d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ett Litet Problem > Kan Man Säga
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Apr 18 2012 11:35am
Det är såhär att min "bästa" polare är förlovad med en brud...................och nu är det så att jag o bruden "älskar varandra"
hon vet inte vad hon vill göra......o jag mår dåligt psykiskt över det här........

vad skulle ni ha gjort?
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Apr 18 2012 11:39am
De är förlovade sedan hur länge?
Ni "älskar varandra" som i "yay, sex!" eller "hon är min själsfrände"?
Hur länge har ni "älskat varandra"?
Member
Posts: 39,510
Joined: Feb 10 2009
Gold: 14,327.50
Apr 18 2012 11:41am
Om ni båda tycker så är saken klar men hemsk.
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Apr 18 2012 11:43am
To late nu, men varför gick hon och blev förlovad med nån annan om det är dig hon tycker om?!


Quote (LorveN @ 18 Apr 2012 19:39)
De är förlovade sedan hur länge?
Ni "älskar varandra" som i "yay, sex!" eller "hon är min själsfrände"?
Hur länge har ni "älskat varandra"?


And this!
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 18 2012 11:58am
I de flesta fall är kärlek en illusion. Hade helt klart släppt den här tjejen.
Eftersom ni (förhoppningsvis) inte har gjort något ännu så är det bara en liten skärmytsling.
Hade helt klart sagt till henne att hon är en hora och därefter slutat prata med henne.

This post was edited by Fil on Apr 18 2012 12:01pm
Member
Posts: 13,728
Joined: Jun 14 2008
Gold: 160.00
Apr 18 2012 12:01pm
Let go. No touchi touchi

This post was edited by MyRus on Apr 18 2012 12:02pm
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Apr 18 2012 12:02pm
Quote (MartinS @ 18 Apr 2012 18:35)
Det är såhär att min "bästa" polare är förlovad med en brud...................och nu är det så att jag o bruden "älskar varandra"
hon vet inte vad hon vill göra......o jag mår dåligt psykiskt över det här........

vad skulle ni ha gjort?


Option 1:

På fyllan hade jag konfronterat min gode vän ( själv är jag spiknykter ) och frågat hur det står till med tjejen och om allting is going according to plans.

Dvs funkar bra ihop, kelar med varandra, rent generellt ömsesidig kärlek.

Option 2:

Låt henne vara ihop med killen och konfrontera heller ingen av dom med hur du verkligen känner. Tjejen och du vet ju redan att ni älskar varandra men "Bros before Hoes".

Är det här verkligen något att ha? Hur gammal är du? Är du under 30 kan du dra något gammalt över dig, kärleken finns överallt. Vet inte hur många gånger jag älskat någon.

Har du hittat den hos henne ( ja jag är ett svin nu kanske ) lär du ju hitta den hos någon annan. Kom tillbaka om 25 år när du fortfarande är förälskad i henne efter Option 2 så lovar jag att jag
gör en "Hero" på 4-chan.

Option 3:

Säg sanningen, osminkat, hårt, som livet självt. Be att få tala i enrum med polarn, han kanske fnyser åt dig och undrar om du är dum i huvudet som kan påstå något sådant men vafan, du vet ju att det är sant
och nu har du iallafall gett honom en förklaring. Sen om han vill tro på den eller inte är upp till honom.

Kalabalik lär ju följa efter utförande utav Option 3 men det kommer att bedarra.

Option 4:

Var så sjukt kul att göra options så den här är bara för att.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Apr 18 2012 12:07pm
I väntan på svar på mina tidigare frågor så bjuder jag på en liten lathund:
1) Tjejen dumpar killen, dejtar dig => Du har ingen bästa kompis.
2) Tjejen dumpar killen, ni mörkar tills killen hittat ny tjej som han tycker bättre om => win/win, men då får ni nog vänta ett bra tag.
3) Tjejen dumpar killen, ni inser att ni mest bara var attraherade men inte seriöst => Alla förlorar och det är ditt fel.
4) De hänger ihop, du och tjejen vänstrar => Sämsta alternativet.
5) De hänger ihop, du drar en historia om att det kanske inte är kärlek utan bara lite pirr/attraherande => I värsta fall har du dålig vänskapsrelation med din bästa kompis tjej.

Quote (Fil @ 18 Apr 2012 18:58)
I de flesta fall är kärlek en illusion. Hade helt klart släppt den här tjejen.

Detta är förmodligen rätt svar (=alternativ 5). Snigelfis har en bra poäng med sin Option 2, faktiskt.


Dock hänger det ju lite på tidsaspekterna; hur länge har de varit tillsammans? hur länge har de varit förlovade? hur länge har du känt tjejen? hur länge har ni varit intresserade av varandra?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 18 2012 12:30pm
E: ok nu var jag lite väl okänslig men ditcha bruden

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 18 2012 12:34pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 18 2012 12:47pm
Då du satte skrev det ''älskar varandra'' och inte älskar varandra ('' gör stor skillnad även om det inte är medvetet) så säger jag att håll dig till din kompis om han är en av dina bättre vänner.
En riktig vänskap får man inte hur som helst, en kvinna kan man hitta med större chans.
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll