Quote (Zquidy @ 30 May 2012 11:57)
Mulan var dock en kvinna som ville _bli_ en man. Den kvinnliga Barbariskan _är_ en kvinna och ska _vara_ en kvinna.
Dessutom utspelar sig Mulan borta i Asian vilket inte alls har någonting med romerna att göra... Och därmed var hon inte en "barbar" utan snarare en samuraj.
Nej, hon var en kvinna som låtsades vara en man för att hennes far skulle slippa gå med i armén.
Grejen är fortfarande att den förändrade historien för alltid, hon bevisade att kvinnor kan vara krigare och nu är det okej att kvinnor är barbarer.