d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > En Kvinnlig Barbarian, Va?
1235Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 376
Joined: Sep 26 2009
Gold: 0.00
Warn: 30%
May 30 2012 03:53am
Så om vi ska fördjupa oss lite mer om vad en Barbarian just är så är det ju en term helt enkelt, men som man ändå kallade dessa krigare som var ociviliserade/outbildad krigare under den romerska tiden.

Och om jag inte minns rätt så var kvinnliga krigare under den romerska tiden otänkbart. De skulle precis som idag stå i köket laga mat altnernativt ta hand om sina barn - annars var det bara konstigt.

Så i princip så bör det inte finnas en kvinnlig 'barbarian'... Det här låter snarare som att det är ett Feministiskt Initiativ av kvinnorna från Blizzard.
Borde de inte döpa om det till någonting annat...?

Barbarian's Wife måntro?

This post was edited by Zquidy on May 30 2012 03:54am
Member
Posts: 92,367
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,144.57
May 30 2012 03:55am
Den här filmen förändrade historien

Member
Posts: 376
Joined: Sep 26 2009
Gold: 0.00
Warn: 30%
May 30 2012 03:57am
Quote (SCXiao @ May 30 2012 11:55am)
Den här filmen förändrade historien

http://i.imgur.com/sJ7iG.jpg


Mulan var dock en kvinna som ville _bli_ en man. Den kvinnliga Barbariskan _är_ en kvinna och ska _vara_ en kvinna.
Dessutom utspelar sig Mulan borta i Asian vilket inte alls har någonting med romerna att göra... Och därmed var hon inte en "barbar" utan snarare en samuraj.

This post was edited by Zquidy on May 30 2012 03:57am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 30 2012 04:38am
Quote (Zquidy @ 30 May 2012 11:57)
Mulan var dock en kvinna som ville _bli_ en man. Den kvinnliga Barbariskan _är_ en kvinna och ska _vara_ en kvinna.
Dessutom utspelar sig Mulan borta i Asian vilket inte alls har någonting med romerna att göra... Och därmed var hon inte en "barbar" utan snarare en samuraj.


Diablo utspelas inte i Europa, kanske är standard med kvinnliga krigare i Sanctuary
Member
Posts: 92,367
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,144.57
May 30 2012 04:49am
Quote (Zquidy @ 30 May 2012 11:57)
Mulan var dock en kvinna som ville _bli_ en man. Den kvinnliga Barbariskan _är_ en kvinna och ska _vara_ en kvinna.
Dessutom utspelar sig Mulan borta i Asian vilket inte alls har någonting med romerna att göra... Och därmed var hon inte en "barbar" utan snarare en samuraj.


Nej, hon var en kvinna som låtsades vara en man för att hennes far skulle slippa gå med i armén.

Grejen är fortfarande att den förändrade historien för alltid, hon bevisade att kvinnor kan vara krigare och nu är det okej att kvinnor är barbarer.
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
May 30 2012 07:21am
Quote (PlaaD @ May 30 2012 11:38am)
Diablo utspelas inte i Europa, kanske är standard med kvinnliga krigare i Sanctuary


This ^^

Ganska säker på att jag plockade up en bok i D3 som snackade om Barbarians och deras ursprung i Diablo loren.

Har inget med "riktigt" historia att göra.
Member
Posts: 17,916
Joined: Sep 2 2006
Gold: 0.00
May 30 2012 07:33am
Quote (Zquidy @ 30 May 2012 10:57)
Mulan var dock en kvinna som ville _bli_ en man. Den kvinnliga Barbariskan _är_ en kvinna och ska _vara_ en kvinna.
Dessutom utspelar sig Mulan borta i Asian vilket inte alls har någonting med romerna att göra... Och därmed var hon inte en "barbar" utan snarare en samuraj.


mulan var kines, inte nån samuraj
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
May 30 2012 07:48am
sanctuary is not the earth
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 30 2012 10:44am
Really?
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
May 30 2012 11:02am
idag har jag jobbat på brännan!
Go Back To Svenska Topic List
1235Next
Add Reply New Topic New Poll