☰
d2jsp
Rules
Help
Forum Gold FAQ
Live Streams
Photo Gallery
Hourly Raffle
Ladder Slasher
Log In
Register
Log In
Register
Account Recovery
Resend Validation Email
d2jsp Forums
>
Off-Topic
>
International
>
Svenska
> In Need Of Råd Om Nytt Dator Inköp > Hade Verkligen Uppskattat Hjälp! =)
1
2
3
Next
Add Reply
New Topic
New Poll
Views: 1373
Replies: 20
Track Topic
ParatuS
Member
Posts: 27,565
Joined: Feb 14 2010
Gold
:
38,945.00
#1
Apr 5 2012 04:32am
Tjena!
Planen var att lägga lite cash på en ny dator då min är stenålder.
Har tänkt att lägga max 7 k på datorn då jag är en fattig student hehe.
Spelen jag har tänkt att lira är bf3, cod, d3 ofc
Så ge mig gärna råd om vilka jag ska köpa!
Länkar:
http://www.inet.se/produkt/1971116/asus-k53sk-sx004v
Processorn som oroar för hört att i7 är sådär?
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SANP305V5AT02/samsung-15-6-barbar-dator-np305v5a-t02se-silver
CraZeeY
Member
Posts: 39,510
Joined: Feb 10 2009
Gold
:
14,327.50
#2
Apr 5 2012 06:19am
i7 är pretty much top of the line just nu, dock blir den mycket lätt varm men inget en kylplatta inte kan fixa. Den på inet klarar lätt ovanstående spel, maxar nog inte BF3 då det är ett väldigt krävande spel.
Samsungen har ju dock 2 GB mer ram och större hårddisk men inget av det gör upp för dåligare grafikkort samt processor. Ram-minnet kan du uppgradera upp till 8 om du senare behöver det samt externa hårddiskar är att föredra över en större intern (tycker jag iaf)
tl;dr: Inets dator > Elgigantens
ImoK
Member
Posts: 21,643
Joined: Jun 14 2006
Gold
:
2,310.27
#3
Apr 5 2012 08:29am
http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/308e890db1a31ff0f32b75061d74d0d7/cl/details/cnid/8a142c3e4143562a5.46426637/anid/0a947da3aecec8cc5.59351058/Devil-5700/
e: de lurar sina kunder lite sådär, några saker du bör tänka på:
den har i5 quadcore inte i7
den har 750gb hårddisk på 7200rpm inte 1.5gb
den HAR en ssd hårddisk på 250gb
This post was edited by ImoK on Apr 5 2012 08:31am
Litttle_Brother
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold
:
2,069.00
#4
Apr 5 2012 10:42am
Söker du bara bärbara eller även stationära
Spetch
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold
:
85.47
Trader:
Trusted
#5
Apr 5 2012 12:08pm
Jag har en ASUS G74sx och är så jävla grymt nöjd.
Har du cashen och tankarna ditåt så skicka iväg ett PM till mig så kan ja ge dig mer godbitsinformation om datorn
http://www.inet.se/produkt/1969450/asus-g74sx-tz226v
Litttle_Brother
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold
:
2,069.00
#6
Apr 5 2012 12:24pm
Quote (Spetch @ 5 Apr 2012 20:08)
Jag har en ASUS G74sx och är så jävla grymt nöjd.
Har du cashen och tankarna ditåt så skicka iväg ett PM till mig så kan ja ge dig mer godbitsinformation om datorn
http://www.inet.se/produkt/1969450/asus-g74sx-tz226v
This!
ASUS 674sx och MSI's laptops i samma prisklass är grymt bra gaming laptops!
jag har nyligen köpt en MSI Gt780DXR laptop, grymt fin, grymt nöjd!
Så har en hel del koll på bärbara laptops.
ParatuS
Member
Posts: 27,565
Joined: Feb 14 2010
Gold
:
38,945.00
#7
Apr 15 2012 04:24pm
Quote (Litttle_Brother @ Apr 5 2012 07:24pm)
This!
ASUS 674sx och MSI's laptops i samma prisklass är grymt bra gaming laptops!
jag har nyligen köpt en MSI Gt780DXR laptop, grymt fin, grymt nöjd!
Så har en hel del koll på bärbara laptops.
Lägger som jag sa enbart max 7 k på datorn. men tack för åsikterna!
men antar att asus:en är bättre än samsung?
Litttle_Brother
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold
:
2,069.00
#8
Apr 15 2012 04:49pm
Säg lite mer vad du vill ha på datorn.
Du ville spela sa du, aka du vill ha bra grafikkort.
Ville du ah bärbar eller stationär?! Om bärbar, hur stor skärm?!
Här har du en 13 tum =
http://www.inet.se/produkt/1969447/asus-u36sg-rx049v
Här har du en 15 tum =
http://www.inet.se/produkt/1969451/asus-k53sd-sx555v
Här har du en 17 tum =
http://www.inet.se/produkt/1969448/asus-k73tk-ty028v
vettefan vad det är för processor i 17tummaren men den har överlägset bäst grafikkort, bra ram, samt om du ville ha stor skärm är ju den bäst på så sätt.
Ska kolla på fler också. Pma eller posta mig ifall du själv hittar nån du är intresserad av. Så länge det är bärbara du tänker köpa så är jag rätt kunnig.
Litttle_Brother
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold
:
2,069.00
#9
Apr 15 2012 05:09pm
http://www.inet.se/produkt/1969352/msi-ge620dx-488ne-geforce-gt-555m
Denna är också bra. Om du kan pressa ut en 2000 till då det vill säga, vilket kanske är för mycket.
För på denna var allt bra för sitt pris, grafikkortet, ram minnet, hårddisken och processorn.
Men som sagt, säg lite mer vad du vill ha, lite mer specificerat, så blir det lättare att veta vad man ska kolla efter.
SpAz.
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold
:
457,914.30
#10
Apr 15 2012 05:13pm
Polen har rea på dator
Go Back To
Svenska
Topic List
1
2
3
Next
Add Reply
New Topic
New Poll
© 2003-2026 d2jsp
Contact