av att ligga låst i sängen och inte kunna röra sig? En vacker dam som står och dansar poledancing framför dig? Nej det blir inte bra. Då vill man ditt och begrava ansiktet mellan pattarna, men det går ju inte... Blir bara frustrerande och irriterande. Visserligen är det bättre än att man ligger där med världens panik för att Jason står där framför dig med en machete.

fel
de som lider av sömnparalys kan lära sig att klardrömma (lucid dreaming)
då vet du om att du drömmer och ditt eget undermedvetna kan göra så att du drömmer om det du vill

har forskat en del kring det här för några år sedan
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll