Quote (PlaaD @ 2 Apr 2012 14:45)
Hoppas du lyckas motstå suget!
Ut och spring eller något som gör att du inte tänker på tobaken

Tror att du klarar det!
Var det inte vid Nyår Svarter slutade snusa?
Ja.. vädret är ok idag inte lika blåsigt så det kanske blir en springtur

Quote (Svartermetalisk @ 2 Apr 2012 14:46)
Går kanonbra, jag firar 2 månader utan tobak på Torsdag.
Mina tips:
-Förbered dig mentalt på att det kommer bli sjukt jobbigt, då får du inte panik när det abstinensen kickar in.
-Säg till alla du känner att du tänker gå cold-turkey, då får du skämmas om du misslyckas vilket ger extra motivation att lägga ner.
-Fundera över varför du vill sluta och skriv upp det någonstans för det är lätt att glömma när abstinensen kickar in.
-Undvik alkohol om du fortfarande har tobakssug kvar, du kommer få återfall garanterat.
Lycka till!

Jag slutade femte februari om jag inte minns fel

grattis svarter, hur känns det nudå... Har du redan haft en dipp efter två månader eller har det efter första veckan varit spikrakt? för det lär ju komma dippar där risken för återfall ökar.
bra det där tipset om alkohol, det kan jag ju fetglömma första taget om jag ska sluta lol.
Har berättat för många, ska fortsätta med det. Skriva ner på en lapp vore bra också, så man ser svart på vitt framför sig hur mkt det kostar och andra nackdelar varje gång man överväger o köpa ett pack!^^
vilken tid har varit jobbigast under dessa två månader?