d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Dags Att Sluta Röka
12310Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 2 2012 06:30am
Nu är det så att jag tänkt mig försöka sluta röka. Är ingen storrökare, utan 3-5 cigg om dagen. Men beroende är jag.
är en sån där typisk "feströkare" som blir mer än så... lika bra o sluta nu innan det är för sent tänkte jag.

Detta är dag två, rökte senast lördagen den 31:a mars.
Har abstinens i form av sug som satan speciellt när jag tänker på det / blir rastlös. Ingen huvudvärk eller så eller andra fysiska besvär (som jag kopplat samman med rökningen iaf).

Tråden gör jag eg. för min egen skull och kanske för lite stöttning! borde inte vara en big deal egentligen men jag är så grymt odisciplinerad, hehe.
Kommer kanske skriva nått inlägg här ibland om det.

Martin/Svarter, hur går det för dig?
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 2 2012 06:31am
Martin är en stark kille, han har väl varit utan snus i mer än en månad nu? :O

Det är bara att fortsätta ta en dag itaget! :)
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 2 2012 06:35am
var det snus han slutade med inte rökning? i vilket fall starkt jobbat.

haha ironiskt nog är denna tråden ett helvete att vara i, blir extra sugen på att röka när jag ser den.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 2 2012 06:45am
Hoppas du lyckas motstå suget!
Ut och spring eller något som gör att du inte tänker på tobaken :)
Tror att du klarar det!

Var det inte vid Nyår Svarter slutade snusa?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 2 2012 06:46am
Går kanonbra, jag firar 2 månader utan tobak på Torsdag.

Mina tips:

-Förbered dig mentalt på att det kommer bli sjukt jobbigt, då får du inte panik när det abstinensen kickar in.

-Säg till alla du känner att du tänker gå cold-turkey, då får du skämmas om du misslyckas vilket ger extra motivation att lägga ner.

-Fundera över varför du vill sluta och skriv upp det någonstans för det är lätt att glömma när abstinensen kickar in.

-Undvik alkohol om du fortfarande har tobakssug kvar, du kommer få återfall garanterat.

Lycka till!

:)

Quote (PlaaD @ Apr 2 2012 01:45pm)
Hoppas du lyckas motstå suget!
Ut och spring eller något som gör att du inte tänker på tobaken :)
Tror att du klarar det!

Var det inte vid Nyår Svarter slutade snusa?


Jag slutade femte februari om jag inte minns fel :P

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 2 2012 06:46am
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 2 2012 06:52am
Quote (PlaaD @ 2 Apr 2012 14:45)
Hoppas du lyckas motstå suget!
Ut och spring eller något som gör att du inte tänker på tobaken :)
Tror att du klarar det!

Var det inte vid Nyår Svarter slutade snusa?

Ja.. vädret är ok idag inte lika blåsigt så det kanske blir en springtur :)
Quote (Svartermetalisk @ 2 Apr 2012 14:46)
Går kanonbra, jag firar 2 månader utan tobak på Torsdag.

Mina tips:

-Förbered dig mentalt på att det kommer bli sjukt jobbigt, då får du inte panik när det abstinensen kickar in.

-Säg till alla du känner att du tänker gå cold-turkey, då får du skämmas om du misslyckas vilket ger extra motivation att lägga ner.

-Fundera över varför du vill sluta och skriv upp det någonstans för det är lätt att glömma när abstinensen kickar in.

-Undvik alkohol om du fortfarande har tobakssug kvar, du kommer få återfall garanterat.

Lycka till!

:)



Jag slutade femte februari om jag inte minns fel :P


grattis svarter, hur känns det nudå... Har du redan haft en dipp efter två månader eller har det efter första veckan varit spikrakt? för det lär ju komma dippar där risken för återfall ökar.
bra det där tipset om alkohol, det kan jag ju fetglömma första taget om jag ska sluta lol.
Har berättat för många, ska fortsätta med det. Skriva ner på en lapp vore bra också, så man ser svart på vitt framför sig hur mkt det kostar och andra nackdelar varje gång man överväger o köpa ett pack!^^


vilken tid har varit jobbigast under dessa två månader?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 2 2012 07:26am
Quote (SpAz. @ Apr 2 2012 01:52pm)
Ja.. vädret är ok idag inte lika blåsigt så det kanske blir en springtur :)

grattis svarter, hur känns det nudå... Har du redan haft en dipp efter två månader eller har det efter första veckan varit spikrakt? för det lär ju komma dippar där risken för återfall ökar.
bra det där tipset om alkohol, det kan jag ju fetglömma första taget om jag ska sluta lol.
Har berättat för många, ska fortsätta med det. Skriva ner på en lapp vore bra också, så man ser svart på vitt framför sig hur mkt det kostar och andra nackdelar varje gång man överväger o köpa ett pack!^^


vilken tid har varit jobbigast under dessa två månader?



Första veckan är sjukt jobbig men efter det hänger det bara på din motivation.

Suget hänger kvar ett tag men jag lyckades kompensera för det genom att dricka mer kaffe, tugga massor av tuggummin, små äta grejjer som typ morötter eller keso om jag blev rastlös på eftermiddagarna etc

du kommer garanterat hitta något som funkar för dig :)

Nu har jag inget sug kvar över huvudtaget så det finns ett ljus i slutet av tunneln!

Tro det eller ej men den här videon var fett med motivation för mig, har absolut ingen lust att sluta som per åke nilsson

http://www.youtube.com/watch?v=7rRqkkWjJ3E



Member
Posts: 36,523
Joined: Jul 24 2008
Gold: 1,506.69
Apr 2 2012 07:51am
jag snusar
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 2 2012 07:51am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 2 2012 03:26pm)
Första veckan är sjukt jobbig men efter det hänger det bara på din motivation.

Suget hänger kvar ett tag men jag lyckades kompensera för det genom att dricka mer kaffe, tugga massor av tuggummin, små äta grejjer som typ morötter eller keso om jag blev rastlös på eftermiddagarna etc

du kommer garanterat hitta något som funkar för dig :)

Nu har jag inget sug kvar över huvudtaget så det finns ett ljus i slutet av tunneln!

Tro det eller ej men den här videon var fett med motivation för mig, har absolut ingen lust att sluta som per åke nilsson

http://www.youtube.com/watch?v=7rRqkkWjJ3E


VILKEN JÄVLA SKÅNSKA

INGEN pratar sådär nuförtiden ju :D
Member
Posts: 39,510
Joined: Feb 10 2009
Gold: 14,327.50
Apr 2 2012 07:58am
Quote (umade @ Apr 2 2012 02:51pm)
VILKEN JÄVLA SKÅNSKA

INGEN pratar sådär nuförtiden ju :D


Skojar du eller? Känner 10+ pers som pratar nästan exakt så ^^

/e vissa värre med.

/e2 lycka till Jesper <3

This post was edited by CraZeeY on Apr 2 2012 07:59am
Go Back To Svenska Topic List
12310Next
Add Reply New Topic New Poll