Quote (snoramej @ 5 Apr 2012 13:38)
Ska jag gå lumpen? Pluggar på elprogrammet, kommer med 90% säkerhet få jobb direkt ut från gymnasiet.
Men då är frågan.. Ska jag ta ett år till att gå lumpen? Har hört olika åsikter om saken, och jag är själv väldigt splittrad, vet inte om det är värt att göra det... Med tanke på att jag missar ett år jobb osv.
Så, vad tycker ni?

Dela gärna med er om era egna tankar om eran egen lumpentid, vad ni tyckte, hur ni
växte som människor osv.
Det vettefan. Jag hade det skitkul, jobbigt som fan, ångest, eufori, deppa ihop, levde loppan, käkade Iso-mat, drack sprit, kräktes, blev sjuk, frös ihjäl, jobbade på brännan.
Ser man tillbaka på det är det helt klart ett minne för livet. Och vafan, allt det jobbiga som hände sitter man ju och snackar om och drar på smilbanden åt idag.
Jag var ju luckans pajjas. Fick inte speciellt bra betyg i slutet förutom en eloge från Majoren för att jag var kompaniets glädjespridare vilket värmde gott det med. När andra hade det jobbigt såg man det roliga i skiten och ett gott skratt är ju alltid tacksamt.
Sen var man ju inte speciellt smart när man satt och tömde träplugg i lägerelden heller och någon jävel glömde ta bort pluggen. 5 personer in på sjukan med splitterskador i ansiktet. Själv klarade jag mig undan med ont i öronen:D